menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Cosmoszaad

Ga naar meest recente reactie

rialle

Rialle

Hoi allemaal,

Ik zou graag volgend jaar wat verschillende soorten Cosmos in mijn tuin zaaien, want ik vind het schattige bloemen met leuk blad.
Is er nog iemand die wat zaad over heeft?

Groetjes Rialle
woensdag 12 september 2007 - 23:48
Spuddy

Spuddy

De meeste cosmos staan momenteel in volle bloei of beginnen pas aan hun bloei. Ik denk dat er hier binnenkort heel wat cosmos zaad verhandeld zal worden.
donderdag 13 september 2007 - 08:12
Lilian

Lilian

Rialle ik stuur je een pm

groetjes lilian
donderdag 13 september 2007 - 09:25
lisa

Lisa

rialle stuur je ook een pm.

groetjes lisa
vrijdag 14 september 2007 - 10:12
Angelo

Angelo

zodra ik zaad heb wil ik je ook gerust wat opsturen, heb jammer genoeg alleen witte cosmos.

aangezien mijn roze struik, 2m hoog was en een stam zo dik als mijn pols had, maar heel weinig bloemen.
zaterdag 15 september 2007 - 01:15
spinty

Spinty

angelo, mocht je nog zaad van de witte cosmos overhebben,ik ben liefhebber
groetjes
spinty (van vliermaal)
zaterdag 15 september 2007 - 18:36
Angelo

Angelo

ok Spinty

ik ga zo meteen eens kijken als er al zaad is


groetjes

en je woont in de buurt zo te zien he
zondag 16 september 2007 - 12:44
Thiviers

Thiviers

Voor de allereerste keer heb ik cosmea in de tuin. De rose. Moet nog uitvinden hoe ik hier zaad van kan winnen. Intussen wil ik heel graag zaad hebben van zeker de witte en alle andere kleuren. Mag ik dit hier vragen?
Alvast bedankt,
Thiviers
vrijdag 21 september 2007 - 15:08
rialle

Tekst aangepast

Rialle

Sorry Angelo voor de late reactie,

Jij hebt het over een cosmea- struik ?
Ik dacht dat cosmea een eenjarige was. Hoe kan je daar dan een struik van krijgen?

Ik krijg al zaad van witte cosmea maar in ieder geval bedankt voor het aanbod!

Groetjes Rialle
vrijdag 21 september 2007 - 15:53
annis

Annis

Rialle ik vindt het ook heel verwarrend Cosmos of Cosmea. Het schijnt dat Cosmea (Cosmos bipinnatus) een eenjarige is en Cosmos atrosanguineus een vaste plant.
Maar ze zijn erg mooi vooral met dat fijne blad.
zaterdag 22 september 2007 - 09:21
Angelo

Angelo

mijn roze cosmos, kwam van zaad uit plantjes die vorig jaar gekocht zijn, en is uitgegroeid tot een immens grote struik, ik zal zo meteen eens een fot maken van de stam ervan.
zaterdag 22 september 2007 - 14:04
rialle

Rialle

Aha Annis, zo zit dat in elkaar! Ik wist niet dat er eenjarige en vaste Cosmea was.

En Angelo, ik ben benieuwd naar jou foto........

Groetjes Rialle
zaterdag 22 september 2007 - 14:11
Thiviers

Thiviers

Werkelijk waar, ik dacht eerst dat het venkel was, dus liet ik de plant staan. Het bleek dus een enorme Cosmos of cosmea te worden met op dit moment 75 rose bloemen er in. Daarom wil ik wat zaad van iemand in een andere kleur, want mijn eenjarige is een feest om te zien. Zelf zal ik zaad proberen te winnen en bewaren voor de liefhebber.
zaterdag 22 september 2007 - 16:49
rialle

Rialle

Er duiken op het forum alleen witte en roze cosmea op.
Andere kleuren schijnen zeldzamer te zijn. Zou zo graag nog wat andere kleuren zaaien.

Groetjes Rialle
zaterdag 22 september 2007 - 23:16
nientje

Nientje

hoi rialle, ik ga kijken of ik nog zaad van de cosmos kan nemen, maar ik heb ook enkel de witte en roze staan, ben je eventueel geïnteresseerd moest ik nog zaad kunnen nemen
nientje
vrijdag 5 oktober 2007 - 20:50
lisa

Lisa

hoi rialle, ik heb de chocolate dus de donkere lekkere
helaas staat ze bij mij nog in bloei, stuur me nog eens over een paar weekjes een mail
soms vergeet ik het nog

groetjes lisa
vrijdag 5 oktober 2007 - 21:23
rialle

Tekst aangepast

Rialle

Nientje, ik vind het heel lief van je maar roze en witte zaden krijg ik al gestuurd.

Lisa, zaden van de cosmos chocolat zou ik heeeel graag ontvangen want die heb ik nog niet.
Ik zal over een paar weken een mailtje sturen om je te herrinneren.
Alvast hartelijk bedankt!

Groetjes Rialle
zaterdag 6 oktober 2007 - 09:18
lisa

Lisa

rialle, ja doe dat want ik heb er zo veel in mijn tuin te doen/veranderingen
ik vergeet het zeker


groetjes lisa
zaterdag 6 oktober 2007 - 10:45
Gespeel

Gespeel

Angelo, heb je nog van dat witte Cosmos zaad?
zaterdag 6 oktober 2007 - 11:19
Angelo

Angelo

momenteel is er nog een cosmos aant bloeien, maar als ik nog zaad heb, hoor je het van me
zaterdag 6 oktober 2007 - 19:08
soren

Soren

heeft iemand voor mij ook cosmos zaden voor me??


Sören
zondag 7 oktober 2007 - 20:18
wimmeke

Wimmeke

ik heb hier de Cosmos atrosanguineus (chocolade) in pot staan ook, en die bloeit inderdaad momenteel

Ik probeer over een aantal dagen/weekje wel eens wat zaadjes af te nemen... (heb het nog nooit gedaan...)

Ik veronderstel, eens het bloemetje is uitgeboeid, ik hem kan afknippen en ondersteboven boven een opvangpotje hang...?
Zou dat lukken?

Of is dat een belachelijke suggestie -- Haha...

In ieder geval, mensen die de chocolade willen - Als het me lukt om zaden te verzamelen, stuur ik met alle plezier wat op naar de liefhebbers...

Wim.
maandag 8 oktober 2007 - 13:19
nientje

Nientje

hoi wimmeke, als tje lukt mag je altijd enkele zaadjes voor me houden
kan eventueel wat witte of roze voor je opzij houden, moet nog rondgaan in mijn tuin om zaadjes te nemen van het weinige dat ik dit jaar in mijn tuin heb, weinig door te verhuizen en werk nu fulltime en dit geeft me niet veel tijd om zaden te winnen, het weekend zit altijd eivol met kuisen strijken wassen en boodschappen doen
nientje
maandag 8 oktober 2007 - 21:25
soren

Soren

wim,

ik ben zeer geinteresseerd voor de zaadjes , als je er nog teveel hebt ??


Sören
woensdag 10 oktober 2007 - 13:41
wimmeke

Wimmeke

geen probleem nientje en soren...

heb gisteren wat zaad genomen, ligt nu even flink te drogen...

als jullie me een emailtje sturen (via mijn profielpagina op "email", denk ik), dan vergeet ik niet dat jullie beide kandidaat zijn

Wim.
donderdag 11 oktober 2007 - 09:50
Cavati

Cavati

als er iemand nog cosmoszaad over heeft
dan zou ik ook graag wat krijgen, aub!



groetjes,
donderdag 11 oktober 2007 - 15:30
Gespeel

Gespeel

Angelo, bloeit jouw witte cosmos nog?
woensdag 24 oktober 2007 - 08:17
Angelo

Angelo

ja maar ik heb al wat zaad, het ligt nu te drogen, dus als je mij je adres stuurt via pb, dan kan ik het al klaarmaken.


groetjes


mocht er nog iemand willen, dan zie ik wel of ik nog wat heb, geef dan een seintje
woensdag 24 oktober 2007 - 13:25
Gespeel

Gespeel

ja maar ik heb al wat zaad, het ligt nu te drogen, dus als je mij je adres stuurt via pb, dan kan ik het al klaarmaken.


groetjes


mocht er nog iemand willen, dan zie ik wel of ik nog wat heb, geef dan een seintje


Ik kan je om de een of andere reden niet PB'en... naar je e-mailadres dan maar?
woensdag 24 oktober 2007 - 13:26
Gespeel

Gespeel

Welbedankt voor de zaadjes Angelo!
woensdag 21 november 2007 - 23:47
Angelo

Angelo

graag gedaan Gespeel


jammer genoeg heb ik geen zaadjes meer op overschot van de cosmos, volgend jaar zijn er meer planten dus bij gevolg ook meer zaadjes, dit jaar zijn de planten niet goed gelukt, waarschijnlijk het slechte weer?


vrijdag 30 november 2007 - 23:19
lisa

Lisa

ja, dit jaar is het niet zo leuk gewest met de zaden van de cosmos chocolate
geen enkel zaadje heb ik kunen oogsten ,jammer het weer was echt schlecht voor de zaden

groetjes lisa
maandag 3 december 2007 - 08:28
rialle

Rialle

Hoi Lisa, we zijn nu bijna precies een jaar verder, en ik vroeg me af of de cosmos chocolade dit jaar wel genoeg zaden heeft gegeven bij jou. Ik heb die nog niet en zou graag wat zaadjes van de chocolade ontvangen als ik zo onbeleefd mag zijn om het te vragen?

Groetjes Rialle
zondag 30 november 2008 - 10:16
lisa

Lisa

hoi rialle, ja je mag bij ,mij onbeleeft zijn de oogst was dit jaar een beetje tegengevallen,
een par zaden heb ik nog kunen redden voor jou

groetjes lisa
maandag 1 december 2008 - 13:14

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon