menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Uebelmannia heeft het snot

Ga naar meest recente reactie

cactelders

Tekst aangepast

Cactelders

Nee das een kiekenziekte zeker , enfin hij ziet er toch niet te gezond uit !
[afbeelding verwijderd niet-https]

Een zéér oude plant die U. gummifera en zwaar verkurkt maar toch jammer hoor !
[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 17 december 2008 - 21:56
stekeltje

Stekeltje

Das zal spijtig genoeg eentje zijn om weg te gooien, denk ik
woensdag 17 december 2008 - 23:01
cactelders

Cactelders

Staat binnen op de ex-slaapkamer ( onverwarmd) die mijn dochter in Merelbeke had en bij mijn regelmatige inspectie zag ik die donkerbruine smurrie er op liggen .
woensdag 17 december 2008 - 23:06
maurice2

Maurice2

Dirk

Dat ziet er niet goed uit, zal een zijn om in de container te kiepen. u zegt onverwarmd op een slaapkamer op hoeveel graden is dat dan. moeten minemum 10° hebben in de winter
donderdag 18 december 2008 - 10:51
cactelders

Cactelders

Ik heb ze steeds bij mij in de woonkamer gehouden en het is de eerste maal dat ik ze in een slaapkamer laat overwinteren ! Ik was er redelijk gerust in , ik weet niet wat de laagste temperaturen geweest zijn op die plaats !
donderdag 18 december 2008 - 11:01
Angus

Tekst aangepast

Angus

spijtig van je plant...

qua temperaturen op een onverwarmde kamer: ik doe dat omdat ik niet veel keus heb en door mijn voorliefde voor Euphorbia's let ik toch wel op de temperaturen.

Op beide slaapkamers (bij iedere ouder) staat er dubbel glas (bij de papa wordt elke avond het rolluik gesloten ; bij de mama wordt het dik gevoerde gordijn gesloten tijdens koude nachten).
De min-max thermometer gaf er vorig jaar (en tot nu toe dit jaar ook) een minimum van 5°C aan (let wel, de thermometer staat tegen het raam dus mogelijk is er een graadje verschil...)
Toch is dit voor vele planten belange niet genoeg vrees ik...
donderdag 18 december 2008 - 12:21

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon