menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Black cherry tomaat

Ga naar meest recente reactie

spinty

Spinty

ik ben op zoek naar een plantje van de BLACK CHERRY tomaat
is er iemand waarvan ik zo een plantje kan kopen of zaadjes om volgend jaar te zaaien
groetjes
Mat

zondag 25 mei 2008 - 18:46
rialle

Rialle

Ik heb voor de eerste keer tomaten gezaaid, en ook een Black Cherry.
Als er genoeg tomaten aankomen dit jaar zal ik je zeker wat zaad kunnen sturen Mat.
Maar nog even afwachten dus.........

Groetjes Rialle
zondag 25 mei 2008 - 18:54
spinty

Spinty

Rialle opsturen hoeft niet omdat ik afkomstig ben van Maastricht kom ik geregeld in de buurt van Valkenburg waar ik redelijk de weg ken ( ook in de buitenwijken als vilt etc.)
groetjes
Mat
zondag 25 mei 2008 - 19:05
rialle

Rialle

Ok, dat is dan makkelijk. Kunnen we tegen die tijd wat afspreken dat ik ze breng of dat jij ze komt halen.
Nu maar hopen dat de tomaat het goed doet en veel vruchten geeft. Ik ben heel benieuwd want het is ook mijn eerste jaar voor tomaten. Ik heb enkel Heirloom tomaten gezaaid.

Groetjes Rialle
zondag 25 mei 2008 - 19:24
spinty

Spinty

Rialle , ik woon in de buurt van Bilzen , vliermaal om precies te zijn.
uiteraard ben je van harte welkom
dit jaar heb ik 15 verschillende tomaten in pot staan
ik verzorg die met veel liefde (elke dag water,verplaatsen dat ze geen regen op de bladeren krijgen,voeding via het blad en grond toedienen enz. enkele heb ik van Lisa gekregen en die is ze komen ruilen was heel leuk
groetjes
Mat
zondag 25 mei 2008 - 19:43
rialle

Tekst aangepast

Rialle

Ik had het verkeerd gelezen Mat. Ik dacht dat je in Maastricht woonde, maar je bent afkomstig uit Maastricht.
Ben je een echte "Sjeng" van geboorte?

Ik had 12 soorten Heirloom tomaten gezaaid voor de eerste keer. Het ontkiemen was geen probleem, maar na het verspenen ging het niet goed en ik heb alles verloren. Ik denk door te veel water en te weinig licht.
Ook ik verzorg ze met veel passie en liefde.
Daarna opnieuw gezaaid wat ik nog had, en hier eigenlijk hetzelfde verhaal als de eerste keer. Totdat........ik ze naar buiten verhuisde. Toen groeiden ze ineens een stuk beter. 5 soorten staan nu in de volle grond met een afdakje er boven, waaronder ook de Black Cherry.
Ik hoop er maar het beste van!
Ik verzorg ze als mijn kinderen. Zo zeer dat mijn jongste dochter van 7 jaloers werd en verzuchtte. "jij met je stomme tomaten!!"

Als je interesse hebt, ik heb nog een Kotlas, een Black from Tula, een Lime green Salad, Tiffen Mennonite en een Orange Banana over. Helaas net van de Black Cherry niet.

Groetjes Rialle
zondag 25 mei 2008 - 21:57
bakkie

Bakkie

dag spinty ik heb ook nog tomate planten over hoor als je er wilt geef een seintje (ze zijn al tamelijk groot)


grtjs stijn
maandag 26 mei 2008 - 10:18
spinty

Tekst aangepast

Spinty

Stijn bedankt, ik ben dit jaar nog erg geïnteresseerd in Black cherry tomaat
hoe is het trouwens met het pepertje, is hij ondertussen gedoopt?
groetjes
Mat
maandag 26 mei 2008 - 11:10
spinty

Spinty

Rialle ik ga ze straks opzoeken op internet
momenteel ben ik aan het oefenen ,straks heb ik examen fotoshop voor senioren tweede leerjaar
groetjes
Mat
maandag 26 mei 2008 - 11:16
rialle

Rialle

Is oké Mat.
Ik wens je heel veel succes met je examen. Zal beslist wel lukken.
Mijn zoon heeft vandaag ook examen. Eindexamen engels van de MAVO.

Welke tomaten heb jij eigenlijk allemaal?

Groetjes Rialle
maandag 26 mei 2008 - 12:26
bakkie

Bakkie

dag spinty ik heb de pepers gezegent is dat ook goed en ze groeien zeer goed hoor ze hebben al meer dere plaatjes


grtjs stijn (bakkie)
maandag 26 mei 2008 - 19:04
spinty

Tekst aangepast

Spinty

stijn, heb je wel gewijd water genomen?
groetjes
Mat
maandag 26 mei 2008 - 19:28
spinty

Tekst aangepast

Spinty

Rialle, ik ben geen hele sjeng. ongeveer 50 jaar geleden hebben mijn ouders mij ontvoerd naar Maastricht daar heb ik school doorlopen en na mij dienst tijd van 6 jaar heb ik daar mijn eigen bedrijf gehad
in 1993 ben ik in België gaan wonen waar ik nu nog woon
je kunt mij zien als een soort ontwikkeling medewerker of missionaris (grapje)
nu weer serieus
de tomaten die ik verzameld heb dit jaar zijn :
Gele peertomaat
rode peertomaat
rode pruimtomaat
vleestomaat
gele banaantomaat
rode struiktomaat
gele struiktomaat
gele kerstomaat
rode kerstomaat
trostomaat
en van Lisa gekregen:
hilda dilla
works wonder
yoja de dayaca
natuurlijk ben ik van geen enkele tomaat zeker ik heb ze allemaal gekregen of geruild
maar als er rijpe vruchten aankomen dan kan ik de afbeeldingen opzoeken met Google

verder ben ik geïnteresseerd in de sprint tomaat (Kotlas), Lime green Salad , Tiffen Mennonite en
Orange Banana
wat mijn examen vanmiddag betreft heb ik het een stuk makkelijker dan je dochter
als we iets niet weten vragen we eens links of rechts en als die het ook niet weten vragen we het aan de leraar en die vraagt dan of iemand uit de klas het weet zo niet geeft hij uitleg
verder kunnen wij bijna niet zakken want wij zijn betalende cursisten
groetjes
Mat
maandag 26 mei 2008 - 20:19
rialle

Rialle

Hoi Missionaris Mat ,

Ik neem dus aan dat ik je mag feliciteren met het behalen van het Fotoshop-diploma! Leuk zeg!
Mijn zoon heeft vandaag Duits,en morgen nog economie, en dan is het wachten op 11 juni op de uitslag. Als een van de besten in zijn klas zit hij een beetje in een luxe positie. Het is in ieder geval geen zenuwen-toestand hier, hij zal wel slagen. Maar je weet nooit...........een examen kun je ook verknallen hè? Dus spannend is het toch!

Maar nu even over de tomaten.
Mijn plantjes zijn nog niet zo heel groot (10-15cm), omdat ze het in het begin niet zo goed deden. Maar omdat het bijna allemaal vroege soorten zijn, op de Tiffen Mennonite na, denk ik dat het toch wel zal lukken om te kunnen oogsten. Als het weer tenminste blijft meespelen! Ze groeien op het moment in ieder geval geweldig.
Kom je misschien binnenkort nog in de buurt van Valkenburg? Je bent van harte uitgenodigd om ze te komen halen, want ik heb niet zo heel vaak de beschikking over onze auto, dus ik kan ze niet brengen. En opsturen lijkt mij ook geen optie.

Jij hebt ook veel verschillende tomaten. En die van Lisa zijn zo bijzonder. Zij heeft mij ook een Azoichka meegebracht toen zij hier was. Ik was zo blij met zo'n speciale tomaat. En haar plant was al zo mooi groot! Maar helaas heeft de plant meeldauw gekregen en heeft het niet overleeft.

Maar ach, zo gaat dat. En ik concentreer me nu op de soorten die ik nog over heb.
Voor de zekerheid heb ik enkele weken geleden ook 2 planten gekocht die al flink groot zijn. Want ik zál en ik moet eigen tomaten eten dit jaar! Ik kan die vieze tomaten uit de winkel niet meer eten, bah!
In de bio-winkel hebben ze Tasty Tom, en die zijn wél lekker maar zooooo duur!

Laat maar iets horen Mat.........

Groetjes Rialle

dinsdag 27 mei 2008 - 09:34
spinty

Tekst aangepast

Spinty

Rialle, mijn diploma heb ik nog niet, ik moet nog een jaar

in de grote vakantie ga ik naar lisa om irissen die ik moet splitsen en nog wat andere plantjes van de, mail haar eens of ze nog een plantje heeft van de Azoichka dan kan ik dat voor je meebrengen
mocht dat niet lukken ik neem van alle tomaten een foto met de naam die mij bekend is
verder natuurlijk zaad

de plantjes van jou wil ik graag
ik kan me altijd vrij maken om ze te komen halen
waarmee kan ik je een plezier doen
ik heb zondag Fatsia gesplitst,de irissen kan ik altijd splitsen ik ben bol chrisanten aan het vermeerderen maar heb vergeten de kleur erbij te zetten ( ik had het te druk met mijn buurtbewoners)grapje !!!!!!!!!!!
van de irissen plaats ik een foto bij
mail mij maar een tijd door en je adres
groetjes
Mat


[afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https]
natuurlijk zijn de irissen ook voor andere liefhebbers
dinsdag 27 mei 2008 - 12:13
rialle

Rialle

Mooie kleur Irissen Mat! Daar hou ik mij voor aanbevolen.

Voor de rest zit mijn tuin al behoorlijk vol, en ik heb ook nog zaad liggen van stokrozen en zo, dat moet er ook nog bij.
Wat ik nog zoek zijn eigenlijk alleen tomaten die niet zo groot worden en in een pot kunnen.
Ik had de Tiny Tim en de Fuzzy Wuzzy gezaaid voor in de potten, maar die hebben dus ook meeldauw gekregen. Maar goed, volgend jaar nieuw jaar en nieuwe kansen mét de ervaring van dit jaar, dan lukt het beslist beter.

Ik schrijf je een pm.

Groetjes Rialle
dinsdag 27 mei 2008 - 13:51
rialle

Rialle

Hé Stijn, jammer dat je zo ver weg woont. Anders zou ik graag wat tomaatjes met je ruilen!!

Groetjes Rialle
dinsdag 27 mei 2008 - 13:59
spinty

Spinty

Rialle, ik heb een witte stokroos in pot gezet een maand geleden hij is nu ca, 25 cm groot
verder kan ik in de vakantie tomaten meebrengen van stijn, als hij die meegeeft met het peperplantje
danbreng ik ze mee en zijn ze zo bij jou mail maar met hem dan hoor ik het wel
ik moet wel wachten tot de grote vakantie omdat mijn vrouw les geeft
groetjes
Mat
dinsdag 27 mei 2008 - 14:22
bakkie

Bakkie

dag spinty tuuurlijk heb ik dat al gedaan



bakkie
dinsdag 27 mei 2008 - 17:48
rialle

Tekst aangepast

Rialle

Hoi Mat, de zaden van de black cherry zijn bijna droog. Hierbij een foto

[afbeelding verwijderd niet-https]

Als je nog interesse heb dan stuur ik ze op als ze helemaal droog zijn.

groetjes Rialle
dinsdag 9 september 2008 - 08:08
kris79

Kris79

hallo Rialle

mocht je nog zaadjes over hebben van die black cherrie,wil ik heel graag ruilen,indien je dit wilt?
volgende soorten heb ik reeds zaad van beschikbaar:
ps: mocht je nog zaden van andere tomaten of pepersoorten beschikbaar hebben en willen ruilen ,laat het me maar horen dan!

-tomaat:rode ovale vruchten,hoge plant:2pakjes!
-tomaat:witte ronde vruchten;hoge plant:Coeur de beouf blanche:2pakjes!
-tomaat:rood met gele strepen ovaal vrucht;lage geelbladige plant:5pakjes!
-tomaat;donker gele vruchten;hoge plant:2pakjes!

-Spaanse pepers :geel rechtopstaande vruchten:3pakjes!(zeer pikant!)
-Spaanse pepers;rood hangende vruchten:1pakje!(zeer pikant!)SORRY REEDS BESTELD!
-pepers:rood grote kromme hangende vruchten:9pakjes!(niet pikant,paprika smaak!)
-pepers:laag blijvende plant;mini rode rechtstaande vruchtjes:5pakjes!(geschikt voor in pot!)
-pepers:laag blijvende plant:gele rechtstaande vruchtjes:6pakjes!(geschikt voor in pot!)
-pepers:laag blijvende plant;klein oranje rechtstaande vruchtjes:1pakje!(geschikt voor in pot!)
-mini paprika;kleine rode eetbare vruchten:5pakjes!(geschikt voor pot en volle grond!)
-pepers:laagblijvende plant;rode rechtstaande vruchtjes:2pakjes!(geschikt voor in pot!)
-paprika :gewoon soort grote oranje vruchten!:2pakjes!
-paprika:gewoon soort grote gele vruchten!:19pakjes!
-paprika;gewoon soort grote rode vruchten!:8pakjes!
-paprika;gewoon soort grote groen vruchten:7pakjes!

indien intresse,mail me even voor af te spreken wat te ruilen en adresggevens door te geven
[email protected]

mvg
kris
dinsdag 9 september 2008 - 12:50
rialle

Rialle

Kris, ik heb je een pm gestuurd.

Groetjes Rialle
dinsdag 9 september 2008 - 15:55

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon