menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Lantanas gratis af te halen

Ga naar meest recente reactie

PaulPhillemon

Tekst aangepast

PaulPhillemon

Hallo,
wegens plaatsgebrek in de winterberging heb ik drie Lantana's gratis af te halen; twee struiken van +/- 1m hoog (zie foto's) en één struik van +/- 40cm hoog. Deze laatste is het meest voorkomende kleur: bruin-rood-oranje.
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
De planten staan in een pot.
Ik woon in het zuiden van Oost-Vlaanderen. Indien interesse, stuur een pm.
Groeten,
Paul
woensdag 5 september 2007 - 17:59
Tine

Tine

Paul, waarom woon jij zo ver weg?

Tine
woensdag 5 september 2007 - 21:11
rialle

Rialle

Heel jammer! Is voor mij ook te ver.
Ik ben gek op Lantana

Helaas......pindakaas!

Groetjes Rialle
woensdag 5 september 2007 - 21:40
PaulPhillemon

PaulPhillemon

Voor de fanaten: kan eventueel enkele stekken opsturen; misschien wat laat op het jaar, maar mijn planten komen voort van stekjes die ik in oktober-november heb meegenomen uit Spanje.
Paul
woensdag 5 september 2007 - 21:52
rialle

Rialle

Dan heb je wel flinke stekken gehad vorig jaar geloof ik want je planten zijn al zo groot!

Ik heb in april kleine plantjes gekocht van de oranje-gele en de rood-oranje-gele (zoals jou eerste foto), maar die zijn helemaal niet goed gegroeid deze zomer. Vooral de rode doet het twijfelachtig.

Heel graag zou ik van die wit-gele een stekje ontvangen.
Ik schrijf je een pm.

Groetjes Rialle

woensdag 5 september 2007 - 22:17
PaulPhillemon

Tekst aangepast

PaulPhillemon

Mijn planten zijn nu wel al 6 á 7 jaar oud!
Heb ze toendertijd in oktober-november meegebracht.
woensdag 5 september 2007 - 22:49
rialle

Rialle

Oooooh, ik dacht van afgelopen jaar oktober/november!

Dan heb ik nog hoop met mijn plantjes.

Groetjes Rialle
woensdag 5 september 2007 - 22:52
corneel

Corneel

Hallo,
ik heb wel interisse in een stekje, zou je die nog kunnen opsturen ik kan ruilen mer andere soorten zaad of stekjes als je dat wilt.
groeten Corneel
vrijdag 7 september 2007 - 21:05
PaulPhillemon

PaulPhillemon

Corneel, heb je mijn pm ontvangen? Ik ben niet zeker dat het echt verzonden is. Als je niets ontvangen hebt, stuur dan een pm naar mij met je adres.
Paul
vrijdag 7 september 2007 - 21:19
PaulPhillemon

Tekst aangepast

PaulPhillemon

Hallo,
ik weet niet goed meer aan wie ik stekjes opgestuurd heb; hoe gaat het met de beworteling?
De mijne, die ik terzelfdertijd gestekt heb voor onze zoon, doen het uitstekend! Allemaal in groei.
[afbeelding verwijderd niet-https]
groeten,
Paul
donderdag 18 oktober 2007 - 11:58
swerts29

Swerts29

Paul,
Heb je nog stekken anders wil ik er wel
kan ruilen met bloemenzaad.
zal mailtje sturen
groeten,
Etienne
vrijdag 19 oktober 2007 - 21:31
rialle

Rialle

Hallo Paul,

Intussen leven we 3 mnd verder. Met de stekjes die je me gestuurd hebt gaat het prima! Ze hebben mooie wortels gekregen en enkele nieuwe scheuten. Ik ben benieuwd of ik er dit jaar al bloemen in krijg. Maar dat duurt nog eventjes, het is pas januari.

Een van mijn eigen kleine lantana's heb ik binnen op de vensterbank gezet, en nu zit en een bloem in!

Hoe gaat het met jou lantana's Paul?

Groetjes Rialle
dinsdag 22 januari 2008 - 10:12
PaulPhillemon

PaulPhillemon

Hallo Rialle,
met mijn plantjes gaat het prima: enkele vormen zelfs al een paar bloempjes. Leuk te horen dat het bij jou ook prima gaat. Het voordeel is nu dat je zelf de vorm van je plant kan bepalen.
Groeten,
Paul
dinsdag 22 januari 2008 - 19:52
rialle

Tekst aangepast

Rialle

Waar heb jij ze staan dan Paul dat ze ook al bloemetjes krijgen? Je bedoelt toch de nieuwe plantjes hè?
Is dat dan niet erg dat ze -net als die ene van mij- al bloemen krijgen midden in de winter? Raken ze dan niet uit hun ritme?

Bij een stekje van jou stond geen kleur op geschreven, dus het is een verrassing wat daar uit komt.
Ik ben benieuwd!

Groetjes Rialle
woensdag 23 januari 2008 - 10:56
PaulPhillemon

PaulPhillemon

mijn plantjes staan in een serre met een minimale temperatuur van 8/9°C. Die groeien nu traag door; dus dat er bloempjes gevormd worden vind ik niet erg: ik haal ze er vrij vlug weer af (geen zaad laten vormen). Het is zo dat deze planten in hun natuurlijke omgeving bijna het hele jaar bloeien. In Spanje heb ik ze in februari-maart al zien bloeien, en ook nog in november!
De kleuren zouden moeten zijn: wit met een beetje geel, egaal geel, en de meest voorkomende kleur: rood-bruin-oranje. Zo kun je ze misschien identificeren.
Groetjes,
Paul
woensdag 23 januari 2008 - 11:53
rialle

Rialle

Ok, dan is die derde dus een egaal gele. Bedankt Paul.

Ik heb Lantana op Sardinie leren kennen. Er stond een grote struik in de tuin van ons appartement en ik was er meteen verliefd op! Het was al einde oktober en hij bloeide nog volop! Het was toen ook nog 25 graden!

Ik heb helaas geen serre waar ik ze in kan zetten om te overwinteren. Ik ben wel ijverig op zoek naar een kas(je) dat er hopenlijk dit jaar gaat komen. In de kelder heb ik te weinig licht dus daar kunnen ze ook niet. Daarom staan ze maar op onze slaapkamer. Daar is de verwarming nooit aan en de temp. tussen 10 en 15 graden. Dat leek me het beste.

Je schrijft dat je zelf kan kiezen welke vorm hij krijgt. Is Lantana zo makkelijk te snoeien?
Ik heb eigenlijk nog nooit gesnoeid volgens de regels. Ik heb er geen kaas van gegeten ik heb altijd maar wat gedaan. Maar nu ik met het tuinvirus ben besmet wil ik mij er toch in gaan verdiepen.
Heb je misschien wat tips voor me wat betreft Lantana?

Groetjes Rialle
donderdag 24 januari 2008 - 09:27
rialle

Rialle

Oh ja, en ik wilde nog vragen of er mensen zijn die Lantana in de volle grond hebben staan, en hoe die het doen.
Jij hebt ze alleen in pot hè Paul, of ook in de volle grond?

Groetjes Rialle
donderdag 24 januari 2008 - 10:42

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon