menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Anti vliegenkap

Ga naar meest recente reactie

Tuinboertje

Tuinboertje

Hallo,

Jullie kennen ze allemaal wel. Die fijnmazige vierkante inklapbare anti vliegenkappen die je over het bereidde eten heen zet zodat het geen bezoek krijgt van ongewenste gasten.

Nu zoek ik ook zoiets maar dan moeten ze ROND zijn en hoeven niet per se inklapbaar te zijn. Heb al overal gezocht op websites en vond maar slechts 1 exemplaar die (bijna) voldeed aan mijn wensen. Bijna want de gaaskap is te grootmazig. Er kunnen volgens mij nog steeds vliegjes etc. door heen.

Ik wil ze buiten gaan gebruiken om ze onder meer over -RONDE- potten met zaaiingen en stekken in de tuin heen te zetten. En wellicht ook gewoon op de volle grond als ik daar mijn zaaiingen heb uitgezet. Voordelen die het volgens mij heeft zijn: Indien goed ingegraven veel minder last van slakken, vogels en andere dieren kunnen er niet meteen bij, beregening kan blijven plaatsvinden en het staat direct in contact met de buitenlucht. Ideaal !

Ik heb ze wel eens gezien in een grote moestuin maar kan ze nu zelf nergens vinden, zelfs niet in de webshop van tuinadvies.

Wie weet waar ik ze wel kan kopen ?

Groet,
Tuinboertje.
maandag 23 december 2013 - 22:30
BOSVROUW

BOSVROUW

Misschien makkelijk zelf te maken, in hout of ijzer (vierkant) en vliegengaas! Ik denk goedkoop en je kan ze zo groot maken als je zelf wil!
dinsdag 24 december 2013 - 19:02
Tuinboertje

Tuinboertje

Goedenmorgen Bombycilla,

Dit is precies wat ik zoek ! Heel hartelijk bedankt, mijn 1e kerstdag is nu al goed !

Tuinboertje
woensdag 25 december 2013 - 09:05
BOSVROUW

BOSVROUW

Kan je het inderdaad niet zelf voor maken!
woensdag 25 december 2013 - 10:31
Bombycilla
woensdag 25 december 2013 - 11:35
Tuinboertje

Tuinboertje

Beste Bosvrouw,

En ik maak al zoveel zelf omdat ik altijd moeilijke dingen nodig heb die lastig te krijgen zijn. Dit is in eerste instantie een prima oplossing en dan ga ik waarschijnlijk weer lekker ook zelf zoiets maken en dan inderdaad wat groter. Moet ik eerst wel zeer fijnmazige gaas oid zien te vinden.

Tuinboertje.
woensdag 25 december 2013 - 15:15

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon