menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Cavias beertjes

Ga naar meest recente reactie

zourky

Zourky

Cavia's beertjes gratis zijn geboren en opgegroeid in de volière van 20X10 komen goed overeen het zijn broertjes dus kunnen te saam gehouden worden zonder dat ze vechten,wil ook ruilen voor zeugjes,als castratie goedkoper mocht zijn bleven ze alle hier maar 50 € is wel wat veel ik heb één laten doen en daar blijft het bij .
groetjes Richard
woensdag 1 juli 2009 - 07:33
zourky

Zourky

Al de cavia's zijn weg,toch al de jongens dat waren er al tien,nu zijn er nog drie zeugjes in verwachting en dat zijn de laasten(dan krijgen ze de pil)hopelijk zijn het allemaal meisjes dan kunnen ze blijven,ze zitten in een volière van 20X10 waar ik vroeger wekelijks het gras moest afrijden en nu doe zij dat had ik het eerder geweten dan had ik er al vele jaren eerder gehad,ze doen niets aan de vogels,de vogels zijn niet bang,en ze maken geen putten zoals een konijn.Ik zal wel eens een foto plaatsen
maar telkens al ik bestand kies voor een foto is mijn tekst weg dat is nu al de derde keer.groetjes Richard
dinsdag 4 augustus 2009 - 18:48
zourky

Zourky

[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 4 augustus 2009 - 18:51
linkin711

Linkin711

hallo

zijn er kleine caviatjes of niet?
Ik had er graag eentje gehad .

Groeten
Jens
zaterdag 8 augustus 2009 - 22:43
zourky

Zourky

Neen er zijn nog geen kleintjes,maar als er zijn zal ik het hier laten weten,en het zijn ook enkel de beertjes(jongens) die ik weg doe.Als ge een cavia neemt dat moet nu niet bij mij zijn gelijk waar,maar neem er dan twee alleen is maar alleen en cavia's leven in groep ik zie dat hier in mijn volière waar de ene zit,zitten ook de andere ze zijn altijd bij elkaar,nu heb ik er zes, vijf zeugjes en één gecastreerd beertje er mogen er tien a twaalf het zijn mijn grasmachientjes .
groetjes Richard
zondag 9 augustus 2009 - 07:16
Peppody

Peppody

grasmachientjes Ik noemde ze vroeger altijd 'mijn gft containertjes'. Ik heb jarenlang caavjes gehad, leuke beestjes.
maandag 10 augustus 2009 - 21:57
zourky

Zourky

Er zijn terug een twaalf cavia's geboren,maar enkel de beertjes(mannetjes)doe ik weg het was niet de bedoeling van cavia's te kweken maar ze hadden mij verast ,nu heb ik maar één beertje en dat is die dikste hier van voor,en hij is gecastreerd de andere moeten weg of zij krijgen de helft van de volière,volgende week ga ik ze sorteren en de vrouwtje één kant en de mannetjes de andere kant,moest castreren niet zo duur zijn bleven ze alle hier,maar dat is niet te doen.Ze zijn gratis voor dieren vrienden en kunnen goed met meer dan één samen gehouden worden,omdat zij te saam op groeien en geen jongen zijn van verschillende kooien maar één grote 20X10.Wil ook ruilen voor jonge zeugjes (niet in verwachting)
Het zijn zoals ik al eerder gezegd had mijn tuin mannen(tuin vrouwen) die het gras goed onderhouden,dat cavia's ratten en muizen zouden verdrijven daar geloof ik niets van,nog groetjes
Richard
[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 26 augustus 2009 - 13:07
Peppody

Peppody

wat een schatjes zijn het het is dat mijn man allergisch is en dat ik ze 's winters dan ook absoluut niet binnen kan nemen, anders wist ik het wel! Weer 2 van die gezellig piepende en knorrende gft-containertjes.
woensdag 26 augustus 2009 - 14:15
Rita1960

Rita1960

Hoi Richard,

Mooooi...om weer eens een aantal cavia's bij elkaar te zien. Heb ze vroeger ook gehad onder in de voliere maar dan niet op gras maar op tegels. En net als wat je zegt: ze houden geen ratten en muizen tegen, die liepen bij ons in de voliere er toen gewoon bij tussen.

Bij ons bleven ze trouwens ook in de winter "buiten" wel met een hok waar ze in konden schuilen,maar echt niet in huis.

groetjes,

Rita

woensdag 9 september 2009 - 22:03
zourky

Zourky

Enkel de beertjes deed ik weg ,zei ik maar niemand wil beertjes zelfs niet gratis en omdat ik meer beertjes had dan zeugjes,heb ik de rollen omgedraaid en doe nu de zeugjes weg,maar ze zijn al weg verleden week één dag in de koopjeskrant en s'anderen daag was er al iemand,natuurlijk ze waren ook gratis,ik denk dat het iemand was die er kweekten voor verkoop,ik ben ze kwijt met pijn in het hart,vandaag nog drie weg gegeven jongen van 5 weken oud ook drie zeugjes,als nu het betere weer komt aan al de beertjes in de volière,ze zitten nu in een serre goed warm tussen het stro en vechten niet omdat er plaats genoeg is.Een zeugje moest ik houden van mijn vrouw we hadden ze lady genoemd,en dan ons franske het beertje dat gecastreerd is die zit nu bij lady en die zullen bij elkaar blijven,zij kunnen wel niet in de grote volière wel een van twee meter op vier dus voor hun twee plaats genoeg,en kunnen nog altijd een babbeltje doen met de 16 jongens de andere kant van de draad
vrijdag 12 februari 2010 - 21:11
Kent

Kent

Mooie beestjes - ik had ze vroeger ook zo buiten lopen - echt leuk
maandag 15 februari 2010 - 23:23
zourky

Zourky

Die dikke rechts dat is ons franske,en links onder dat is lady die is nu nog in verwachting van één van de twee jongens die bij al de vrouwtjes zaten ,en dat ik dacht dat het zeugjes waren,vandaar nog al die jongen,al de zeugjes zijn nu weg,hopelijk zijn lady haar jongen allemaal beertjes.
groetjes Richard
dinsdag 16 februari 2010 - 06:22
Linneke

Linneke

Ik wil anders nog wel een beertje
zaterdag 20 februari 2010 - 09:28
zourky

Zourky

Linneke maanden geleden heb ik de beertjes gratis aangeboden en niemand kwam er voor ,niemand wilde beertjes dus ik bleef met de beertjes, in een aparte ruimte en de zeugjes ook apart,er waren meer beertjes dan zeugjes en heb veertien dagen geleden de rollen omgedraaid,en nu zijn alle zeugjes weg en houd enkel beertjes dus alle beertjes blijven hier.
Neem zeker geen beertje als je een zeugje hebt want ik weet het daar komt geen einde aan,jongen en nog eens jongen en het is moeilijk afstand te doen van al de kleintjes,daarom kweken wil ik niet meer nooit meer.Beertje vechten als ze te kort op elkaar zitten,en zodra het beter weer wordt gaan ze in de volière die is 20X10 gras genoeg plus bieten ,wortelen,appels,hooi en cavia korrels.
zaterdag 20 februari 2010 - 11:14
groengroentje

Groengroentje

Ik heb tot een aantal jaar geleden ook cavia's gehad. Zijn echt superlieve diertjes.
Had in het begin 1 beertje en 1 zeugje.
Kregen 1 klein beertje. Dat heb ik weggegeven aan mensen. Dan 2 zeugjes, maar enige tijd later is de moeder overleden. De papa-beer heb ik laten castreren, zodat hij bij zijn dochtertjes kon blijven. En moet zeggen. Het was de beste en trotste papa die ik ken. En mijn grootste lieveling. Ondanks hij op zijn 2 jaar begon te sukkelen met zijn gezondheid (artrose en ontstoken voetjes), heb ik hem goed kunnen houden en natuurlijk verwend tot zijn 5 jaar. Toen is hij om 3 uur 's nachts bij me gestorven.
Ik mis dat manneke enorm. Hij was zo super. Zei me elke morgen goededag. En als ik over hem wreef wiebelde hij met zijn poepje en deed rrrrrrr. Was super.
1 dochtertje ben ik kwijtgeraakt aan een roofvogel vrees ik. Zaten toen buiten in de ren. Heb haar gevonden, de andere waren uitgebroken en hadden zich verstopt.

Het laatste dochtertje is een paar jaar geleden gestorven. Had een enorm gezwel in haar de hals, maar kon niet geopereerd worden. Ze was te oud en de plaats was niet haalbaar. En een cavia verdoven is zo een groot risico. Nuja ... heb haar gekoesterd tot haar laatste dag.

Heb toen nog wel eens 2 zeugjes genomen, maar ... was toch nooit hetzelfde als mijn eerste caviagezinnetje.

Wist je dat direct na de bevalling een zeugje al terug zwanger kan worden!!. Zijn echte kweekbeestjes. Oppassen daarmee. Maar verder zijn het superdiertjes. En zo tam en lief.
maandag 20 september 2010 - 15:31

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon