menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Jasmijn

Ga naar meest recente reactie

minouke

Minouke

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

weet iemand welk soort jasmijn dit is ? hij ruikt geweldig lekker , bloeit voor het ogenblik, is 2m hoog


gr chantal
vrijdag 1 juni 2007 - 21:09
corrielat

Corrielat

De naam van de jasmijn ken ik helaas niet, maar wat is de bloem aan de voorkant bij jou jasmijn, heel apart, ik ken hem niet.
vrijdag 1 juni 2007 - 21:15
Esem

Esem

Ik denk dat het een jasminum Grandiflorum is.
Gr Esem,
vrijdag 1 juni 2007 - 22:04
Pieter

Tekst aangepast

Pieter

Hoi,
Dit is volgens mij een Philadelphus soort en geen Jasminum. Jasminum heeft nooit zo'n grote en duidelijke meeldraden als de Philadelphus.
vrijdag 1 juni 2007 - 23:09
hildavw

Hildavw

Zoals op een andere topic reeds beschreven, wordt dit in de volksmond jasmijn (in de boeken boerenjasmijn) genoemd.
Het is inderdaad een Philadelphus.
Hilda
vrijdag 1 juni 2007 - 23:26
minouke

Tekst aangepast

Minouke

De naam van de jasmijn ken ik helaas niet, maar wat is de bloem aan de voorkant bij jou jasmijn, heel apart, ik ken hem niet.


dat is een acanthus spinosus , dat laatste (spinosus) ben ikniet zeker van maar alle soorten lijken enorm op mekaar. Deze hier is wel heel groot +/- 120 cm bloeit nu tot aug zoals op de foto maar in juni komen daar witte lipachtige bloemen uit die paarse doosjes precies. Allemaal moeilijk uit te leggen maar je zult het wel begrijpen wat ik in feite bedoel en het steekt.... maar hij is gewoon prachtig en gemakkelijk nog ook. Ik heb hem al 25 jaar.

gr Chantal

ik heb het opgezocht en misschien is het wel acanthus mollis
zaterdag 2 juni 2007 - 01:55
minouke

Minouke

Hoi,
Dit is volgens mij een Philadelphus soort en geen Jasminum. Jasminum heeft nooit zo'n grote en duidelijke meeldraden als de Philadelphus.


en welk soort ( bv viriginal, belle etoile enz ) zou het dan zijn ?

gr chantal
zaterdag 2 juni 2007 - 02:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon