menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ik zoek witte bloemen....

dromerke

Dromerke

We hebben onze tuin laten heraanleggen. En willen nu graag beginnen planten....maar omwille van ons zoontje (autistisch) kunnen we niet alle kleuren kiezen. Om alles zo eenvoudig mogelijk te laten hebben we gekozen voor wit en groen. Op die manier hopen we dat ons zoontje mee zal genieten van de tuin... Wie heeft er wat bloemen/planten te koop. Liefst in de omgeving van Leuven, Aarschot of Tienen.
Hij heeft ooit eens een witte trompet gezien in een tuin (ik denk een Datura) , daarmee zou ik hem graag willen verrassen.
Alvast bedankt allemaal!
maandag 10 maart 2008 - 20:10
LauraK

LauraK

Hallo Dromerke,

Allereerst geweldig dat jullie ook bij de aanleg van de tuin rekening houden met jullie zoontje.
Helaas kan ik je niet aan planten helpen, maar wil je wel even waarschuwen dat de Datura een
uiterst giftige plant is.

Groeten van Laura.
maandag 10 maart 2008 - 20:21
dromerke

Dromerke

Hallo Laura,

Oei daar had ik eerlijk gezegd niet aan gedacht. Maar we hebben onze tuin in delen "verdeeld". Er is bijvoorbeeld een speeldeel, diertjesdeel, ...en een kijkdeel. In dat deel mag hij niet gaan, alleen maar kijken. Daar zou ik bijvoorbeeld zijn datura kunnen planten.
maandag 10 maart 2008 - 21:03
Lysianthus

Lysianthus

Dag dromerke, dat vind ik toch niet zo verstandig, kinderen gaan juist waar ze niet mogen gaan en zelfs als je denkt dat hij het niet zou doen , kan je het risico toch niet nemen, stel je voor , je zou het jezelf nooit vergeven moest er iets gebeuren.
Er is zoveel keus onder witte planten.
Voor je het kind zijn wensen vervult, moet de veiligheid primeren.
Dit is geen kritiek maar goed bedoeld.

maandag 10 maart 2008 - 23:54

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon