menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Dwergkonijntjes

Ga naar meest recente reactie

gabrielle

Gabrielle

Hallo allemaal,
Vorig jaar kochten onze overburen een koppeltje dwergkonijntjes voor hun dochtertje van 7j. Na een tijdje was ze de konijntjes al moe, zoals zo vaak bij kinderen en werden ze verplaatst naar de ouders. Maar wat zeker verwacht was dat ze 2 kleintjes kregen. Ze konden ze niet houden en geraakten er niet van af, dus werden ze buiten in de vrije natuur gezet, behalve 1 favoriete konijntje. Die beestjes bleven natuurlijk terugkomen voor eten, want hebben niet geleerd om in de vrije natuur te overleven. En zo kwamen ze bij mij terecht, heb in het verleden nogal konijntjes geadopteerd, en had er nog 2 zitten, dus ja waarom niet.Ik kan het dan ook niet over mijn hart krijgen. Het waren er tenslotte toch maar 3, dacht ik. Want wat bleek, enkele dagen later begon er eentje wol te trekken en daar kwamen later 5 kleine dwergkonijntjes tevoorschijn. Schatjes dat wel, maar waar ging ik die allemaal zetten. We hebben 2 van die konijntjes kunnen plaatsen in een kleuterklasje en juf neemt ze telkens met de vakantie mee naar huis. 1tje was het kleinste van de nest en hebben we verder moeten grootbrengen met spuitjes melk met krachtvoeder in. 1 konijntje is bij moeder blijven zitten in afwachting dat een collega verhuisde naar haar huis met tuin. Met als gevolg weer 2konijntjes bij. Ik heb zelf al vanalles geprobeerd om die beestjes te plaatsen,affiches voor op het werk, familie, vrienden, kinderboerderijen, asielen, maar die zitten zelf al verzadigd. Dus zit er maar een ding op, de konijntjes zelf bijhouden, erg tegen de zin van mijn man, want die is zijn kooitjes kwijt om vetkonijntjes te zetten. Ik vind het zelf ni zo erg, maar natuurlijk je hebt altijd iemand nodig als je op reis wil. En zo zit ik daar nu met in totaal 10 dwergkonijntjes, die uit voorzorg allemaal apart zitten, behalve de kleintjes. Ik moet wel zeggen, dat ik ze allemaal graag zie. Maar te veel is te veel é. Dus moesten jullie iemand weten, die met veel liefde een konijntje willen adopteren, met alle plezier.
Grtjs en een fijn paasweekend
zaterdag 11 april 2009 - 00:14
han

Han

ben wat voorzichtig met waar je de konijntjes plaatst
er schijnden nog al wat mensen te zijn die slangen hebben en dan de gratis konijntjes als voer gaan gebruiken.
klinkt erg cru maar het gebeurd
zaterdag 11 april 2009 - 08:36
gabrielle

Gabrielle

Oesje, daar had ik nog niet van gehoord, goed dat ge het zegt.
Das natuurlijk niet de bedoeling é.
Daar zou ik hartzeer van hebben, moest dit gebeuren.
zaterdag 11 april 2009 - 16:58
dilisen

Dilisen

Gebeurt zeker,ik heb eens op kapaza gezien dat er iemand op zoek was naar katte-jongen voor zijn slangen.Dus zeker opgepast aan wie je ze mee geeft.
zaterdag 11 april 2009 - 21:17
dendrodan

Dendrodan

Dat is alleen maar voor pythons en andere grote slangen. Een elaphe guttata die eet alleen maar muizen en ratten.
Heb ook slangen gehad en heb van geburen ook hamsters en cavia gekregen voor mijn slangen. Deze dieren zijn niet gestorven als slangenvoer maar uit ouderdom.
We hebben voor die panda hamsters en cavia'seen dubbel kot gekocht zodat die beestjes hun loop hadden.
maandag 13 april 2009 - 22:27
Florke007

Florke007

Hallo,

Ik zou heel graag een bruin vrouwelijk dwergkonijntje vinden aangezien dat van mij vandaag helaas gestorven is.
Het mag eventueel al wat ouder zijn. Liefst wel een beetje tam.
Graag een antwoordje terug als je er nog zo eentje terbeschikking hebt.
Alvast bedankt
F.
zondag 10 mei 2009 - 21:36
gabrielle

Gabrielle

Dag Florke,
Innige deelneming, het is altijd erg een diertje te verliezen.
Een bruin dwergkonijntje heb ik echter niet. Maar wel een grijzeke met een wit snuitje en wat langere haartjes rond de oortjes. Zij is geboren in augustus van vorig jaar, dus 10 maand oud nu.
Zou het tof vinden als ik weer een konijntje zou kunnen plaatsen bij een dierenvriend.
Tot later nieuws, Grts G
maandag 11 mei 2009 - 22:10
Heike

Heike

Ohjee, konijntjes zijn zo vaak de dupe van onkunde en onwetendheid en dan is het maar goed dat er mensen zijn zoals jij (en ik) die de diertjes willen opvangen. Maar op een keer is het teveel en dan moet je zelf oplossingen gaan zoeken en dat is niet altijd even eenvoudig... Wij hebben momenteel twee konijnen en daar wil ik het bij houden, ze zijn bijna 9 jaar. Vind het belangrijk dat ze genoeg bewegingsvrijheid hebben en ik houd konijntjes dan ook nooit in een hokje...
Hopelijk krijg je toch nog wat reacties en kan je wat van je konijntjes plaatsen.
woensdag 20 mei 2009 - 00:24
sharkdude

Sharkdude

Nou voor mij hoeft het momenteel niet, we hebben een gratis konijn hier in Wuustwezel Hij heeft zijn woonplaatske gevonden in het bos achter onze tuin maar komt maar al te graag hier zijn voedsel ook zoeken.

Groetes
K.
zaterdag 13 juni 2009 - 15:12

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon