menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Border beplanten

Ga naar meest recente reactie

Larreke

Tekst aangepast

Larreke

Hoi plantenvrienden,

We zijn weer eens aan het werk in de tuin. Nu hebben we een border vlak tegen de gevel aan de zuid west kant van het huis. De zon schijnt hier de ganse namiddag tegen, dus in de zomer kan het er erg warm worden!

Welke planten kunnen hier goed gedijen. De bedoeling is ook dat ik er voorjaarsbollen kan tussen planten (tulpen, narcissen, krokussen, sneeuwklokjes in de winter...) zodat er zowat verspreid door het jaar leven in de borden zit! wie heeft goede ideeên. Ik hou nogal van eenvoudige planten, ik wil zeggen, planten die niet te wild worden. Wat ik graag zie zijn tuin- of grasanjers... maar kunnen deze op zo'n warme plaats goed groeien? En ik zal er sowieso ook iets groenblijvends moeten tussen zetten vind ik anders staat er in de winter helemaal niets... Dat zou dan ook weer zonde zijn hé

Alle ideeën zijn welkom!!!

alvast bedankt

Larreke
woensdag 18 juli 2007 - 10:32
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

mijn lupine dot het zeer goed in de zon
groeten
woensdag 18 juli 2007 - 12:24
hildavw

Hildavw

surf eens naar www.esveld.nl

Daar vind je misschien wel de gevraagde informatie.

Hilda
woensdag 18 juli 2007 - 13:29
Jeannette1

Jeannette1

http://www.esveld.nl

Hai Hilda, ik heb de URL even aanklikbaar gemaakt, is voor mij ook makkelijker!!!

Groetjes, Jeannette
woensdag 18 juli 2007 - 15:54
lisa

Lisa

larreke, anjers doen het bij mij heel goed in de tuin ,en ik heb heel veel zon

groetjes lisa
woensdag 18 juli 2007 - 17:54
minouke

Tekst aangepast

Minouke

kijk eens nar deze site : grondsoort/zonbehoefte

http://www.dea...watkanwaar.htm

of kijk op google DE AKELEI en kijk nr wat kan waar
woensdag 18 juli 2007 - 19:21
Helianthus

Helianthus

Larreke,

Mochten wij gezegend zijn met zo'n warme muur dan kwam daar al op z'n minst een druivelaar tegen te staan !

Groetjes, Gert.
donderdag 19 juli 2007 - 06:34
Larreke

Larreke

allemaal al heel erg bedankt voor jullie antwoord. Heb vandaag op de markt anjertjes gehaald, deze blijven groen in de winter, dat wist ik niet! Ik dacht dat deze zouden afsterven, maar alé das heel goed nieuws. Heb ook nog twee asters mee gebracht, ga nu eens googlen, eens kijken of deze ook tegen de warmte kunnen.

Idd een druivelaar is ook nog zo geen slecht gedacht. Tussen de ramen misschien. wij hebben in die gevel drie smalle ramen kort bij elkaar staan.

alvast bedankt hoor, maar verdere ideeen mogen jullie nog altijd kwijt hoor!

Groetekes Larreke
donderdag 19 juli 2007 - 13:50

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon