menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Citroentijm gezocht

Ga naar meest recente reactie

PascalBrysse

PascalBrysse

Hallo,

weet er iemand waar ik citroentijm zaden kan kopen?

Groeten,

Pascal
donderdag 31 mei 2007 - 23:35
annd6

Annd6

Ik heb citroentijm staan, ik wil best wat zaadjes voor je winnen.
Groetjes
Ann
donderdag 31 mei 2007 - 23:38
PascalBrysse

PascalBrysse

O als je dat zou willen doen voor mij.
is die even gemakkelijk te zaaien als de gewone tijm?

groeten
Pascal
donderdag 31 mei 2007 - 23:53
annd6

Annd6

Is een kleine moeite hoor!
Hij heeft wel nog geen bloemetjes dus het zal even duren.
Je kan die zaaien zoals gewone tijm, vanaf mei in volle grond, met een klein laagje zand op de zaadjes.
Kruiden worden niet graag verpot.
Groetjes
Ann
vrijdag 1 juni 2007 - 00:50
jumperke

Jumperke

Citroentijm stekken gaat beter dan hem te zaaien want hij groeit zeer langzaam als je hem zaait.

groetjes jerko
zondag 3 juni 2007 - 20:03
annd6

Annd6

Jerko,
wat is de beste tijd om te stekken?
Is dat niet in het najaar?
Groetjes
Ann
zondag 3 juni 2007 - 20:13
jumperke

Jumperke

Zie hier wat uitleg:

Tijm vraagt om een zonnige, droge standplaats waarbij de grond het liefst kalkhoudend is. Vochthoudend en goed doorlaatbaar is essentieel en zware grond kan men verlichten door er turf onder te mengen. Tijm wordt het best om de 2 à 3 jaar verplant, zo blijft houdt men een jeugdige en frisse plant en behoudt het zijn sterk aroma.

Opkweek
Het keukenkruid vermeerderen kan met zaaien maar het duurt een paar jaar eer men een volwassen struik heeft. De methode die het meest gebruikt wordt om nieuwe plantjes te bekomen is scheuren. Dit gebeurt in het voor- of najaar: we planten de gescheurde plantjes met worteltjes eraan diep genoeg d.w.z. het groen 10 cm boven de grond. Het verplanten dient op dezelfde wijze te gebeuren indien men houtige en minder fris ogende planten wil vermijden. Oudere planten verliezen immers veel van hun aroma! Men kan de plantjes ook stekken, afleggen en eventueel aanaarden, alle methodes zijn gangbaar en gemakkelijk te verwezenlijken.

Ik hoop dat je nu wat wijzer bent.

groetjes jerko
zondag 3 juni 2007 - 20:18

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon