menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gevraagd planten en of zaden

Jolanda

Jolanda

Hallo, wij zijn vorig jaar vanuit Nederland in Zoersel bij Antwerpen gaan wonen.
We wonen daar in een gezellig huisje midden op een bosperceel van een hectare. Met voornamelijk dennenbomen, eiken en beuken in de tuin. Volgende week worden er een aantal bomen omgehaald die vlak naast het huis staan, zodat we wat meer licht binnen gaan krijgen. Nou wil ik graag rond het huis, wat iets verhoogd is gebouwd een border aanleggen van ongeveer een 2 meter diep. De border wil ik opvullen met planten en bloemen om het huis wat gezelliger aan te kleden.

Ik ben van plan om eerst nieuwe aarde in de border te storten, want ik vrees dat de grond erg verzuurd is door de dennenbomen. Aangezien ik nogal wat border te vullen heb, vroeg ik mij af of iemand nog wat zaden en of planten gratis te vergeven heeft. Ik ben er in ieder geval heel erg blij mee.

Advies of een soort plant of bloem die in een bosrijke tuin kan groeien is ook van harte welkom.
woensdag 21 februari 2007 - 12:19
Angelo

Angelo

ik raad je aan:
-vingerhoedskruid (digitalis)
-duizendschonen (dianthus barbatus)
-lupinen groeien er ook wel goed
-leeuwenbekjes (ik geloof dat de latijnse naam anthirrium is, maar ben niet zeker)


vaste planten
-azalea's, rhododendrons, ....


mvg
woensdag 21 februari 2007 - 13:44
annis

Annis

Ik heb wel nog vingerhoedskruid (digitals) wit voor je.

[afbeelding verwijderd niet-https]

Als je het zaad wilt hebben mail je adres even door.

Annis
woensdag 21 februari 2007 - 17:44
Thiviers

Thiviers

Beste Jolanda,
Via de website van Groei en Bloei (www.groei.nl) kom je op een zaadruilbeurs, waar ik ook nog al eens zaad bestel. Het is een vriendenclub, dus de meeste zaden krijg voor voor plm. 50 cent plus portokosten. Dit geldt trouwens voor u allemaal. Ikzelf, Nederlandse, woon in Frankrijk (Thiviers) en ben daar bezig met mijn tuin, waarin wel bomen, maar geen bloeiend spul staat, vandaar. Groetjes uit Zd. Frankrijk, Jeanine
vrijdag 23 februari 2007 - 18:16

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon