menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zaden van vergeten groenten of gewone groenten

Ga naar meest recente reactie

vanassche

Vanassche

hallo ik ben vanassche henri ik ben op zoek naar zaden van vergeten groenten of gewone groenten ik zou heel blij zijn als er mij iemand kan helpen en als ik dan zaden heb stuur ik ze zeker op maar ik ben nog niet zo lang bezig dus heb ik nog niets

groetjes vanassche henri
donderdag 17 januari 2008 - 15:59
jumperke

Jumperke

Henri,kunt ge niet ruilen met die soorten zaden die je van mij gekregen hebt?

groetjes jerko
donderdag 17 januari 2008 - 18:29
ines

Ines

Heb nog Afrikaanse kouseband bonen als dat iets is voor U? Laat maar weten en misschien nog wel iets anders ...moet nog eens kijken in de kelder
dinsdag 22 januari 2008 - 22:53
vanassche

Vanassche

hallo ines ja als u ze over hebt zij ik ze graag hebben als het goed is en dankje voor de andere zaden en wil je ook zeggn waneer ik die groete moet zaaien en hoe dankje


groetjes vanassche henri
woensdag 23 januari 2008 - 12:26
ines

Ines

Alleen al voor die ludieke avater zou ik zaden opsturen, begin al te lachen als ik dat ventje met zijn schoppeke zie

Afrikaanse lange kouseband moet wel in een serre gekweekt worden, het kan ook buiten maar dan hebt U veel groen en minder bonen. U kan ze voorzaaien 1 boontje in het midden van het zaaipotje met zaai en stekgrond, zoals andere bonen in een serre of binnen in de huiskamer... en dan uitplanten. Begin niet te vroeg anders lopen ze uit en door tekort aan lichturen gaan ze fileren.
Als U tot hier komt zal ik wel verder vertellen voor de dingen die U kan gebruiken.
woensdag 23 januari 2008 - 17:26
bakkie

Bakkie

dag ines henri gaat denk ik een tunnel serre krijgen van iemand is dat ook goed een tunnel serre




bakkie
woensdag 23 januari 2008 - 18:33
jumperke

Jumperke

Ja,een tunnelserre gaat ook,maar let wel op:Kousebanden zijn klimplanten die met gemak 4 meter(of langer) kunnen worden.
Kousebanden zijn zeer eigenaardige planten de vruchten kunnen tot wel een meter groot worden(mits een lange groeiperiode)!
Vigna unguiculata sesquipedalis is de Latijnse naam.
Oorspronkelijk komen ze uit warme landen Azië,Afrika en noem maar op dus dient dit klimaat hier ook wat te worden nagebootst dmv bijvoorbeeld de planten in een serre te zetten.
's Ochtends gaat een bleekgele bloem open en deze sluit zich terug tegen de middag,het is wel een heus schouwspel,want als de bloem 's middags dicht gaat heeft die een blauwe kleur.


groetjes jerko
woensdag 23 januari 2008 - 19:29
ines

Tekst aangepast

Ines

Tunnelserre is oke hier staan ze ook in de serre...Ik hang een draad van de ene alu stang naar de andere zo hoog als ik eraan kan. De plant wikkelt zich er rond. Ook opletten van witte vlieg deze zijn verzot op de bladeren van die planten!
Zitten jullie alle drie samen in dezelfde klas?
woensdag 23 januari 2008 - 20:32
bakkie

Bakkie

neen ines henri zit in het technies jerko ook en ik ben van nu maandag naar het beroep gegaan maar we zijjn hele hoeje vrienden en leren veel van elkaar

bakkie
woensdag 23 januari 2008 - 20:58
ines

Ines

Allé vooruit "dikke vrienden" dat hoor ik graag!!!
woensdag 23 januari 2008 - 21:11
vanassche

Vanassche

ja ines dank je voor de uitleg en mischien de zaden


groetjes henri
donderdag 24 januari 2008 - 10:21
ines

Ines

Geen dank graag gedaan voor studenten! Ik stuur ze dan op met de laatste zending, volg de tuinbabbel in de volgende dagen of Uw naam al vermeld staat. Ik wens U een behouden ontvangst toe.
donderdag 24 januari 2008 - 10:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon