menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gezocht 2 Indische loopeenden ook wel eens fleseenden genoemd

Ga naar meest recente reactie

connydewael

Connydewael

Hallo dierenvrienden,

Ik ben op zoek naar een 2-tal Indische loopeenden voor in mijn tuin. Liefst 2 vrouwtjes.
Wie kan me helpen? Wie biedt er te koop aan?

Vele groeten !
maandag 15 maart 2010 - 15:45
dendrodan

Dendrodan

Op kapaza heeft er ene gestaan die deze dieren aanbood.
Geloof dat hij van heist op de berg was maar ben niet zeker.
dinsdag 16 maart 2010 - 10:54
FOSSA

FOSSA

Hallo,


Ik heb 8 kuikens van loopeenden.

Je mag er gerust 2 of meer hebben. Ik ben al blij dat ze een thuis krijgen.

Ze zeijn nu nog te klein hoor. Maar anders geef je je emailadres maar door, dan neem ik kontakt als ze groot genoeg zijn.

Ik woon in Oost-Vlaanderen tegen Aalst.



Liefs
FOSSA
donderdag 27 mei 2010 - 17:51
Peppody

Peppody

Hallo Fossa,

heb je er ook foto's van? Ik vind ze altijd zo leuk!

Wie weet ga ik ze ook nog eens houden, bij ons in de boomgaard.

zaterdag 29 mei 2010 - 14:21
connydewael

Connydewael

Dag Fossa!

Ik heb vorige week 2x een mailtje rechtstreeks naar jou gestuurd via de link van tuinadvies, maar ik vermoed dat ze niet zijn toegekomen.

Ik had nl. nog een heleboel vragen.

Vooreerst hartelijk bedankt voor het aanbieden van je loopeendkuikens! Ik ben superblij!!!
Wanneer zijn ze groot genoeg om jou woonst te verlaten?

Hier zijn mijn vraagjes:
-Ik heb kippen. Kunnen loopeenden goed samenleven met kippen?
-Ik heb gelezen dat ze grazen en insecten en slakken opeten uit de tuin. Moeten ze nog bijvoeding krijgen? Zoja, is kippengraan oké?
-Bij mij zullen ze net als mijn chabo-kippetjes vrij mogen rondlopen in de tuin. Hopelijk verwoesten ze de bloemen en planten niet?
-Waar slapen ze? In open lucht ergens in de tuin, of moet ik ze een plekje geven bij de kippen? Mijn kippen gaan nl.'s avonds in hun ren en in hun "kot" met de deur toe tot 's ochtends.Je weet maar nooit wie er 's nachts op bezoek komt hé!En tijdens de winter?
-Is het waar dat ze bijna dagelijks eieren leggen? Zijn die dan ook lekker?
-Onze tuin is volledig ommuurt/omheind tot 2 meter hoog. Hopelijk vliegen ze niet weg (wij hebben nl.2 katten, wat gebeurt er als ze hiervan verschieten?Vliegen ze op en weg?)
-Wij hebben een vijver(tje) met koi's en andere vissen. Zullen de loopeenden in het water gaan?
-Zijn loopeenden stille dieren? Ik woon nl.in een woonwijk, en ik wil geen boze buren.
-En nu louter voor de nieuwsgierigheid, want het heeft totaal geen belang: welke kleur hebben jou kuikens? Ik heb gelezen dat er vele kleuren zijn? Kun je eens een fotootje tonen?

Nog vele groetjes, en tot binnenkort! Conny.

donderdag 3 juni 2010 - 09:00
feli

Feli

Hallo heb je nog loopeenden nodig ??

Ik heb er prachtig lopen zuiver ras lopen heel recht op

[email protected]
vrijdag 3 september 2010 - 09:05

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon