menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mierikswortel

Ga naar meest recente reactie

ludo

Ludo

ik ben op zoek naar een mierikswortelplant ,weet misschien iemand waar ik deze zou kunnen kopen
of ik kan ook ruilen voor jonge daturaplantjes geel of purple of ik heb ook nog litchietomatenplantjes teveel
mvg ludo
vrijdag 27 april 2007 - 05:32
hildavw

Hildavw

Ludo,
Aan plantjes van de mierikswortel kan ik je niet meer helpen.
Ik heb er eens ééntje in de voortuin gehad, .... met als gevolg dat ik nog zeker 5 jaar later steeds uitlopers heb moeten verwijderen.
Denk daar dus aan als je er kunt bemachtigen.
De plant wordt niet alleen tamelijk groot, maar woekert serieus door, en ver !
groetjes
Hilda
vrijdag 27 april 2007 - 16:35
ludo

Ludo

dank u voor de informatie maar ik plant ze in bakken zodat ze niet kunnen uitlopen
zaterdag 28 april 2007 - 04:17
Rudi

Rudi

heb steeds mierikswortel in de tuin
je kan steeds stekjes krijgen


Mvg
Rudi
vrijdag 4 mei 2007 - 15:04
Anke

Anke

Ik heb ook net een stekje bemachtigd, maar hoe gebruik je dat verder? Alleen de wortel of ook het blad? En zo'n hele wortel is toch veel te veel, kan je er gewoon een stukje afsnijden en verder laten groeien? En bij welke gerechten gebruik je de wortel?
Groetjes, Anke
zaterdag 5 mei 2007 - 19:51
ludo

Ludo

beste
je kan zowel de bladeren als de wortel gebruiken ik vind het vooral lekker geraspt op mijn koude schotel doch er zijn nog vele recepten met mierikswortel. Je kan zo een wortel wel lang bewaren in de frigo maar het is inderdaad veel(toch als je het zelden gebruikt).Ik heb al gehoord dat men er een stuk afsnijdt en de rest terug in de grond steekt ,dat moet wel gaan .
mvg ludo
zondag 6 mei 2007 - 03:22
bisschop

Bisschop

Waarvoor gebruik je de bladeren?
donderdag 31 mei 2007 - 04:21

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon