menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mini ecosysteem

Chrisvana

Chrisvana

Hallo!

Ik ben vorige week aan mijn eerste mini ecosysteem. Helaas heb ik totaal geen groene vingers maar zelf vond ik dat ik het prima had gedaan voor de eerste keer.

Helaas gaat een plantje dood. Ik weet niet waarom, maar misschien kunnen jullie helpen.

De eerste dag had ik de deksel erop gedaan, maar toen las ik weer dat ze eerst een week moesten luchten. Nu heb ik een paar dagen de deksel eraf gehaald maar het plantje wordt alleen maar slechter. In het begin water gegeven en gister maar wat extra maar het helpt niet

C&S ziekten en plagen

vrijdag 11 mei 2018 - 11:55
Chrisvana

Chrisvana

De onderste gaat dus denk ik dood, linksboven vindt het ook niet zo fijn maar rechtsboven vindt het prima.

De pot bestaat overigens uit kiezelstenen, actief houtskool, potgrond, mos en de plantjes uiteraard.

C&S ziekten en plagen

vrijdag 11 mei 2018 - 11:56
Carib

Carib

Heel lang geleden, toen dit soort tuintjes ook eens in de mode waren, heb ik er ook een gemaakt in een megagrote fles. Daarvoor gebruikte ik echter varentjes en andere liefhebbers van vochtige lucht. Jouw plantjes zijn vetplantjes die goede drainage willen. Ze lijken wel weggerot. Mos en vetplanten lijken me een vreemde combinatie.
vrijdag 11 mei 2018 - 20:59
Chrisvana

Chrisvana

Ja, elk uur ziet het er minder goed uit. Ieder geval bedankt voor je reactie.

Ik dacht dat deze plantjes het wel goed zouden doen, omdat ik op bijna elk Pinterest plaatje deze plantjes voorbij zie komen. Dan maar goed navragen bij Intratuin de volgende keer
vrijdag 11 mei 2018 - 23:39

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon