menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aardpeer

Ga naar meest recente reactie

sinthenry

Sinthenry

Beste tuinliefhebbers.
Een tijdje terug heb ik hier iets gevraagd rond de AARDPEER. Sommige mensen wilden ook wel eens dit gewas kweken. Wel ik heb hier een 4-tal bloempotten met opgekweekte, gereed om uit te planten, aardpeerplanten. In een paar potten staan er meerdere plantjes. Welke soort het is weet ik niet maar deze opgekeekte knollen komen uit Frankrijk!

Wie ze wil mag ze komen afhalen...

Ik woon in 8810 Lichtervelde en mijn mailadres is URL GEBLOKKEERD [email protected]
Graag een seintje vooraf om af te spreken.

Mvg
Jozef
zaterdag 9 april 2011 - 09:37
Mandy

Mandy

Ik zou heel graag weer zelf aardperen willen hebben maar ik keek even op de kaart waar je precies woont: 209 km weg....... een beetje te ver helaas.........
zaterdag 9 april 2011 - 20:22
iecee

Iecee

mandi
bij de groentboer zijn ze ook te koop en niet duur
als je ze koopt om te planten kan je best de keinste kopen
donderdag 14 april 2011 - 15:19
Mandy

Mandy

Ik heb ze hier in het Vlaamse nog nooit bij de groentenboer gezien....... maar ik zal een vragen , misschien dat ze er dan wel willen bestellen......... je weet maar nooit.....
donderdag 14 april 2011 - 19:52
cetinel

Cetinel

hier vroegen ze het een paar weken geleden aan de mijnheer die op de markt groenten en fruit plantjes en zaaigoed verkoopt,maar die zei dat ze niet echt in de handel waren,maar dat hij zelf wel knollen kon leveren,(van iemand die er had) maar dat het daarvoor nog een paar weekjes te vroeg was....
donderdag 14 april 2011 - 21:54
Mandy

Mandy

Hier in het dorp hebben we maar een hele kleine markt, een kraampje of 5.... nooit plantjes of bloemen......alleen brood, kip, vis, groenten en kleding......

donderdag 14 april 2011 - 22:44
cetinel

Cetinel

blijkbaar is de markt in sint niklaas de grootste??(althans,dat hebben ze me toch wijsgemaakt)dus hier heb je ook bloemenkramen en zo...en de obligate "turk" of "marrokaan"
wafel en loempiakramen,kruiden en honing etc..eigenlijk kun je hier op de markt zowat alles kopen....zelfs levende dieren(ik dacht dat dat verboden was?) zoals konijntjes,vogels en hamsters en zo....
donderdag 14 april 2011 - 22:50
Mandy

Mandy

Een "echte" markt dus......
donderdag 14 april 2011 - 23:02
Tarragon

Tarragon

Ik ken twee adressen.

Zonder noodzakelijk reclame te willen maken, kan ik vertellen dat er een winkeltje is in Wilrijk, op de Jules Moretuslei... de Fruiterie... daar kan je aardpeer kopen. Die dame heeft wel vaker "exotische" vruchten en groente in voorraad.

Ook op de markt hier in Antwerpen op het "Tsching-Tschangsplein" zie ik ze. Het wordt aangeboden bij één van de fruit- en groentekramen (een kraam voor plantgoed is er jammer genoeg niet op die markt)

Ik has gelezen dat aardpeer in een pot niet zo geschikt is (omwille van de hoogte wellicht). Maar nu zit ik toch te twijfelen om het een keertje te proberen.

Straks wil ik toch naar de markt gaan. Ik denk dat ik een half kilootje koop, een deel ervan opsmul, en de rest dan in de grond stop
vrijdag 15 april 2011 - 08:16
iecee

Iecee

een groentewinkeltje op de bevrijdingslaan in gent maar ik weet de naam niet in ieder geval niet in de tukse winkel.
de latijnse naam is topinamboer mischien vind je ze wel onder die naam
vrijdag 15 april 2011 - 08:58
Tarragon

Tarragon

Daaaank je, Feetje
Je zorgt voor mij als een moeder
zaterdag 16 april 2011 - 00:07
greener

Greener

Hier had ik die dingen dus kwijt gekunt...
Paar jaar geleden wat knollen geplant en nu elk jaar een grotere wildernis.
Ik schat dat er nu al op 4 m2 die krengen omhoog komen.
Gisteren weer lekker met de schoffel aan het werk geweest

Sebas
zondag 24 april 2011 - 10:48
greener

Greener

Dat vind ik echt geen probleem hoor, alleen staan ze nu alweer echt veels te hoog.
Een pm in jet najaar of voorjaar en ik stuur een pondje naar Belgie/Groningen of whatever op

Met vrouw en kind alles goed, zal deze week weer eens een fotootje plaatsen

Sebas
maandag 25 april 2011 - 08:14
Kries

Kries

Wie wil er aardpeer? Ik had twee planten staan en omdat er toch nooit iets aanhing, dacht ik ze weg te doen. Nog nooit heb ik zoveel aardperen gehad! De grote zijn intussen opgegeten, de kleintjes in potjes gezet. Die beginnen nu te groeien en het wordt tijd dat ze in volle grond worden gezet.
Ik kan er gerust wat missen.
maandag 25 april 2011 - 16:12
Mandy

Mandy

Waarom wonen jullie allemaal zover weg ( of misschien woon ik ver weg, kan ook natuurlijk ) en mijn groentenmannetjes op de markt kennen die plant niet eens.....
maandag 25 april 2011 - 19:28
Tarragon

Tarragon

Hehe, lief dat je aan me denkt, Feetje.
Als ik nu nog mijn eigen auto zou hebben, zou ik er geen probleem van maken om eens naar Laarne te rijden om daar een portie aardpeer af te halen.

Maar voor mijn vervoer ben ik aangewezen op mijn liefste lief en ik vraag het hem niet zo graag. Het is elk weekend al een trip van 300 kilometer voor hem om naar Antwerpen te rijden (en logischerwijze 300 kilometer terug naar Duitsland). Het is dan goed te begrijpen dat hij - wanneer hij bij mij is - de auto liever laat staan.
Ik mag al blij zijn dat hij bereid is om af en toe chauffeur voor mij te spelen om potgrond, brekerzand of ander groot of zwaar tuinmateriaal te gaan halen bij Tuincenter of Brico.

Aan aardpeer geraken is voor mij geen probleem. Zoals gezegd, gewoon op de markt. Ik kan een half kilootje kopen, het meeste ervan opsnoepen en de rest kan dan de (pot)grond in.
dinsdag 26 april 2011 - 11:47
Figo

Figo

Zonder reclame te willen maken: ze zijn gewoon hier te bestellen:

http://www.vlaamszaadhuis.com/winkel/index.php?page=browse&action=list&group=5&cat=154&orderby=2
woensdag 27 april 2011 - 09:00
Kries

Kries

Voor de knollen is het te laat om te bestellen bij bovenstaand adres. Ze zijn alweer aan het groeien.
Planten opsturen is wat moeilijk, de knollen kun je bij mij krijgen vanaf september-oktober.
woensdag 27 april 2011 - 09:08
cetinel

Cetinel

gevonden bij de aveve!
vrijdag 29 april 2011 - 21:44
Mandy

Mandy

Hier niet
vrijdag 29 april 2011 - 22:28
cetinel

Cetinel

ik heb nu 1 knolletje in een grote pot gezet...het was al beginnen uitlopen.
aardpeer vermeerdert wel goed ,dus heb ik maar 1 knol gekocht(ze kosten 2euro 75 het stuk)
zaterdag 30 april 2011 - 21:55
Tarragon

Tarragon

't Is graag gedaan, Feetje
Veel plezier ermee.
maandag 9 mei 2011 - 09:20

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon