menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hartlelie Halcyon of klein blijvende rotsplantjes

Ga naar meest recente reactie

Peter Van Vreckem

Peter Van Vreckem

Hallo heeft er iemand scheuten van Hartlelie 'Halcyon' staan is een Hostasoort met enorm mooi blauw blad of zaadjes van rotsplantjes? de scheuten van de Hartlelie 'Halcyon' (Hosta ) zou ik in mijn bloemenperk willen bijzetten en de zaadjes zou ik zaaien in kweekbakjes omdat wij hier ene een mooi rotstuintje in devoortuin gaan aanleggen eens die aangelegd is wil ik wel fotokes bij zetten hoor

Groetjes Peter
maandag 12 november 2007 - 11:38
noel1

Noel1

hallo Peter,
Ik heb de Halcyon bij mij staan. Heeft idd. een zeer mooi blauw blad en wordt ook niet te groot.
Je mag wel een scheut hebben, maar kan je ze komen halen? Ik woon in West- vlaanderen.
Groeten
Noel
dinsdag 13 november 2007 - 23:55
Peter Van Vreckem

Peter Van Vreckem

West-Vlaanderen is wel wat ver he lol had het nu ergens in Vlaams-Brabant geweest had het nog niet erg geweest maarja se zal wel mischien iemand eens reageren he
woensdag 14 november 2007 - 16:17
noel1

Noel1

Hallo,
Ik wil ze ook wel opsturen hoor, maar dat kost 4,30€ voor Belgie en 7€ voor Nederland.
Best nog even wachten zeker? misschien komen er inderdaad nog wel ergens opduiken.
Groeten
Noel
woensdag 14 november 2007 - 18:28
spinty

Spinty

noel, is het mogelijk om een stekje te reserveren ?
ik heb het opgezocht op google en vind het een mooi plantje
ik kom soms aan zee en zou het dan kunnen ophalen
groetjes
mat
donderdag 15 november 2007 - 20:01
noel1

Noel1

Hallo Mat,
staat in volle grond, dus als het niet vriest, dan is er vlug een deeltje afgestoken.
Laat het me maar weten als je langs komt.
groeten
Noel
donderdag 15 november 2007 - 23:11
spinty

Spinty

Noel, dat is fijn ik zal tijdig iets later weten maar daar kan best wat tijd over gaan .
de hosta's die ik heb staan verliezen alle bladeren is dat met deze niet zo?
in ieder geval
bedankt
Mat
vrijdag 16 november 2007 - 09:15
noel1

Noel1

Ja, de bladeren zijn nu al weg, maar ik weet waar deze hosta staat in de tuin. Er staat ook een naamplaatje bij, anders vergeet je op de duur welke plant het is. Tot ziens
Noel
vrijdag 16 november 2007 - 13:01
mjohanna

Mjohanna

Hallo heeft er iemand scheuten van Hartlelie 'Halcyon' staan is een Hostasoort met enorm mooi blauw blad of zaadjes van rotsplantjes? de scheuten van de Hartlelie 'Halcyon' (Hosta ) zou ik in mijn bloemenperk willen bijzetten en de zaadjes zou ik zaaien in kweekbakjes omdat wij hier ene een mooi rotstuintje in devoortuin gaan aanleggen eens die aangelegd is wil ik wel fotokes bij zetten hoor

Groetjes Peter


Als je nog een beginneling bent, heb ik wel rotsplantenzaad over in het voorjaar waarschijnlijk.
Ik bedoel dat gevorderden de srt. misschien al hebben!
Ik zaai altijd in febr. mrt. ergens, als je terzijnertijd mij er aan helpt herrinneren kan ik je wat ik overhoud sturen oke?
zaterdag 24 november 2007 - 09:09

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon