menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Helianthus Annuus

Ga naar meest recente reactie

rialle

Rialle

Hallo iedereen,
Wie kan mij helpen aan zaden van verschillende soorten heliantus? Ik heb zelf de reuzen zonnebloem staan en hopenlijk in de herfst zaden daarvan om te ruilen. Ook heb ik nog Oleander en monnikskap om te ruilen.
Bij voorbaat dank
Groetjes Rialle
donderdag 28 juni 2007 - 16:37
Adrienne

Adrienne

Hallo Rialle,

Ik heb verschillende zonnebloemen in de tuin.
Ook lage soorten.
Zodra er zaadjes van zijn kan ik er opsturen.
zaterdag 30 juni 2007 - 06:01
rialle

Rialle

Dat zou ik erg fijn vinden Adrienne. Ik zal je binnenkort mijn adres mailen.
Ik las trouwens net in een andere topic dat je zoon geslaagd is, waarvoor mijn Hartelijke Gelukwensen.
Altijd een fijn gevoel. Mijn zoon mag zich volgend jaar bewijzen, maar hij had vandaag een goed overgangsrapport dus dat zal wel lukken.
Nogmaals hartelijk gefeliciteerd en alvast bedankt voor de zaden
Ik heb de reuzen-zonnebloem staan, heb jij daar misschien interesse in?

Groetjes Rialle
zaterdag 30 juni 2007 - 06:53
Adrienne

Adrienne

Hallo Rialle,

Jij ook gefeliciteerd hé.
Gaat je zoon naar het eerste middelbaar !!!
Een flinke stap voor de jonge gastjes.
Ho en snel groot dat ze dan zijn !!!
Geniet er nog van want al spoedig krijg je de eerste jonge dames aan je deur salle


Nu wat de zaadjes betreft, ik ben er zeker blij mee.
Ik schrijf je alvast in mijn boekje, anders vergeet ik het nog.
zaterdag 30 juni 2007 - 07:29
rialle

Rialle

Adrienne, mijn zoon mag zich gaan bewijzen met examen doen volgend jaar. Hij is nu overgegaan van 3 naar 4 middelbaar. Maar ik heb ook noch een dochter en die gaat wel naar het eerste middelbaar. Mijn zoon is 15 en mijn dochter 12 dus ik heb binnenkort jonge dames en jonge heren aan de deur! Ik verheug me erop, maar gelukkig heb ik ook nog een "kleintje" van bijna 7, die nog lekker aan mama hangt.
Oke, als jij dan ook je adres mailt dan kom je ook op mijn lijstje en komt dat in orde met de zaden.
Die reuzen zonnebloemen die groeien dat het een lieve lust is. Ze zijn nu al minstens 2 meter hoog.

Groetjes Rialle
zaterdag 30 juni 2007 - 18:39
ines

Ines

Oei had ik dit bericht vroeger gelezen dan kon ik de zaden meegestuurd hebben....
heb bruine en oranje zonnebloemzaad op overschot.
dinsdag 3 juli 2007 - 22:35
rialle

Tekst aangepast

Rialle

Ines, de bruine zonnebloem heb je met de palmzaden meegestuurd en 3 daarvan staan nu al 30 cm hoog. Hoe hoog worden die eigenlijk? De rest van de zaden bewaar ik voor volgend jaar. Maar met de oranje zonnebloemzaden zou ik ook erg blij zijn. Ik heb nog ongeveer 10 zaden van de reuzezonnebloem in het zakje van vorig jaar. Als je daar interesse in hebt kunnen we ruilen. In de herfst heb ik (hopenlijk)vanzelf weer nieuwe. Laat het me even weten dan stuur ik ze meteen op.

Groetjes Rialle
dinsdag 3 juli 2007 - 22:58
ines

Ines

Rialle oei dat was ik vergeten dat ik er al stuurde...
De bruine ik geloof ongeveer 2 meter die staan nu al te bloeien en de oranje ongeveer dezelfde hoogte maar die hebben meerdere bloemen en de bloemen zijn uiteraard kleiner.
Het zaad die U kreeg was gemengd dus bruin en oranje samen dus U zal moeten afwachten wat wat is.
woensdag 4 juli 2007 - 04:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon