menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kippen in hok

Ga naar meest recente reactie

britt

Britt

Ik heb een vraag in verband met kippen , ik weet niet goed waar ik het kwijt kon op dit forum dus zet ik het maar hier , mij mijn vraag Wij hebben nu ongeveer 2 maand 2 nieuwe kippen Bleu de landes en ze willen maar niet is hun hok gaan slapen s'avonds dus ga ik ze elke dag pakken en steek ik ze zelf in hun hok is er iemand die daar raad mee weet en wat ik kan doen omdat ze zelf in hun hok zouden gaan , ik wordt het langzaam beu Groetjes en alvast bedankt
vrijdag 10 juli 2009 - 15:12
printemps

Printemps

Ik weet het niet zeker maar ik denk dat je ze eerst een dag en een nacht moet opsluiten in het binnenhok om ze te laten wennen aan de nieuwe situatie

Dan loslaten in het buitenhok maar nog niet over de ganse vlakte
Dan iedere dag het buitenhok groter maken

Dus misschien nog even wachten alvorens aktie te ondernemen
(Ik heb namelijk zelf geen kippen)
Er zullen hier wel kenners zijn hoor

mvg
vrijdag 10 juli 2009 - 17:29
joli

Joli

het best is als je ze gekocht heb onmiddelijk voor een nacht in het gesloten hok plaatsen,ze gaan dan vanzelf wel weer in hun hok.bij mij lukt dat toch ieder keer.
vrijdag 10 juli 2009 - 17:36
York

York

Ik heb al jaren kippen en het gebeurt hier ook dat sommige dieren in de zomer niet in het slaaphok gaan. Maar als het kouder wordt gaan ze vanzelf met de andere kippen binnen.
Groetjes
vrijdag 10 juli 2009 - 19:24
Peppody

Peppody

hier slapen ze in de schuur, ze gaan er uit hun zelf in. Ik heb het ze wel moeten leren: elke avond naar de schuur drijven en opsluiten. De nieuwe kippen was een kwestie van 2 dagen en ze wisten ook niet beter dan binnen te slapen. Als ik nu om 22 uur de schuurdeur dicht ga doen zit de haan in de bench en de kippen slapen er bovenop (op elkaar gestapeld ). Hier gaan ze niet op stok dat is iets wat ík ze niet geleerd krijg. (het zijn 6 brahma's en 1 brahmahaan) Misschien even volhouden nog en 's avonds wat voer in het hok strooien zodat ze zelf daar naar toe willen.
vrijdag 10 juli 2009 - 23:36
Kent

Kent

Tot in de lente hadden de kippen hier twee konijnenhokjes als hok en nu hebben ze sinds een paar maanden een mooi kippen hokje , de eerste dagen heb ik ze er in op gesloten en dan nog elke nacht binnen gezet , geen enkele kip die er wil in slapen het enige dat ze er doen is eten. Hopelijk komt er verandering in als het herfst wordt.

zaterdag 11 juli 2009 - 22:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon