menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zonnepaneel

Ga naar meest recente reactie

keetje

Keetje

Over enkele weken krijg ik een broeikasje in mijn tuin en wil hier in mijn orchideen zetten, maar omdat deze warmte nodig hebben wil ik vragen of er iemand is die verstand heeft van een zonnepaneel.
De kas wordt 193 cm breed, 257 cm lang en 195 hoog.hoe groot moet het paneel zijn, hoe sluit je zo iets aan en waar zijn ze te koop. Graag adies.
zaterdag 8 maart 2008 - 07:32
Jipken

Tekst aangepast

Jipken

wat zijn uw noden, en welke bedoelje voor stroom of warm water?
Ik heb er op mijn motorhome liggen maar daar werkt alles op 12v of via omvormer dat dan alweer extra stroomverbruik tot gevolg heeft !

grtz,
zaterdag 8 maart 2008 - 14:16
printemps

Printemps

als je in aanmerking wil komen voor subsidies moet je laten plaatsen door erkende installateur

en de aanschaf van panelen is duur en gaat geen eewigheid mee

mvg

an
zaterdag 8 maart 2008 - 16:28
keetje

Keetje

wat zijn uw noden, en welke bedoelje voor stroom of warm water?
Ik heb er op mijn motorhome liggen maar daar werkt alles op 12v of via omvormer dat dan alweer extra stroomverbruik tot gevolg heeft !

grtz,
Ik heb geen enkel idee hoe of wat, ik denk alleen dat een verwarmings kachel duurde is dan een zonnepaneel, ik wil alleen de kas verwarmen.
zaterdag 8 maart 2008 - 19:51
keetje

Keetje

als je in aanmerking wil komen voor subsidies moet je laten plaatsen door erkende installateur

en de aanschaf van panelen is duur en gaat geen eewigheid mee

mvg

an
Ik denk dat je geen subsidie krijgt voor een klein paneel, want volgens mij hoeft het paneel niet zo groot te zijn, het is een relatief kleine kas
zaterdag 8 maart 2008 - 19:53
koen

Koen

Een zonnepaneel geeft energie als er zon is, en als er zon is warmt de kas op zich toch al op door de zon?

Grtz, Koenv
zondag 9 maart 2008 - 20:53
bakkie

Bakkie

hallo ik weet wel dat je zonne panellen hebt die werken op licht maar het is natuurlijk veel meer energie met zon





vriendelijke groeten stijn (bakkie)
maandag 10 maart 2008 - 12:36
koen

Koen

Je mag gerust hier verder posten hoor Keetje, hoeft niet via privé mail te gaan, zo kan iedereen volgen en blijft het forum voor iedereen leerrijk en boeiend.

Idd, als de kas voor orchideeën moet dienen zal het niet warm genoeg worden door zonlicht alleen.


Groeten, Koen


Quote Keetje,
Dat klopt als een bus! Maar...s"winters dan is er minder zon en zou de kas zonder paneel of kachel te koud worden voor orchideeen! en ik weet dat een zonnepaneel ook reageert op gewoon daglicht, zodat ook in de winter de kas op temperatuur kan blijven door een zonnepaneel, maar blijkbaar weet niemand iets hier over en zal ik verder moeten zoeken.
Maat tocht, bedankt voor uw belangstelling
maandag 10 maart 2008 - 18:09

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon