menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Palmzaden kruising trachycarpus-wagnerianus zaailingen

Ga naar meest recente reactie

trachy1

Trachy1

Hallo ,



Te koop , kiemverse palmzaden kruising trachycarpus-wagnerianus .

4-jaars zaailingen kruising trachycarpus-wagnerianus , zéér goed beworteld , winterhard...bewijs staat in mijn tuin !
Heb ook nog grotere exemplaren staan die weg mogen !

per stuk 2.00 euro

per 10 stuks 15 euro
Je stuurt me maar PB

Mvg
zondag 13 februari 2011 - 08:14
Rita1960

Rita1960

Foto??

groetjes,
Rita
zondag 13 februari 2011 - 18:44
Andy_N

Andy_N

ik heb wel interesse in enkele zaailingen
ik ben van Torhout dus kan ik er zonder probleem om komen
ik zou wel graag eens een foto zien van hoe ze er nu uit zien

toevallig nergens een musa basjoo staan voor een zacht prijsje
dinsdag 15 februari 2011 - 17:56
draakjewicca

Draakjewicca

Heeft u nog zaden en zaailingen? Eventuele prijs?
woensdag 29 juni 2011 - 09:25
trachy1

Trachy1

Hallo ,


Ja hoor ik heb nog goed doorwortelde zaailingen en grotere exemplaren die weg mogen alles is buiten opgekweekt dus vrij goed winterhard, alsook verse kiemkrachtige zaden van trachy/wagnerianus zijn nog ter beschikking !

Mvg
Chris
zondag 3 juli 2011 - 17:19
greener

Greener

Chris,

heb je de bloemen zelf bestoven?
Heb je foto's van oudere planten die je zelf bestoven hebt? (uiteraard met gedeelde bladeren)
Punt is dat veel liefhebbers deze kruising aanbieden maar dat na een paar jaar blijkt je gewoon Fortunei of Wagnerianussen hebt staan.
En dan is 2,00 de stuk aan de zeer hoge kant.
Groetjes,

Sebas
vrijdag 8 juli 2011 - 09:54
RD92

RD92

Hoi, Wat is de groei rate ongeveer? bedoel hoe snel hij een palm vormt.
want deze palm soorten die ''snel'' groeien en een palm vormen in 1 á 2 jaar vond ik op het internet en daar heb ik interesse in ,lijkt me gaaf in me voortuin of achtertuin liever nog op me slaapkamer.

zodra je er mee in aanraking komt of ze al hebt laat het me weten als je wilt.

De *Ensete ventricosum.
De *Washingtonia robusta.
De *Parajubaea torallyi var torallyi.


RD92
zaterdag 9 juli 2011 - 16:27
greener

Greener

Trachy's zijn relatief snelle groeiers maar vanuit zaad ben je wel een paar jaar bezig voor je een leuk stammetje hebt.
De W. Robusta is vele malen sneller doch moet je aardig gaan beschermen en verwarmen om ze door de winter te krijgen. (volle grond dan he)
De E. Ventricosum kan vanuit zaad binnen een jaar de anderhalve meter aantikken, is dan wel weer geen palm.
Had dit eerder gezegd dan had ik een paar jonge Ensete's naar je opgestuurd, ivm plaatsgebrek en tijd heb ik ze dusdanig verwaarloosd dat ze...

Sebas

ps: kan de topicstarter nog aub op mijn vraag reageren?
zondag 10 juli 2011 - 12:57
RD92

RD92

Ja de winter, als je hem in de volle grond hebt dan zou je hem elke keer uit moeten graven dat word een drama, ik lag in bed en ik dacht, wat als je ze nou in een grote planten pot doe en een gat in de voortuin maak en je zet die pot en al in de grond
en tegen de winter aan haal je die pot eruit, wel een pot die ongeveer tot je knieén hoog zijn
zondag 10 juli 2011 - 16:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon