menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke plant is dit

Ga naar meest recente reactie

Lutty

Lutty

Hello, is er hier soms iemand die mij kan helpen?
Verleden jaar hebben wij deze plant in onze tuin gezet maar ik heb er geloof ik de verkeerde naam opgezet Weet er iemand wat het is ?
Alvast bedankt en nog een leuk weekend
[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 24 juni 2007 - 03:30
Adrienne

Adrienne

Hallo Lutty,

Liatris ( lampenpoetser) is de naam van je mooie plant.
Ik heb hem ook in t'wit.
Mooi hé, is een heel goede snijbloem.
zondag 24 juni 2007 - 03:41
Tine

Tine

Adrienne, vergis je je niet? De plant is wel de liatris maar geen lampenpoetser.Dat is dacht ik de Callistemon. Ik heb die zelf namelijk al jaren.

Tine.
zondag 24 juni 2007 - 04:12
Bowie

Bowie

Als je googled, vind je idd de naam liatris is lampenpoetser, ook de naam sierkaars gevonden.

Ik heb ook altijd gedacht dat Callistemon lampenpoetser is.
zondag 24 juni 2007 - 04:17
kurt

Kurt

Beste,

Het spreekwoord zegt: 'Er zijn wel meer koeien die Blare noemen' EN Adrienne kan het weten he [afbeelding verwijderd niet-https]

In het Nederlands is de Liatris inderdaad ook lampenpoetser NET zoals de Callistemon. Dan hebben jullie het nog niet gehad over de Pennisetum of het lampenpoetsersgras.

Daarom is het bij planten zo goed de Latijnse benamingen te gebruiken. Als men het heeft over Liatris dan is men zeker dat het over de lampenpoetser is van bovenstaande foto.

Mvg,
Kurt
zondag 24 juni 2007 - 04:25
Tine

Tine

Dat zal ik dan goed proberen onthouden. Eigenlijk vreemd dat men aan twee volkomen verschillende planten dezelfde naam geeft.

Tine
zondag 24 juni 2007 - 04:29
Adrienne

Adrienne

Dank je Kurt, dat weten we ook weeral.
Oh en Blare !!! Mooi er moeten er nog geboren worden, dus ik heb gelijk een naam erbij.
zondag 24 juni 2007 - 04:46
Plantadvies

Plantadvies

Tine het is niet zo vreemd dat men planten verschillende namen geeft.
Vroeger was het nog erger.
Neem nou bv bollen, die werden verhandeld met de juiste naam van dat land. De verkoper vergat weer hoe ze werkelijk heette.
Hij verkocht ze dan weer onder een andere naam. Daarom is het goed dat er expeditie teams waren om namen vast te leggen in boeken.
Niet iedereen leest die dan weer en verzint dan op deze manier een naam bij een plant.
Vandaar al die verschillende namen.
zondag 24 juni 2007 - 06:06
Lutty

Lutty

Goedenavond allemaal, bedankt voor jullie antwoorden blij dat ik zo vlug geholpen ben.
Voor diegenen die nog aan de pc zitten voor straks een heerlijke nacht rust gewenst, en tot een van dre volgende mailtjes.

Ik hoop dat ik ook eens iemand kan helpen
dada
zondag 24 juni 2007 - 06:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon