menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Schildpaddenopvang

Ga naar meest recente reactie

peetje

Tekst aangepast

Peetje

Hallo,
Sinds enkele maanden doet mijn man aan schildpaddenopvang. Hij is een visser en dit jaar alleen heeft hij 3 waterschildpadden gevangen op kanalen en visvijvers. Daar die dieren niet kunnen overleven in ons Belgisch klimaat is hij op het idee gekomen om een zoekertje te plaatsen op Kapaaza. Hij heeft nu ongeveer 140 schildpadden en wekelijks komen er nog bij! Dus mensen als u een schildpad heeft die weg moet breng ze naar hier! Het is niet omdat u uw dier niet meer kan verzorgen dat het moet afzien! Ze komen terecht in een grote serre dus plaats hebben ze genoeg! Het is volledig gratis maar als u nog voedsel of materiaal hebt is dat welkom! We verkiezen ook dat de mensen hun dier tot bij ons brengen zo zie je dan dat je dier wel goed terecht komt! Heb je een schildpad die je niet meer kan verzorgen of vind je er een bel dan 0499/159758
je kan ook foto's bekijken op http://www.schildpaddenopvang1.blogspot.com/of e-mail aan [email protected]! groetjes petra
zaterdag 15 december 2007 - 11:33
Jeannette1

Jeannette1

Beste Petra, ik heb geprobeerd om deze URL bij Google op te zoeken omdat hij hier NIET aanklikbaar is!

Dan zou ik hem hier wel hebben willen plaatsten, maar helaas bij Google kwam dit tevoorschijn:

Uw zoekbewerking - http:// schildpaddenopvang1.blogspot.com - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd

http:// schildpaddenopvang1.blogspot.com

Nu heb ik hem WEL aanklikbaar gemaakt, zodat je kunt zien wat er aan de hand is.

Ik wens jullie in ieder geval erg veel suc6.

Groetjes, Jeannette
zaterdag 15 december 2007 - 11:54
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

Dat vindt ik tof dat jullie dit doen, mensen zoals jullie zouden er (véél) meer moeten zijn
nog veel succes

greetz Damy
zaterdag 15 december 2007 - 12:10
peetje

Peetje

wij zijn blij met uw reactie! We doen dat met heel veel plezier want een schildpad is ook een dier! Mensen weet soms vaak niet waar ze terecht kunnen met hun dier enlangs deze weg willen we die dieren toch nog een kans geven! groetjes petra
zaterdag 15 december 2007 - 12:17
Jeannette1

Jeannette1

Hai Petra, kun je misschien jullie GOEDE URL even opgeven, want dan zou ik hem ook in mijn website kunnen linken!

Dit goede werk van jullie, mag ook best verspreid worden dacht ik!!

Groetjes, Jeannette
zaterdag 15 december 2007 - 12:23
jumperke

Tekst aangepast

Jumperke

zaterdag 15 december 2007 - 12:26
Jeannette1

Tekst aangepast

Jeannette1

Helaas Jerko, ik heb hem enige reacties hoger al aanklikbaar neergezet.

Maar bij Google is hij niet te vinden.

Groetjes, Jeannette
zaterdag 15 december 2007 - 12:30
peetje

Peetje

Hallo Jeannette, als u op de link klikt bij jerko lukt het bij mij wel. Ik heb wel problemen om hem te vinden via mozilla firefox maar via internet explorer zou het moeten lukken. schildpaddenopvang1.blogspot.com
zaterdag 15 december 2007 - 12:34
jumperke

Jumperke

Ik werk via ''Opera'' en daar lukt het ook om erop te klikken via mijn bericht.
Ik heb daarnet geprobeerd om op de link te drukken die U al aanklikbaar maakte en het lukte toen ook.

groetjes jerko
zaterdag 15 december 2007 - 12:37
Jeannette1

Jeannette1

GELUKKIG Jerko, met jouw aanklikbare URL kwam ik er wel op!!! BEDANKT

Hoe dit mogelijk is begrijp ik niet, maar ... ik heb hem gelukkig.



@Petra, ik heb hem al gelinkt in de volgende rubriek:

http://www.jeannettesstek.nl/links/AllemaalTUINADVIESFORUM-S.html

Ik wens je nogmaals erg veel suc6!!!

Groetjes, Jeannette
zaterdag 15 december 2007 - 12:52
peetje

Peetje

Dank u Jeannette voor de hulp! Ik ben nog een groentje in zo een dingen!
zaterdag 15 december 2007 - 13:09
Jeannette1

Jeannette1

Hai Petra, alle begin is moeilijk!!!

MAAR..... wij hebben ALLEMAAL ergens moeten beginnen!!!

Op dit geweldige Forum, zijn genoeg mensen, die graag een ander met iets willen helpen!!!

Dus je kunt en mag altijd de hulp van iemand inroepen als je dat wilt.

Toy, Toy, Toy, Jeannette
zaterdag 15 december 2007 - 13:17
corrielat

Corrielat

Ik heb gemerkt dat je op de foto's moet klikken om ze te vergroten,

schitternd hoor, gelukkig zijn er nog mensen die van dieren houden, en ze een mooi woonplaats aanbied,
fantastisch,
zaterdag 15 december 2007 - 16:51
dolf

Dolf

hallo, proficiat met jullie werk.
ikzelf heb ook 5 waterschildpadden die zoals u kan zien in prima omstandigheden
worden gehouden.Van maart tot november of december naargelang het weer zitten
ze buiten en tijdens de wintermaanden worden ze ieder afzonderlijk in een bak water
in de kelder geplaatst.Onze oudste is ong.16 jaar in ons bezit. Ze zijn tussen 20 en 25cm
groot.Ze leggen elk jaar eieren.Ik ben wel van mening dat deze schilpadden het kunnen overleven
in ons klimaat mits ze voldoende diep water hebben tijdens de winter,echter voortplanten kunnen
ze hier niet met ons klimaat.Ik ben daar zeker geen voorstander van want ze passen niet in ons
biotoop.
Nog veel succes met jullie werk.

Groetjes Werner
[afbeelding verwijderd niet-https]

zaterdag 29 december 2007 - 11:51
Tine

Tekst aangepast

Tine

Ik weet niet of ik de enige ben maar bij de link die Jeanette hierboven aanklikbaar heeft gemaakt, heb ik al twee keer problemen gekregen met mijn computer. Hij blokkeert dan volkomen. Dit is me nog nooit eerder overkomen. Heeft iemand anders dit ook gehad?

Tine

Dit overkwam me alleen als ik per e-mail wilde reageren, niet bij het bekijken van de foto's.
zaterdag 29 december 2007 - 13:17
yvanyvan

Yvanyvan


Ik ben wel van mening dat deze schilpadden het kunnen overleven
in ons klimaat mits ze voldoende diep water hebben tijdens de winter,echter voortplanten kunnen
ze hier niet met ons klimaat.Ik ben daar zeker geen voorstander van want ze passen niet in ons
biotoop.
Nog veel succes met jullie werk.

Groetjes Werner
[afbeelding verwijderd niet-https]


Het klopt dat deze waterschildpadden kunnen overleven in ons klimaat (zeker met zo'n zachte winters), in de winter nemen ze een winterslaap. Maar natuurlijk is een goede verzorging thuis ook helemaal niet mis!
zaterdag 29 december 2007 - 15:59
jumperke

Jumperke

Ik weet niet of ik de enige ben maar bij de link die Jeanette hierboven aanklikbaar heeft gemaakt, heb ik al twee keer problemen gekregen met mijn computer. Hij blokkeert dan volkomen. Dit is me nog nooit eerder overkomen. Heeft iemand anders dit ook gehad?

Tine

Dit overkwam me alleen als ik per e-mail wilde reageren, niet bij het bekijken van de foto's.


Dit heb ik ook.

groetjes jerko
zondag 30 december 2007 - 13:20
greener

Greener

Wil als derde ook nogmaals toevoegen dat ze niet gevangen hoeven te worden en verzorgd want dat ze ook echt de Nederlandse winters met gemak overleven.
In Willemstad (NL) loopt er alweer heel wat jaren 1 rond te banjeren van een 40 cm groot!
Kan er nog meer voorbeelden opnoemen maar het is duidelijk

groetjes,

Greener
dinsdag 29 januari 2008 - 09:55
Patat

Patat

Mooi initiatief. Vroeger hadden we ook twee waterschildpadden, maar toen deze te groot werden hebben we deze aan mijn secundaire school gegeven waar ze terecht konden in een grote aquarium. Momenteel loopt er tijdens de zomermaanden nog een landschildpad door onze tuin. Hij is soms wat aan de agressieve kant naar onze katten toe, dus misschien tijd voor een opvang? Doen jullie ook opvang voor landschildpadden?
zaterdag 23 februari 2008 - 16:38
dromerke

Dromerke

Hallo Patat,

Wij zijn nog op zoek naar een tweede landschildpad. Onze turle zit nu zo alleen en heeft echt nood aan een vriendje. Dus als jullie nog opvang zoeken....wees welkom!

Groetjes, Dromerke
maandag 10 maart 2008 - 20:15
peetje

Peetje

Mooi initiatief. Vroeger hadden we ook twee waterschildpadden, maar toen deze te groot werden hebben we deze aan mijn secundaire school gegeven waar ze terecht konden in een grote aquarium. Momenteel loopt er tijdens de zomermaanden nog een landschildpad door onze tuin. Hij is soms wat aan de agressieve kant naar onze katten toe, dus misschien tijd voor een opvang? Doen jullie ook opvang voor landschildpadden?
Ja wij vangen ook landschildpadden op! Waar woont u? groetjes
zaterdag 15 maart 2008 - 13:19
martine89

Martine89

Hallo Peetje ,

Hier een vraagje ik lees dat jullie ook landschildpadden opvangen.Hoe laten jullie ze overwinteren?
Mijn dochter heeft ook een landschildpadje als huisdier ,in de zomer leeft hij buiten hij heeft een hokje
en amuseert zich in de tuin,momenteel staat hij nog in de koelkast te overwinteren eind maart mag hij
uit zijn winterslaap maar buiten is de temperatuur nog te laag en in de kelder is het te donker en in de
keuken te warm .Hun dierenarts heeft zelf ook landschildpadden en hij brengt ze op temperatuur
in een terrarium dat vloerverwarming heeft.Dit staat dan buiten.Nu vroeg mijn dochter zich af of ze
zelf niks in elkaar kunnen steken.Nu is mijn vraag hoe doen jullie dat ?Ik snap niet dat mensen deze
dieren zo maar kunnen dumpen? Ze zijn toch niet goedkoop die van men dochter heeft zelfs een chip
Kan men bij jullie ook terecht om er ééntje te adopteren?
grtjes Martine
dinsdag 25 maart 2008 - 15:32
noukcl

Noukcl

hey

is erg als je die zo worden gedupt in een vijver.
als ze een dier kiezen zouden ze er moeten voor zorgen.
jullie doen dus heel goed werk.
ik heb 2 schildpadjes hier thuis zitten.
men mider wild ze weg maar ik ben er hellemaal tegen om ze we te doen.
ik heb er voor gekozen dus ik moet mijn verantwoordelijkheid voor nemen.
trouwens ik zie ze veel te graag ik heb ze nu on geveer 13 a 14 jaar al.
ik zou alleen een goede manier moeten vinden om hun verblijf wat grooter te maken ik vrees dat dit wat te klein begin te worden.
heeft iemand tips daar voor ?

groetjes
maandag 28 juli 2008 - 14:40
leeuwtje

Leeuwtje

Hier kwam er 5 jaar terug één aanlopen. Die zat voor de voordeur. Hij is bij ons de vijver ingegaan en niet meer vertrokken. We voeren hem. In de winter duikt hij onder en wanneer het warmer wordt komt hij weer tevoorschijn en wandelt wat door de tuin. Die is wel zo afgesloten dat hij eigenlijk ook alleen maar hier in de tuin kan komen.
vrijdag 8 augustus 2008 - 01:35
Noukj

Noukj

Hoi, ik vind het super wat jullie doen! Er zijn namelijk heel wat mensen die niets weten over een goede opvoeding van schildpadden en dan dumpen ze hen gewoon.

Wat geeft U uw schildpadden zowat te eten? En hoeveel keer per week geef je ze?
Ik geef de mijne om de dag te eten en geef ze regenwormen, huisjesslakken en blikvoer voor katten. Is dit wel voldoende?

Groetjes Anouk


Dit was mijn roodwangschildpad, maar is jammer genoeg kunnen ontsnappen uit onze vijver:
[afbeelding verwijderd niet-https][afbeelding verwijderd niet-https]

Dit is onze vijver, waar de schildpadden verblijven in de zomer:

[afbeelding verwijderd niet-https]

En dit is onze geelwang:

http://img113.imageshack.us/img113/4566/dsc03216.jpg

donderdag 8 oktober 2009 - 11:07
dolf

Dolf

Hallo Anouk,
Onze waterschildpadden krijgen gedroogde vissen en korrels
die in de handel te verkrijgen zijn.De korrels krijgen ze omdat daar
vitaminen inzitten. Tijdens de zomermaanden krijgen ze ale dagen eten
zodat ze genoeg vetreserves zouden hebben tegen de winter.

groetjes Werner
maandag 19 oktober 2009 - 18:59
Polplastron

Polplastron

Men zou de verkoop van roodwangschildpadden eigenlijk beter moeten reglementeren. Op dit moment kan iedereen voor een paar euro zo'n diertje kopen.

Veel mensen denken er helaas niet bij na dat die diertjes vrij groot en heel oud kunnen worden waarna men ze zo maar 'vrijlaat' in de natuur.

De schildpadden zelf hebben het daar best naar hun zin omdat ze weinig natuurlijke vijanden hebben hier, maar ze ontregelen wel onze inheemse fauna!

Ik ben dus voorstander van jullie project, maar niet omwille van het welzijn van de schildpadden maar wel omwille van het welzijn van onze inheemse diersoorten!

Een dikke bravo dus!

Groeten,

Pol

P.S.: De schildpadden zouden schijnbaar in ons klimaat toch ook wel eieren leggen, maar of deze wel of niet kunnen uitkomen is nog niet echt bewezen!!!!
woensdag 21 oktober 2009 - 19:30
dendrodan

Dendrodan

Roodwangen zijn verboden om nog te verkopen in de winkels, wegens het lozen in vijvers als ze te groot worden. Deze dieren zijn zo aangepast aan ons klimaat dat ze een winter gemakkelijk kunnen overleven. Ze bedreigen de inheemse fauna en flora. Daarom worden er nu enkel in de winkels kleine geelwangenverkocht, dus binnen een paaar jaar worden deze ook weeral gedumpd in de vijvers van de stad.
Voor gewone landschildpadden heeft men zowel in Belgie als in Nederland cites paieren nodig voor deze dieren. Ook niet alle dieren van landschildpadden doen een winterslaap, sommige zitten in de winter in verwarmde terrariums aangezien dat hun min temperatuur een 25°C moet zijn.
Maar meer info kan je vinden bij http://www.terravzw.org
zondag 25 oktober 2009 - 09:23
cindiie

Cindiie

Hallo,

ikzelf heb 2 waterschildpadden en gele en een rode..
de beestjes worden jammer genoeg te groot voor hun aquarium en plaats voor een grotere heb ik niet meer..
ik ben op zoek naar een nieuwe thuis voor hen..
en toen zag ik dat jullie deze dieren opvangen?
hebben jullie nog plaats voor 2 beestjes ?

[email protected]

MVG,

Cindy
zaterdag 29 september 2012 - 15:43
joopsmit

Joopsmit

Ik heb een tuin vijver waarin al heel lang water schilpadden zitten de rood wang . Dit jaar waaren er 2 zeer hand tamme van doorsnee 30 centimeter er uit wel gehaald . Gestolen dus want ontsnappen was niet mogenlijk . Nu heeft men de daders te pakken maar de dieren zijn al weg door verkocht doordeze boeven voor 100 euro per stuk . De rood wang mag bij wet niet meer verkocht of verhandeld worden dus zijn veel lieden zeer tuk er op op een rood wang te pakken kunnen krijgen .Dus weer gewaarschuwd .Boeven liggen klaar om uw roodwang schildpad te bemachtgen . die ze op de zwarte mart weer voor veel geld vekopen .
dinsdag 25 december 2012 - 01:15
Sels

Sels

Beste,

Ik heb twee waterschildpadden die hun verblijf ontgroeid zijn... Aangezien ik ga verhuizen en huisdieren op ons appartement niet zijn toegelaten zoek ik een alternatief voor mijn padjes...
Ze zijn ongeveer 11 cm diameter. Kunnen ze eventueel bij jou terecht?

alvast bedankt

Taania
woensdag 2 januari 2013 - 06:31
Sels

Sels

U kan mij bereiken op het volgende email adres: [email protected]
donderdag 3 januari 2013 - 07:54
noeka

Noeka

chapeau wat jullie doen hoor voor de schildpadjes
ik heb er nu ook eentje van 2 jaar heb er 2 gehad maar er is eentje ontsnapt uit het nieuwe vijvertje en was helemaal afgesloten ik snap het niet
maar naast hun vijvertje staat een grotere voor de vissen , misschien is hij daarin kunnen kruipen ? MAAR WAS NOG KLEIN en deze zomer juist dat het zo begon te hagelen , dus bang !!!! denk ik !!!! maar ik zie hem nergen in de grote vijver , zou hij onder het zand kunnen zitten voor de winter ? OF IN DE POTTEN ?

Dieren te koop, te ruilen, gratis of gezocht

zondag 17 februari 2013 - 19:57
FlashinSunshine

FlashinSunshine

Hallo,

Ik vroeg me af of jullie nog steeds schildpadden opvangen ?

Ik heb reeds een email gestuurd maar deze blijkt niet meer in werking te zijn..

Wij hebben nog 5 waterschildpadjes die een nieuw onderdak nodig hebben.

Omdat ik aan jullie website kon zien dat jullie erg goed met deze diertjes omgaan zou ik het fijn vinden als jullie er nog een plaatsje voor zouden hebben.

Groetjes,

Shana
dinsdag 18 maart 2014 - 14:52
ivdh

Ivdh

Ik probeerde ook mail te sturen,maar hij komt ook steeds undeliverable terug.

Weet iemand hoe die mensen te bereiken?

Alvast bedankt.
donderdag 24 juli 2014 - 22:40
Conquester84

Conquester84

Kan ik nog steeds met mijn waterschildpadjes terecht bij jullie?

Ik heb 5 kleine waterschildpadjes, 1 jaar geleden gekregen als fopcado.
Nu ben ik wel erg gehecht aan die diertjes en verzorg ik ze goed, maar heeft de ooievaar voor mij een ander verassing meegebracht...

Mijn vrouw kan echter niet goed meer tegen de geur, en daarom ben ik genoodzaakt voor deze 5 kanjertjes een nieuw en liefst goed huisje te zoeken.
(al was ik hun aquaria bijna wekelijks mooi uit)

Als ik zo naar de blog kijk zouden ze wel erg gelukkig kunnen zijn bij jullie.

Maar ik zie dat deze advertentie al 7 jaar bestaat...

ALvast bedankt...
vrijdag 13 februari 2015 - 15:20
Sterckx dominique

Sterckx dominique

Hallo....

Ik heb jullie een mailtje gestuurd maar blijkbaar is hij niet correct...

Ik heb 3 leuke schildpadden in huis ......
Ik heb ze al een jaar of 7...8..
Ze hebben een binnen bak die alsmaar te klein wordt omdat mijn 3 vriendjes alsmaar groter worden..
Vele mensen zeggen dat ik ze in een vijver moet gaan droppen maar zo ben ik niet...
ik ben een zeer grote dieren vriend en ik wil gewoon dat ze ergens terecht komen bij lieve mensen en dat ze daar goed verzorgt worden zoals ik nu doe....
Daarom is mijn vraag of jullie nog 3 plaatjes hebben bij jullie ...

MVG
Dominique sterckx
[email protected]
maandag 7 september 2015 - 19:35
Lydia1

Lydia1

Beste, ik had je een mail gestuurd maar is volgens mij niet juist aangekomen.
Ik moet met grote spijt mijn lieve geelwang weg doen. Ze is nu 5jaartjes en haar aquarium is te klein. Ik weet geen ander oplossing want ik heb geen plaats om een bak van ander halve meter te zetten.
Ze is duidelijk niet gelukkig want ze kan niet goed zwemmen en ook niet gemakkelijk op het droge.
Het enige wat ik wil is dat ze goed zit. En dat ze plaats heeft in haar aquarium.
Ik geloof wel dat ze bij jou goed zou zitten.
Maar is er plaats bij jou en is het nog mogelijk?
Groetjes lydia
maandag 19 oktober 2015 - 21:20
elsje1973

Elsje1973

beste Petra,
ik heb 4 grote waterschildpadden die tot mijn spijt weg moeten
ik kan er niet meer voor zorgen wegens gezondheids redenen
vangen jullie nog schildpadden op zo ja kunnen die bij jullie terecht
zo weet ik dat ze goed opgevangen worden
je kan me contacteren op mijn mailadres : [email protected]

mvg
els
vrijdag 13 november 2015 - 14:10
Christophe.H

Christophe.H

Beste,

Ik heb 2 waterschildbadden waar ik niet meer kan voor zorgen wegens problemen.
Ik ben nu opzoek naar een nieuw tehuis voor hen. Ze zijn bijna 2jaar oud.
Kan je mij contacteren op [email protected]?

Ik hoop op spoedig antwoord

mvg
christophe
donderdag 10 maart 2016 - 13:48
zuurtje

Tekst aangepast

Zuurtje

Deze topic is van 15 december 2007 !!!

misschien een nieuwe starten
donderdag 10 maart 2016 - 16:55
Anne-Marie Ballinckx

Anne-Marie Ballinckx

Beste,

Ik ben op zoek naar een verblijfplaats voor 2 babyschildpadjes, ongeveer 8 cm diameter en 5 jaar oud. Kan ik hiervoor bij jullie terecht? Je kan me bereiken op [email protected].

Alvast bedankt,

Anne-Marie
dinsdag 14 juni 2016 - 16:26
Kubashia

Tekst aangepast

Kubashia

Hoi,


Onze kleine (14j,zoon) heeft 2 schildpadjes en alle toebehoren gekregen.
Ondertussen is m'n zoon volwassender (+/-) geworden en z'n twee vriendjes ook.

Maar doordat hij verder moet studeren en de beide ouders werken is helaas de tijd voor onze groene vriendjes te kort gekomen.

Daarom zoek ik een opvang voor hem bij een leuke familie / schlidpadden groep.

Natuurlijk hebben we hier nog allerlei filters toebehoren, pompjes , voedsel die ze graag hadden.

Mvg
Kurt B [email protected]
zaterdag 28 oktober 2017 - 14:28
Kubashia

Kubashia

Oeps bijna vergeten:

Balcaen Kurt
[email protected]
zaterdag 28 oktober 2017 - 14:30
Tuin Dina en Dany

Tuin Dina en Dany

Ik heb er ooit een gevonden die op de drukke ring van Roeselare rondliep, die ik dan geplaatst heb bij iemand in Oostende die ook een grote vijver heeft. In het Maria Hendrikapark in Oostende werden ze ook massaal gedumpt. Maar ik denk dat ze verwijderd zijn. Exoten.
woensdag 25 april 2018 - 15:22

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon