menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Insecticide

Ga naar meest recente reactie

Pieter

Pieter

Na Willy zijn zeer slechte avonturen met confidor ging ik eens wat op onderzoek uit. Natuurlijk is er de mogelijkheid van resistentie, maar daarnaast is er ook nog het feit dat de meeste insecticiden hun beste werking hebben bij een pH tussen 5.5 en 6.5 en vanaf boven de 7 verliezen ze heel snel hun activiteit. Willy, zou het mogelijk zijn dat jij hard en alkalisch leidingwater gebruikte? Maar dat schrijven ze natuurlijk nooit op de verpakking he...
zondag 11 mei 2008 - 11:59
Dany

Dany

Dus het beste is met regen- of putwater of gekookt leidingswater
zondag 11 mei 2008 - 13:44
Pieter

Pieter

regenwater Dany, putwater kan denk ik ook alkalisch zijn. Zeker geen 'stadswater' gebruiken.
zondag 11 mei 2008 - 14:01
jumperke

Jumperke

Hier gebruik ik altijd regenwater.
De planten hebben dat 't liefst.

jerko
zondag 11 mei 2008 - 14:05
Alain1

Alain1

Idem Willy en ook slechte ervaring met Confidor ...
vrijdag 6 juni 2008 - 00:02
Esem

Esem

Moet het regenwater dan ook nog eens gekookt worden voor alleer het te gaan gebruiken?

Eddy,
vrijdag 6 juni 2008 - 11:26
Pieter

Pieter

Eddy,
Regenwater koken is niet nodig hoor. Blijkbaar zijn er dan bij sommige liefhebbers al zeer resistente wolluizenstammen aanwezig. Hier in de citrusteelt in Valencia geldt confidor nog steeds als één van de betere producten op de markt.
vrijdag 6 juni 2008 - 12:32
cactelders

Cactelders

De herhaling om uitgekomen eitjes ook te vernietigen mogen we ook niet vergeten hé !
vrijdag 6 juni 2008 - 22:15
Pieter

Pieter

In principe is herhaling niet nodig bij confidor omdat het systemisch werkt. Als je herhaling toepast doe dat dan met een product met een andere (niet-verwante) actieve stof.
vrijdag 6 juni 2008 - 23:13

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon