menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gele Clivia

Ga naar meest recente reactie

Frieke

Frieke

Hoi, ben op zoek naar een gele clivia (kamerplant met breed blad). Heb deze ooit eens in Bokrijk op de plantendag van 1 mei gezien. Zelf heb ik de oranje, die elk jaar mooie bloemen geeft, en ook de rode met het smaller blad (deze bloeit iets later en is ook heel mooi).
Zou er iemand voor mij een gele clivia teveel hebben? Ik wil gerust een oranje en een rode in de plaats geven.

GROETJES,
Frieke
donderdag 22 maart 2007 - 18:42
deHaan

DeHaan

Ik heb een gele zaailing over, maar ik heb geen rode.
Dus we kunnen ruilen.
donderdag 22 maart 2007 - 19:35
Frieke

Frieke

Oké, bedankt.
Met een zaailing bedoel je daarmee een klein jong plantje.
Ik heb jonge plantjes van de rode. Hoe gaan we de ruil doen?
donderdag 22 maart 2007 - 19:56
deHaan

DeHaan

Een zaailing is een klein /jong plantje.
Ik heb ze in een 9cm potje staan
Ik zal eens kijken hoe ik dat het beste kan versturen.
donderdag 22 maart 2007 - 20:24
Botanist

Botanist

Ik heb ook nog enkele zaailingen van deze winter over voor ruil.
vrijdag 30 maart 2007 - 05:34
Frieke

Frieke

Botanist,

Graag zou ik een zaailing van je gele clivia willen, indien je er nog eentje over hebt?
In ruil heb ik nog enkele vetplantjes, citroengeranium (met klein paars bloemetje), rode clivia.
Je ziet maar.

Groetjes,
Frieke
donderdag 19 april 2007 - 15:40
Botanist

Botanist

Hallo Frieke,
Ik dacht dat je met deHaan een ruil gedaan had.
Geen zorg wat mij betreft maar de zaailingen van deze winter zijn nog wat klein om op te sturen. Ik ben trouwens van plan ze dit W.E op te potten om ze vlugger te laten groeien. Ik heb er voldoende om te kunnen ruilen, maar zou graag even een foto van je rode zien, en liefst zelfs een van bijde planten samen (de oranje en de rode als vergelijking).
Groeten
Emilio
zondag 22 april 2007 - 06:04
Frieke

Frieke

Botanist,

Dit is een foto van mijn oranje clivia.
[afbeelding verwijderd niet-https] de rode bloeit nu nog niet en daar heb ik ook nog geen foto van genomen maar dat ga ik morgen doen en dan stuur ik hem door.

Groeten,
Frieke
zondag 22 april 2007 - 06:47
Frieke

Tekst aangepast

Frieke

Botanist

Dit zijn foto's van mijn rode clivia, zoals je ziet zijn de bladeren heel wat smaller.
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]

Frieke
maandag 23 april 2007 - 14:27
Botanist

Botanist

Frieke, ik denk met zekerheid te kunnen zeggen dat je rode Clivia er geen is, maar een Amaryllis. Kijk zelf even aan de basis, en je zult merken dar het een bolplant is. In je pot zitten verschillende bollen, en de Clivia geeft maar op oudere leeftijd scheuten.

dinsdag 24 april 2007 - 19:10
brammeke

Brammeke

Ik heb een aanal gele clivia's; Indien je wil mag je er wel ééntje hebben.

Groetjes Bram

Mail me,

[email protected]
woensdag 25 april 2007 - 00:33
Frieke

Frieke

Botanist,

Je hebt gelijk dat er knolletjes onder in de pot zitten en de oranje clivia heeft dat niet, die heeft vleeswortels. Ze lijken heel fel op elkaar ook de bloem daarmee dachten we hier dat het dezelfde soort was. Ik heb die planten van thuis uit gekregen en mijn moeder van haar moeder.
Sorry

Groetjes Frieke
woensdag 25 april 2007 - 04:10

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon