menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tamarisk

tuinlief

Tuinlief

Hallo tuinliefhebbers,


Ik ben op zoek naar allerhande bomen, heesters, struiken,haagplanten enz. die ik probeer om te vormen tot bonsai. Vandaar dat ik op het idee kwam hier een oproep te doen naar mensen die hun tuin aan het hernieuwen zijn. Misschien gooien jullie wel enkele struiken of zo uit en komen die dan op het containerpark terecht. Zonde van die plant natuurlijk. In het bijzonder ben ik op zoek naar een tamarisk van enkele jaren oud. Maar ook andere planten kunnen voor mij interessant zijn.
Indien je in de streek van Oost-of West-Vlaanderen woont kan je me gerust een seintje geven.

Met dank, tuinlief
woensdag 6 mei 2009 - 21:03
u857287

U857287

dag tuinlief

wil je de tamarisk omvormen tot een bonsai ?

ik denk niet dat dit zal lukken, in enkele jaren tijd is die 2 à 3 meter hoog, die groeit als vergif en ziet er heel wild uit.

zo'n plant zou ik zeker niet intomen, hij is daar veel te mooi voor.

groeten

lieve
vrijdag 8 mei 2009 - 20:53
Rudi Goossens

Rudi Goossens

beste iedereen

ik ben op zoek naar een al stevige tamarisk, gewoon om eens goed te bekijken. Het liefst in Oost-Vlaanderen of alleszins de omgeving van Dendermonde, waar ik woon.

Ik ben namelijk geïnteresseerd in een diertje dat onder de schors leeft maar van buiten al herkenbaar is. Het betreft de rups van een vlindersoort die vroeger alleen in Zuid-Spanje voorkwam maar nu al tot Noord-Frankrijk is opgerukt. Ben dus benieuwd of het ook al in België voorkomt. Naam: Synanthedon theryi.
zondag 24 juli 2016 - 10:17
u857287

U857287

Geachte

Ondertussen hebben wij geen tamarisk meer, bij ons hebben de struiken altijd goed gebloeid, van enig diertje onder de schors heb ik nooit iets gemerkt, enkel dat wij veel groene mos op de takken hadden, wat een niet aangenaam uitzicht gaf.
Groeten
Lieve
maandag 25 juli 2016 - 12:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon