menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ik zoek puppy

Ga naar meest recente reactie

berenice

Berenice

ik ben op zoek naar een puppy
een ras die niet te vele haar verliest
malthezer ?????? of king charles ;;; mag kruising zijn
dit is om samen met enkele vriendinnen een geschenk te doen
aan een vriendin ALS VERASSING

grts bernice
dinsdag 21 oktober 2008 - 19:08
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Ik zou dus echt NOOIT een pup als verrassing cadeau doen want het gaat hier om een huisgenoot voor jaren. Niemand is er gelukkig mee, als die huisgenoot niet echtgewenst is en de hond al helemaal niet.
dinsdag 21 oktober 2008 - 20:06
LauraK

Tekst aangepast

LauraK

Hallo Berenice,

Over honden kan ik je helaas niet al te veel vertellen, maar wél dat poedels helemaal geen haar verliezen.
Daar staat dan wel weer tegenover dat ze regelmatig naar de hondentrimmer (kapper) moeten.

Hier is trouwens een link naar alle asiels in België en Nederland; als je die site opent, kan je aan
de linkerkant het land van je keuze selecteren, en dan kijken naar asiels bij jullie in de buurt.
Er staat meestal een uitgebreide beschrijving van het dier erbij, met een foto. En vergis je niet:
het zijn niet alleen zielige of oude honden die er zitten, maar ook pups en jong-volwassen dieren.
Maar al te vaak kunnen mensen niet meer voor hun dier zorgen door ouderdom of financiële problemen.
Ik zou zeggen: kijk er maar eens rond! http://www.dierenasiels.com/

Groeten van Laura.

P.S. Ik kan me alleen maar aansluiten bij Martje's reactie: als die betreffende vriendin al langer een
hond wilde hebben, is er natuurlijk niets aan de hand, maar daar moet je dan wél zeker van zijn,
anders doe je de hond echt tekort!
dinsdag 21 oktober 2008 - 20:12
mjohanna

Mjohanna

poedels en yorkshire terriers verliezen geen haar. En moeten inderdaad naar de kapper.
De york is zelfs geschikt voor mensen met een allergie.
Een kingcharles spaniel verhaard net zo veel of weinig als veel andere srt.

Maar inderdaad een pup kado doen is om het maar eens brutaal te zeggen regelrecht een dom plan!!
Een echte hondenliefhebber zal zijn hond zelf willen kiezen en niet voor pakweg 15 jaar opgezadeld worden met een keuze die niet de zijne is.
Anders beland hij dus in 'n asiel die al overvol zitten.
Doe het asjeblief niet!
dinsdag 21 oktober 2008 - 20:35
summerspookje

Summerspookje

zielig een hondje als geschenk geven , zoiets moet je zelf bewust doen, willen die mensen wel een hond , een hond moet je kiezen, en het moet liefde op het eerste zicht zijn , ge moet er met veel liefde voor willen zorgen , want dat diertje hangt af van uw liefde voor hem,of er goed voor gezorgd word, het is zo dat het dierenleed ontstaat met al zijn erbarmelijke toestanden, sorry ,aub doe dat toch niet

groetjes
summer
dinsdag 21 oktober 2008 - 21:31
berenice

Berenice

efkes beter uitleggen mischien

ja zomaar een hond als verassing geven is het niet hoor

mijn buurvrouw haar moeder haar hond is overleden vorige week

en is zeer tiestig : daarom word er gezocht naar een nieuw hondje

en iedereen weet heel zeker dat het zeer welkom zal zijn

grts berenice
woensdag 22 oktober 2008 - 08:47
LauraK

Tekst aangepast

LauraK

Hallo Berenice,

Dat verandert de zaak natuurlijk een beetje! Zou het geen idee zijn haar een symbolische 'tegoedbon'
te geven, waardoor ze zelf een hondje kan gaan uitkiezen, en jullie als vriendinnen de kosten achteraf
gezamelijk dragen? Bij een dier is het uiteraard wel zo, dat de 'klik' er over en weer moet zijn, en op
deze manier zorg je ervoor, dat die match zo optimaal mogelijk zal zijn. 't Is maar een ideetje, hoor!

Groeten van Laura.


woensdag 22 oktober 2008 - 08:53
summerspookje

Tekst aangepast

Summerspookje

dit is inderdaad een andere versie , maar ik ben het volkomen eens met laura, een huisgenoot , wat het ook is ,moet je zelf kiezen , de aantrekking of magie , om het mooi te noemen moet langs beide kanten zijn , en geloof me dat ziet ge zo , want als ge honderd pups ziet , ze zijn allemaal even snoezig , maar die éne die ge zoekt zal altijd iets meer hebben

groetjes

summer

woensdag 22 oktober 2008 - 11:04
berenice

Berenice

prima idee


ik zal het seffens gaan voorstellen
bedankt he
grts berenice
woensdag 22 oktober 2008 - 11:13
Ringo

Ringo

Een king charles verliest heel veel haar... Wij hebben zo een schattige Cavalier King Charles en hij ruift als zot, je mag hem nog dagelijks kammen.... Als hij op je schoot zit hang je vol haar

Dus geen cavalier king charles kopen als je geen haar wil
woensdag 8 april 2009 - 12:34

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon