menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ik wil dus hl graag een snoeptuin vergeten groententuin aanleggen

Ga naar meest recente reactie

myriam56

Myriam56

Om onze ( latere) bezoekers eens iets anders aan te bieden dan een strandstoel en een zwembad vol met chloor.... opteren wij om onze droom van zo natuurlijk mogelijk te leven dit verder te trekken in onze toekomstige gites ... met vergeten groenten, speciale groenten en fruit, veel fruit.....
Door mijn zoek /snuffeltochten heb ik toch al wat hebbedingen gevonden... en ik zoek dus momenteel volgende groenten/fruit/bloemen
De amerikaanse grondnoot ( indiaanse aardappel of te wel apios americana)
de knolcapucien
crosnes (japanse andorn, japanse aardappel )
Dus wie deze zaden , knollekes ...wil verkopen ik ben kandidaat h
donderdag 7 maart 2013 - 17:27
Mari

Mari

Myriam van pastinaak en rammenas heb ik nog zaad over, als je die ook graag aan je snoeptuin wil toevoegen kan ik je die wel bezorgen.

Groetjes Mari
donderdag 7 maart 2013 - 19:21
myriam56

Myriam56

Dank jewel Mari dat zou dus prachtig zijn....Ik heb U een pb gestuurd !
groetjes M.
donderdag 7 maart 2013 - 19:25
Mari

Mari

Komt in orde, heb je al een mailtje terug gestuurd...

Groetjes Mari
donderdag 7 maart 2013 - 19:53
BOSVROUW

BOSVROUW

Awel, damoetnalukken! Ik zoek juist dezelfde!!! Heb onlangs mailtje gestuurd naar iemand in Brasschaat, maar geen antwoord!
Indien dit nog komt laat ik het weten!
donderdag 7 maart 2013 - 21:36
myriam56

Myriam56

Hey dag Bosvrouwke dat is straf h
donderdag 7 maart 2013 - 21:59
BOSVROUW

BOSVROUW

Bij Vreekens zaden.nl, maar de Indiaanse aardappel pas vanaf mei verkrijgbaar. Ik zoek toch nog even verder. Soms zijn ze ook in Natuurwinkels verkrijgbaar!
vrijdag 8 maart 2013 - 06:17
myriam56

Myriam56

Goeie morgen bosvrouw... We zijn er vroeg bij omdat we om een 2e hands tuinhek rijden naar de ardennen.....
Veel geluk !... voor mij zal het wat minder zijn.... in het dorp is er echt zonder 1e letter te liegen niets, in het dorp verder de gewone groenten, ik moet eerlijkheidshalve wel zeggen dat franse mensen nog veel vergeten groenten eten, en ook veel echte oude gerechten zoals varkensdarmen en magen, verwerkt in een soort gelatineus gerecht, ook gekookte, gebakken en gepaneerde varkenspoten, oren, kop enzovoort is hier doodgewoon.... Dus zal ik de indiaanse of japanse piepers op een andere manier aan den haak moeten slaan , meschien dat ik in de tuincentra's van jardinverte iets zal vinden..... de jacht all
vrijdag 8 maart 2013 - 07:18
Driez

Driez

Nog leuk voor een snoeptuin: meloenpeer en Yacon.
Ik heb nog enkele broedknolletjes van de yacon, mocht je in de nabije toekomst nog in de regio passeren
http://senseofnature.nl/index.php?page=c_seizoensbeleving
vrijdag 8 maart 2013 - 08:26
annis

Annis

Myriam je moet eens kijken op de site van Baumaux

Dit is een zaden bedrijf in Frankrijk je kunt daar een catalogus aanvragen ik heb er zelfs een naar Nederland gestuurd gekregen.
Annis


www.graines-baumaux.fr
vrijdag 8 maart 2013 - 09:15
kerstkind

Kerstkind

Eventjes deze interessante site aanklikbaar gemaakt
http://www.graines-baumaux.fr/
groetjes Jos
vrijdag 8 maart 2013 - 16:56
myriam56

Myriam56

Hey dag driez...

Wij zijn zeker kandidaat voor uw voorstel...Het was nu iets tekort en nog teveel werk om onze antwerpse agenda af te werken en nog langs te komen, maar de volgende maand zal ik ... indien mogelijk even langs komen om die kleinnoden op te halen, dank U wel op voorhand,
groetjes M.
vrijdag 8 maart 2013 - 17:04
myriam56

Myriam56

hey ANNis en kerstekind... thx voor de tip.. ik ga direct al eens kijken... s
vrijdag 8 maart 2013 - 17:06
BOSVROUW

BOSVROUW

@ Driez,
Als je nog zo een knolletje over hebt? (Yacon) Ik woon in wuustwezel! En zou er heel graag ook hebben, al is het maar
vrijdag 8 maart 2013 - 17:55
Driez

Driez

Komt in orde Bosvrouw, je hebt een berichtje...
D.
vrijdag 8 maart 2013 - 20:20
annis

Annis

Bedankt Jose voor het aanklikbaar maken van de link. Ik had het diverse keren geprobeerd maar het lukte niet.

Grt Annis
zaterdag 9 maart 2013 - 08:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon