menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zaden ruilen - pepers voor tomaten of pepers

Ga naar meest recente reactie

the666bbq

The666bbq

ik heb nog wat hete peperzaden in de aanbieding (pasilla bajio, hungarian hot wax en red cherry), die ik graag zou ruilen tegen tomaten of zoete/milde/hete pepers. Als je interesse hebt stuur je maar je adres door en wat je eventueel zou kunnen ruilen.

Peter
dinsdag 29 mei 2007 - 18:36
rialle

Rialle

Hallo Peter,

Ik heb wel interesse in peperzaden. Ik ben een beginnend tuinierster en wil graag pepers en paprika's gaan kweken. Alleen heb ik nog niets om te ruilen. Ik hoop dat dat voor jou geen probleem is. Wel heb ik binnenkort akeleizaad dat dan rijp is.
Als het oke is dan stuur ik je een mail met mijn adres.
Met vriendelijke groeten
Rialle
zondag 10 juni 2007 - 05:05
nathalieschouppe

Nathalieschouppe

hoi!!
ik zou ook wel eens een speciale pepersoort willen proberen want het is toch een "rassoort" hé ??
want dan kan ik eindelijk eens zeggen dat ik een ras heb
ik kan ruilen voor gewone paprikazaden , hibiscuszaad en binnenkort blijkbaar (juist bijgeleerd dat je dat zaad kunt oogsten) lupinuszaad
groetjes
-xxx-
Nathalie
donderdag 21 juni 2007 - 23:36
rialle

Rialle

Ik geloof dat Peter op vakantie is!!!
Groet Rialle
vrijdag 22 juni 2007 - 00:03
jumperke

Jumperke

Ja,Peter is op vakantie.


groetjes jerko
vrijdag 22 juni 2007 - 02:12
nathalieschouppe

Nathalieschouppe

Peter is naar Frankrijk !!!!
en hoe ist daar, Peter ???
groetjes !!!
-xxx-
Nathalie
vrijdag 22 juni 2007 - 20:02
lisa

Lisa

ik zeg jullie ,peter heeft het zeker naar zijn zin

groetjes lisa
maandag 25 juni 2007 - 22:16
the666bbq

The666bbq

Peter was naar Italië, en had het daar super naar zijn zin hehe

uiteraard zijn het 'ras'pepers, en lupinenzaad wil ik eventueel wel ruilen. Heb je ook geleerd hoe je kleurtjes kan bewaren in het lupinenzaad maar het is me eigelijk wel om het even welke kleur(en) er bij zitten - lupinen zijn altijd mooi en zijn een uitstekende groenbemester
maandag 2 juli 2007 - 17:39
lisa

Lisa

hallo peter ,
ik ben echt blij dat je terug bent

groetjes lisa
maandag 2 juli 2007 - 23:47
nathalieschouppe

Nathalieschouppe

hoi!!
ik zou ook heel graag ruilen
maar van de kleuren weet ik niets
ik weet alleen welke kleur de plant heeft waarvan het zaad genomen is
ik heb zaad van de paars-witte en roze lupinus
ik wil ook wel een beetje van allebei ruilen hoor
maar ik weet niet of hetzelfde kleur uit de zaailingen zal ontstaan
groetjes !!!
-xxx-
Nathalie
dinsdag 3 juli 2007 - 02:36
the666bbq

The666bbq

als die twee soorten wat in elkaars buurt staan, of je hebt geen al te luie bijen die je tuin bezoeken dan kan er wat vanalles uit die zaden komen (zelfs kleuren van bij de buren ); als je de kleur wil kennen moet je manueel bestuiven en dan de bloemen 'afschermen tegen alle contact' (en labelen zodat je weet welke kleur of welke kruising je daar 'gemaakt' hebt. Maar soms kan het net zo leuk zijn om te zien welke combinaties de natuur voor je heeft geprepareerd
dinsdag 3 juli 2007 - 16:54
rialle

Tekst aangepast

Rialle

Nou Peter, ik hoop dat je een fijne vakantie gehad hebt in Italie!! Je hebt in ieder geval goed weer gehad geloof ik. Maar ook goed dat je er weer bent want er hebben veel mensen op je gewacht

Ik heb Monnikskap en Oleander-zaden om te ruilen tegen peper-zaden van jou. In de herfst heb ik ook nog reuze Helianthus te ruil. Welke pepers het worden maakt niet uit, een beetje van alles wat, want ik heb nog niets maar wil me er volgend jaar flink mee bezig gaan houden.

Aan het Nederlands/Belgische weer wen je wel weer.....

Groetjes Rialle
dinsdag 3 juli 2007 - 22:29
corrielat

Tekst aangepast

Corrielat

Even iets over pepers,
Ik heb uit een bamiepakket de pepers gehaald en laten drogen, ze staan nu volop te groeien en zien er goed uit, maar.........................................IK LUST GEEN PEPERS, nu staan ze alleen maar mooi te wezen
donderdag 5 juli 2007 - 00:16
Tine

Tine

Corrielat, dan droog je ze toch en gebruik je ze in droogboeketten?

Tine
donderdag 5 juli 2007 - 15:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon