menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

ROOKTABLET

Ga naar meest recente reactie

cactelders

Cactelders

Een bezoekje aan een bevriend kweker bracht gisteren de tongen los ivm het verdwijnen van middelen om ons planten van ongedierte te vrijwaren / beschermen . Zo kwam het gesprek op rooktabletten die door de vogelliefhebbers gebruikt worden om de vogelverblijven uit te roken en de beestjes te doden die zich daar bevinden .
Het produkt waarvan sprake de " Koudijs rooktablet" met als werkende stof Foromyceen is nog steeds in Nederland verkrijgbaar.
Nu de evidente vraag , heeft dit kans op slagen voor plantenbelagers ?
zaterdag 21 februari 2009 - 09:26
cactelders

Cactelders

Het was eigenlijk een verband zoeken met andere , speciaal voor de tuinbouw bestemde , rooktoestanden die nu ook verboden zijn ! Misschien wat naief ( rook & vuur) om te denken dat beestjes zoals wolluis ed er ook zouden aan kapot gaan !
zaterdag 21 februari 2009 - 11:43
printemps

Printemps

op mijn vorig werk (koeken) werden er ook zulke rookpotten gebruikt
ook tegen schimmels en dergelijke
en dat werd iedere maand gedaan
maar is al wa jaartjes geleden nu dat het dichtgegaan is
maar kan het eventueel wel vragen aan mijn oude en nu huidige baas wat het was
en of het nog gebruikt en waar nog te koop zou zijn

mvg
an
zaterdag 21 februari 2009 - 13:38
succulentimon

Succulentimon

toestanden à la Bladafum ?
zaterdag 21 februari 2009 - 15:48
cactelders

Cactelders

Had ik oa ook in gedachten .
zaterdag 21 februari 2009 - 15:52
Ferdinand

Ferdinand

Bladafum was een zeer goed middel tegen ongedierte in de serre. Dat product was eveneens een afdoend middel tegen wolluizen en kon toegepast worden in de winter. (uitroken)
Helaas het reeds enkele jaren uit de handel genomen
zaterdag 21 februari 2009 - 16:24
succulentimon

Succulentimon



wanneer moog je weer op uw gemak zijn dan?

in de tuinbouwschool van vilvoorde hebben ze effectief bladafum toegepast in de succulentenkas, meerbepaald de woensdag en de zondagvoormiddag zaten wij daar dan, achter een paar dagen is dat toch al weer veilig zeker?

allé ja, kvrees wel dat ze daar veel te weinig verluchten (in 't algemeen), waarschijnlijk omdat ze sinds dit jaar daar terug stoken en dus liefst alles pottoe houden,

swat, dat ze het dan maar niet te veel meer doen als dat echt zo giftig is
zondag 22 februari 2009 - 08:39
succulentimon

Succulentimon

kmoe wel zeggen, nu ik er aan terug denk,

bitter weinig wolluis nog gezien want da was effectief 't grootste probleem: grote pachypodiums en een grote grusoni en nog wat aloë-kuddes allemaal van die plakkerige wolluisbriel *zucht*

dus da werkt idd goe
zondag 22 februari 2009 - 08:42

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon