menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Verbena bonariensis

Ga naar meest recente reactie

Lilian

Lilian

Ik heb het vorige jaar een Verbena bonariesis gekocht lavendelblauw hoogte 150 cm
Helaas heeft deze de winter niet overleefd Ik was er meteen verliefd op zo mooi tussen de lavendelstruiken wiegend in de wind
Ik ben al op verschillende kwekerijen geweest zelfs vandaag nog bij kwekerij Roger Bastin geweest waar ik ze gekocht had, maar helaas ... niet te krijgen
Weet iemand waar ik ze kan krijgen of heeft iemand misschien zaadjes hiervan zodat ik ze zelf kan zaaien
Ben benieuwd naar jullie reactie groetjes Lilian
zaterdag 8 juli 2006 - 22:08
Nigella

Nigella

Lilan
jammer dat je waarschijnlijk niet in de buurt woont (als je over kwekerij Bastin spreekt) want ik heb nog een aantal plantjes die zichzelf uitgezaaid hebben. Ik kan wel zaad met jou wisselen. Misschien heb je zelf nog iets van zaden over.
zondag 9 juli 2006 - 10:01
Lilian

Lilian

Nigella

Bedankt voor je reactie, ik woon in Kinrooi dus niet in de buurt helaas! Van zaadjes heb ik niet zoveel ik koop meestal de plantjes, ruil ze of stek ze zelf. Ik ga binnenkort naar Texel misschien dat ik je vandaar wat zaadjes mee kan nemen die verkopen ze allemaal aan huis. Zoek je iets speciaals?
zondag 9 juli 2006 - 12:46
louise

Louise

Hallo

Ik kocht vorig jaar ook 2 exemplaren. 1 heeft het voorjaar niet overleefd, de andere is nu 25 cm hoog en heel frêle. Ik zie overal al meterhoge bloemen staan. Ik heb ze waarschijnlijk niet goed geplant, maar weet ook niet wat mis is.
zondag 9 juli 2006 - 14:25
Catgarden

Catgarden

Die meterhoge bloemen die je hier en daar al ziet staan in tuinen zijn misschien planten die ze dit jaar nieuw aangekocht hebben en die dus in een serre hebben overwinterd bij een tuinkweker.

Bij mij komen ze dit jaar ook heel erg achter... Er is er eentje die nu in bloei staat maar als de rest zijn nog maar kleine zaailingetjes van 5 à 30 cm hoog.
De lange, natte winter heeft hen geen want ik heb ook bitter weinig zaailingen.
Andere jaren moet ik er massa's uittrekken in de border waar ze staan en nu heb ik misschien 10 zaailingen. Van al de planten die vorig jaar hebben gebloeid is er maar eentje weergekomen en das ook heel weinig vergeleken met andere jaren.
maandag 10 juli 2006 - 11:00

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon