menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

HULP GEVRAAGD, ER SCHEELT VANALLES MET MIJN NIEUWE HAWORTHIA...

Candia

Candia

Hallo, ik had op de Plantendag in Bokrijk (op 1 mei) dit vetplantje gekocht, ze zeiden dat het een Haworthia was, maar niet welke soort maar nu maak ik me toch zorgen over sommige zaken die ik eraan zie...

Ik wou foto's gebruiken maar ik weet niet hoe ik hier foto's aan deze tekst kan toevoegen dus ik zal even linken naar dezelfde post op een ander forum waar ik wel foto's kon plaatsen:
https://www.groeninfo.com/forum/algemene-tuinforums/kamerplanten/hulp-gevraagd-er-scheelt-vanalles-met-mijn-nieuwe-haworthia

Wou erbij zeggen dat ik het zelf nog geen enkele keer heb water gegeven dus als dit zou komen door te veel water, dan vrees ik dat het de verkoper geweest is... Ik heb deze Haworthia ook staan op mijn bureau achter het raam, waar wel zonlicht doorkomt maar hoe de zon ook draait, er valt geen zonlicht op het plantje zelf, dus de plant staat zeker niet in direct zonlicht.

Ik weet eigenlijk nog heel weinig van planten maar wat moet ik nu doen om dit terug helemaal goed te krijgen? En als ik iets moet doen op die plekken, dan liefst een natuurlijk middeltje, want chemische middelen gebruiken ik liever niet als er ook een natuurlijk alternatief is.

Alvast bedankt voor te helpen!
woensdag 9 mei 2018 - 18:05
Dany

Tekst aangepast

Dany



Ik ben niet zo zeker dat dit een Haworthia is misschien Pachyphytum compactum, als je plantje bloeit zal je wijzer worden
donderdag 10 mei 2018 - 10:01
Candia

Candia

Ja, je zou wel eens gelijk kunnen hebben! Ik heb foto's van de Pachyphytum compactum opgezocht op google, en de mijne lijkt er fel op! Maar voor het 100% zeker te weten zal ik even moeten afwachten wat voor een bloem eruit komt... Maar bedankt voor de informatie!
donderdag 10 mei 2018 - 13:12

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon