menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Cactus word licht groen?

Ga naar meest recente reactie

Sjoerddddb

Tekst aangepast

Sjoerddddb

Hallo.
Ik heb een prachtige cactus staan van ongeveer 1.5 m.
Heb hem nu 1 jaar op dezelfde plek staan niet teveel licht en niet teveel schaduw.
Alleen nu opeens worden er stukken licht groen en raken helemaal uitgedroogd.
Ik snap niet hoe geef hem altijd een klein beetje water niet teveel.
Heb alleen omdat hij er zo droog uit zag gisteren een flinke plens water gegeven om bij te laten trekken.
En hem bij de verwarming gezet zodat de wortels niet gaan rotten.
Normaal staat hij gewoon tegen de muur.
Iemand enig idee waar die droge plekken vandaan komen? Ik heb al vanalles gelezen maar niet precies het geen wat ik hier zie.

Het lijkt vanaf de onderkant te komen en naar boven te gaan en het word steeds erger.

Mvg Sjoerd.

C&S ziekten en plagen

donderdag 12 september 2019 - 19:45
Dany

Dany

Heb je hem gedraaid naar het licht?
Jouw cactus is geen cactus maar een Euphorbia, normaal geef je die planten veel water en dan laat je de aarde volledig droog komen voordat je terug water geeft, altijd een klein beetje is niet goed.
Het is mogelijk dat een tak van de plant afsterft zoals een boom ook eens een dode tak heeft.
donderdag 12 september 2019 - 23:22
Sjoerddddb

Sjoerddddb

Heb hem niet gedraaid naar het licht. Hij heeft een tijd geen water gehad en nu deze week weer een flinke bak. Dan laat ik de grond helemaal uitdrogen zoals je zegt. Afsterven zou kunnen is het dan de bedoeling de tak te verwijderen als hij daadwerkelijk af gestorven is?
vrijdag 13 september 2019 - 11:39
Dany

Dany

Als hij verder opdroogt zou ik hem er af halen.
Je kan googelen op verzorging Euphorbia trigona, E. ingens, E. erytrea, er staan heel veel nuttige tips op internet over de verzorging van zo planten.
vrijdag 13 september 2019 - 12:45
Sjoerddddb

Sjoerddddb

Ja ik heb alles al gecheckt maar nu droogt de rest van de plant ook uit ben bang dat hij is opgeschreven...
woensdag 18 september 2019 - 21:37
Sjoerddddb

Sjoerddddb

Er komen nu ook allemaal zwarte vlekken op een soort van rotting?
woensdag 18 september 2019 - 22:14
Sjoerddddb
donderdag 19 september 2019 - 11:02
Dany

Dany

Ik zou hem weg doen en een nieuwe aanschaffen.
Het is jammer maar planten gaan nu ook eenmaal dood en de één vroeger als de andere zoals bij de mensen. Aan wat het ligt is ook niet altijd te achterhalen.
vrijdag 20 september 2019 - 10:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon