menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Callas

Ga naar meest recente reactie

Rosina

Rosina

Ik heb kort geleden twee prachtige Calla's gekregen.Als ik ze in de winter buiten laat zullen ze niet snel dood gaan is mij verteld.Maar dan krijg ik in het voorjaar alleen bladeren.De Calla moet "behandeld"worden.Maar hoe en wat?????
woensdag 20 juni 2007 - 17:56
corrielat

Corrielat

HALLO

Welkom op dit leerzaam maar vooral gezellig forum

Jou vraag ga ik volgen en wacht de antwoorden af, omdat ik dit ook moeilijk vindt
woensdag 20 juni 2007 - 19:38
Jeannette1

Jeannette1

Met zo'n lerares als Corrielat, is het zeker goed toeven op dit TuinForum!

Maar..... of dit zo gezellig is?????

Groetjes, Jeannette
woensdag 20 juni 2007 - 22:39
Jeannette1

Jeannette1

Sorry Rosina, van Harte welkom op dit TuinForum.

Eigenlijk opende ik dit topic, omdat ik dacht wat heeft de operazangeres Callas nu met het TuinForum te maken?

Niet wetende, dat er ook een plant Callas heet. Een mens kan nu eenmaal niet ALLES weten nietwaar?

Is die plant naar haar genoemd???

Ik ben niet nieuwsgierig, (al denkt Corrielat hier anders over) maar wil dit wel weten.

Ik wens je nog veel suc6 en een fijne tijd op dit TuinForum om het woordje (gezellig) maar aan Corrielat over te laten, die is toch gek op grote en lange woorden!

Groetjes, Jeannette
woensdag 20 juni 2007 - 22:44
corrielat

Corrielat

Dit is een calla, Jeanette,

[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 20 juni 2007 - 23:40
Jeannette1

Jeannette1

Dank je wel Corrielat, ziet er ook een beetje zangerig uit

Is wel mooi, hier hebben ze er tegenwoordig ook in tuinen staan, lijkt wel een rage!

Groetjes, een GOEDE leerling!

Jeannette
donderdag 21 juni 2007 - 00:53
corrielat

Corrielat

Zo Jeanette, omdat je deze week goed je best gedaan hebt, kan je van mij een calla hebben, er komen nu veel jonge plantjes naar boven, ik zal er een paar in potjes zetten, wanneer je hier op VAKANTIE komt ??????????????? kan je ze mee nemen, maar wel goed je best blijven doen hoor, neem maar eens een voorbeeld aan corrielat, die blijft wel netjes bij de les, dat is wel een lief meisje.
donderdag 21 juni 2007 - 05:15
Jeannette1

Jeannette1

Dat zie je hè, als je je best maar doet, krijg je iets!

Dit vind ik erg lief en leuk!

Vast bedankt voor deze geste juf.

Of en wanneer wij komen kan ik nu nog niet zeggen, Fanny en Bashir gaan ook met vakantie maar dan naar Kashmir (Bashir zijn ouders en naar INdia om nieuwe spullen te kopen!

Toch willen Ger en ik er ook even uit, heeft Ger inmiddels wel verdient!

Ik zal() mijn koffers zelf moeten dragen naar Rome, heb je het gelezen? hahaha

Groetjes, Jeannette
p.s. Ik zal mijn best blijven doen!!!
donderdag 21 juni 2007 - 05:42
corrielat

Corrielat

Jeanette, fijn voor de kinderen om hun ouders te bezoeken, best een hele reis hoor,
Wat Esem betreft flauw hoor dat hij niet mee naar Rome gaat, en alleen maar omdat hij bang is dat wij gaan vechten om zijn zaad, maar als hij niet wil leveren moet Ger maar een beetje uit zijn voorraad uitdelen , als het maar goed droog is
donderdag 21 juni 2007 - 05:50
Jeannette1

Jeannette1

Hai Corrielat, Ger geeft zijn zaad met liefde, want aan mij kan hij het niet meer kwijt.

Ik kan er toch niets meer mee doen!!!

Als je Fanny en Bashir hun site wilt zien, http://www.jalla-stones.nl/
Is weer eens iets anders!

Groetjes, Jeannette
donderdag 21 juni 2007 - 05:59
corrielat

Corrielat

Hoi Jeanette,
Mooi die site van jalla stones, ik wist niet dat die mooie spulletjes van jou dochter was, ik had ze al een paar keer op jou site gezien, toen vroeg ik me ook al af waarom jij ze zo vaak toonde, nu is het me duidelijk,
trotse Moeder he
donderdag 21 juni 2007 - 14:16
Jeannette1

Jeannette1

Hai Corrielat, ja zeker trots vooral omdat ik weet dat zij er meer naartoe brengen dan halen!

Zij nemen namelijk ook altijd medicijnen etc. voor de mensen daar mee die niets hebben, ook kleding en nog veel meer.

De foto's die je ziet, dat zijn Fanny en Bashir, een krankzinnig lief stel!!!

Dus met recht een trotse moeder.

Bedankt voor je compliment.

Groetjes, Jeannette
donderdag 21 juni 2007 - 15:31
corrielat

Corrielat

Inderdaad Jeanette,

Brengen is heel erg leuk, ik heb jarenlang hulpgoederen naar Polen gebracht, het mooie van ons werk was dat je de mensen daar persoonlijk spulltjes gingen brengen, Vaak zeer derpressief terug gekomen naar huis, vooral als we bedden of dergelijke naar ziekenhuizen gingen brengen, een grote ellende daar,of gezinnen waar de vader alcoholist was, (omdat er geen werk was gingen er veel aan de drank) maar een armoede!!!!! in de loop der jaren is het daar nu ook een beetje beter gegaan, maar nog hebben wij het honderdvoudige, en toch durven wij ooit te klagen he, maar wat wonen wij in een heerlijk landje, uitzonderingen zijn er hier ook natuurlijk, (stille armoede) noemen wij dat, dus ik begrijp dat jou dochter en schoonzoon er ook een fijn gevoel aan overhouden, het is altijd fijner te geven dan te moeten krijgen he.
donderdag 21 juni 2007 - 19:52
Jeannette1

Jeannette1

Hai Corrielat,
Zonder namen te noemen, mag ik ook wel zeggen dat er diverse doktoren zijn die ook vaak medicijnen meegeven die zij dan naar de artsen zelf in Kashmir en India brengen.

Gelukkig zijn er daar nog artsen die ook gratis de arme mensen helpen.

De ellende is vaak, dat de medicijnen die men dan nodig heeft niet in Kashmir of India te koop zijn, ook niet voor de artsen.

Fanny deed dit werk al vele jaren en daar heeft zij ca. 10 jaar geleden Bashir leren kennen.

Zij hebben elk jaar trouw op elkaar gewacht, nu zijn zij ruim 6 jaar getrouwd, maar Fanny kan helaas geen kids krijgen, ook niet na div. operaties en onderzoeken.

Als zij er dan naar toe ging, mocht zij bij zijn ouders slapen.

Die wonen in Dallake een van de eilandjes t.o. Srinagar, dat is de stad waar zij eventueel boodschappen moeten halen, alles met een bootje.

En maar roeien....., dit jaar krijgen zij van Fanny en Bashir een motortje achter de boot.

1 juli gaat Bashir naar New Dehli (india) en vandaar met het vliegtuig naar Srinagar waar zijn jongere broert hem dan op komt halen.

Fanny gaat dan (heel leuk), op Ger zijn verjaardag 24 juli, dan komen zij samen (misschien met zijn jongere broer, die 2 of 3 maanden mag blijven) terug naar Nederland.

Groetjes, Jeannette
donderdag 21 juni 2007 - 21:25
corrielat

Corrielat

Hallo Jeanette,

Zo zie je maar weer, wie goed doet, goed ontmoet, heel oud gezegde maar toch van deze tijd he,
donderdag 21 juni 2007 - 23:29
Jeannette1

Jeannette1

Ja Corrielat, dat blijft gelukkig altijd bestaan.

Als de kids daar zijn, (lijkt wel zuid-Afrika) hebben de kleine kinderen allerlei mooie tekeningen etc. gemaakt.

Dat maakt Fanny en Bashir ook erg blij, ze weten dat het goede werk echt gewaardeerd wordt.

Dit jaar nemen ze ook veel schoolspullen mee, dat is daar ook erg nodig.

Groetjes, Jeannette
vrijdag 22 juni 2007 - 00:29
Adrienne

Adrienne

Beste Rosina,

Ik wil je bij deze graag welkom heten op het forum.
Speciaal voor jou een calla uit mijn tuintje !!!
[afbeelding verwijderd niet-https]

Deze foto is wel vorig jaar in juli genomen.
Tot mijn groot plezier heb ik vandaag gezien
dat de eerste twee bloemen al open staan.

Nu om even op je vraag terug te komen.
Mijn calla's komen nooit binnen, maar blijven gans het jaar in de tuin.
Daarom zijn ze het ene jaar al vroeger dan het andere.

Een speciale behandeling krijgen ze niet.
Omdat ik de gelukkige eigenaar ben van voldoende stalmest,
leg ik elk jaar in november 5cm mest rond de voet van de plant.
Ik laat de bladeren gewoon terug vallen en aan de plant afsterven.

Begin maart ruim ik de tuin op.
De restanten van het mest ( stro)
en de vergane bladeren gaan terug op de mesthoop.
Verder doe ik niks, noppes, nada gewoon genieten van de volgende reeks bloemen.

Ik heb nu geen foto toestel thuis, maar zal morgen even een kiekje maken.
Dus even een reklame spotje:
kijk morgen avond even bij de topic " tuin en bloemenfoto's van het moment"
onder " mijn eerste calla's " adrienne

vrijdag 22 juni 2007 - 06:18

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon