menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Op zoek

Ga naar meest recente reactie

micraracer

Micraracer

Hallo allemaal,ik ben al een tijdje op zoek naar de gele pitaya,dat is de vrucht van de Selenicereus megalanthus is nergens te vinden,wie kan me een tip geven.Bij voorbaat dank.



Gr Mart.
maandag 4 augustus 2008 - 18:00
Pieter

Pieter

Hoi,
In de eindejaarsperiode is die in de supermarkt wel te vinden. Delhaize (oeps reclame) heeft die elk jaar in het aanbod. De gewone rode pithaya is vlotter te vinden. Sommige cactuskwekerijen hebben ook de planten in het aanbod staan.
dinsdag 5 augustus 2008 - 17:57
micraracer

Micraracer

Hoi Pieter,de rode pithaya is geen selenisereus maar een hylosereus die heb ik al genoeg gezaaid maar ik kan hier in Nederland nergens aan een vrucht van selenicereus komen.Dat is een gele vrucht met pukkels.Bedankt voor de reactie.

Gr Mart.
donderdag 7 augustus 2008 - 14:53
Pieter

Pieter

Hoi Mart,
Ik weet dat wel dat de rode een Hylocereus is. Ik schreef toch enkel maar dat de rode vlotter te vinden is terwijl de gele vooral in de eindejaarsperiode wordt aangeboden.
vrijdag 8 augustus 2008 - 15:19
micraracer

Tekst aangepast

Micraracer

Hoi Pieter ik ben in 't najaar zelfs naar Rotterdam en Amsterdam afgereisd om de gele pitaya te vinden maar tevergeefs.Niet te krijgen zeiden ze daar.Wat bedoel je Willy met zaaien maar?

Gr Mart.
vrijdag 8 augustus 2008 - 20:29
Pieter

Pieter

Ik misschien in Spanje, maar in België zelf vruchten oogsten... hmmm
Mart, kom in de winterperiode dan maar eens naar België, in de supermarkt kan je ze wel vinden.
In Nederland moet dat toch ook kunnen? Of anders koop je wat zaad via internet. 5 euro voor 1 vrucht is niet goedkoop en 10000 zaden heb je ook niet nodig he.
vrijdag 8 augustus 2008 - 21:47
MrPalmtree
zondag 10 augustus 2008 - 01:18
micraracer

Micraracer

Ik misschien in Spanje, maar in België zelf vruchten oogsten... hmmm
Mart, kom in de winterperiode dan maar eens naar België, in de supermarkt kan je ze wel vinden.
In Nederland moet dat toch ook kunnen? Of anders koop je wat zaad via internet. 5 euro voor 1 vrucht is niet goedkoop en 10000 zaden heb je ook niet nodig he.







Hallo Pieter ik woon niet in belgié maar in nederland en wel in noord limburg.
zondag 10 augustus 2008 - 12:40
micraracer

Micraracer

Dank je Gert ik heb er inmiddels zaad besteld maar zal nu wel niet in voorraad zijn is niet meer de tijd he.Die site is van Bakker dus dat is in de plantenwereld wel een vertrouwd adres dacht ik.Nogmaals bedankt he.

Gr Mart.
dinsdag 12 augustus 2008 - 11:16
MrPalmtree

MrPalmtree

Geen probleem. Laat je resultaat maar eens zien als je zaailingen hebt!

MVG Gert
woensdag 13 augustus 2008 - 23:42

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon