menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Pauw

Ga naar meest recente reactie

leon

Leon

Sinds enkele weken krijgen wij dagelijks bezoek van een pauw in onze tuin.
Hij komt zo hier en daar een graantje oppikken ;
Hij doet niets kapot in de tuin duus mag hij van ons rustig blijven komen.
Vandaag is hij zelfs 3 uren gebleven en heeft gewoon deze namiddag zijn dutje in de gazon gedaan.
Mijn vraag is nu: Wat geef je zo'n dier te eten om hem tam te krijgen want tot nu toe verdwijnt hij als we in de tuin komen.
zondag 13 januari 2008 - 21:55
Pieter

Pieter

Volgens mij zal dat toch wel een pauw zijn van iemand in je omgeving. Pauwen zijn geen wilde vogels die zomaar aangevlogen komen in je tuin.
zondag 13 januari 2008 - 22:01
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Hallo Leon,
Naast een goed voer (voor fazanten of kalkoenen) moet een volwassen pauw de beschikking hebben over maagkiezel, grit en schoon drinkwater.
Neem eens wat foto's Leon en laat ons meegenieten, als je kan.
zondag 13 januari 2008 - 22:05
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Onze pauw gaat ook wel eens een tijdje weg, op zoek naar een leuke man. Als zij thuis is, eet zij met de kipjes mee: gemengd graan, brood, mmmmmm spagetti of rijst...
zondag 13 januari 2008 - 22:13
leon

Leon

Aan alle , bedankt voor de reacties.
Vandaag is hij weer in de namiddag zijn dutje komen doen.
Nu ga ik proberen een foto hierop te krijgen, het is de 1ste keer dat ik het doe ,dus...[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 14 januari 2008 - 21:42
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Ach wat een mooi mannetje! Hij wordt dus al wat tammer!
maandag 14 januari 2008 - 21:56
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Het is gelukt ...............proficiat Leon..................leuk zo een bezoeker hé.............vertroetel hem maar goed, dan weet hij zeker waar hij moet terugkomen en hopelijk gaat hij nog eens met zijn veren open pronken, zodat we hem in al zijn glorie kunnen bewonderen..................hou je camerake al maar klaar
maandag 14 januari 2008 - 22:57
CelinaM

CelinaM

Hey leon,

Hoe gaat het verder met de pauw? ik vind het een prachtdier , maar vraag me af of dit zo krabbelt en putten graaft als een kip?
woensdag 14 mei 2008 - 20:42
leon

Leon

Hallo Heidieke,

Met de pauw gaat alles nog steeds goed ;Putten graven of scharrelen zoals de kippen doet hij gelukkig niet, want dat zou spijtig zijn voor mijnen hof.
Het is nu wel de periode dat hij veel kabaal maakt (sorry voor de buren), maar zijn staart volledig open zetten doet hij nog niet, daar kan ik nog geen foto van laten zien, maar dat komt nog wel!!
Zo ziet hij er voor de moment uit[afbeelding verwijderd niet-https][afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 14 mei 2008 - 21:32
CelinaM

CelinaM

Mamamia zo nen mooie zeg , ik ben een beetje jarloes aan het worden gelukkig dat hij niet scharrelt . Maar hij blijft toch komen of is hij niet meer weg gegaan?
woensdag 14 mei 2008 - 21:36
leon

Leon

Hij komt bijna iedere dag een bezoekje brengen; maar vermits het een verloren dier is zit hij zowat bij alle buren die een tuin hebben.
Jaloers hoef je niet te zijn, zeker niet als hij om 4 of 5 uur 's morgens zijn gebrul laat horen; Daar word je steevastwakker van en een wekker heb je zeker niet nodig;
Maar voor de rest hebben wij er helemaal geen last van!! :
woensdag 14 mei 2008 - 21:46
CelinaM

CelinaM

Ok veel succes ermee en hou je toestel klaar als hij zijne staart openzet, klikken op het knopje he groeten
woensdag 14 mei 2008 - 21:57
vera2

Vera2

verleden jaar is deze ook in mijn moeder's tuin beland; hij zag er toen niet uit; staart kapot, vuil en graatmager. ondertussen is er zelfs een vrouwtje bij gekomen en sindsdien staat die bijna de ganse dag met open staart te pronken en te roepen. ze lopen vrij rond en vliegen in het kippenhok om tafelrestanten mee te eten. ik geef ze ook graanmengeling zoals de kippen. 's avonds vliegen ze in de kersenboom om de nacht door te brengen. toen het vrouwtje er nog niet was ging die zelfs de kippen proberen op te vrijen.


[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 15 mei 2008 - 10:16

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon