menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wie kent deze plant met zijn bloem

Ga naar meest recente reactie

Ami

Ami

Deze plant groeit in de tuin van mijn dochter. Ik ken hem van veel vroeger bij de buren maar heb er nooit de naam van geweten.
Het blaadje blijft laag en de plant breidt zich zo te zien zeer snel uit (komt zelfs tussen het grind van de oprit piepen). De wortel ervan is een peentje en de bloem is eigenlijk donkerpaars. De bloemensteel wordt zo'n 40cm hoog met over de ganse lengte schutblaadjes. Bovenaan komt de eerste bloemenkrans open (de blaadjes zijn eerst "opgedraaid" vooraleer elk klokje opengaat) en pas dan zie je in de oksels van de schutblaadjes ook bloemenknopjes verschijnen.
Het is een vaste éénjarige plant en zo te zien, een goede bodembedekker (in 't bloeiseizoen dan). Graag had ik wat informatie rond deze plant omdat ik hem ook in mijn tuin ga zetten tussen laagblijvende soorten, in de hoop dat deze vlug lege plekken opvult, zonder de overige planten te willen overwoekeren.

Dank aan elkeen die mij enige uitleg kan verschaffen!

[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 1 juni 2007 - 05:26
Plantadvies

Plantadvies

kogelprimula
vrijdag 1 juni 2007 - 06:27
Esem

Esem

Dit is een Campanula Glomerata.
Staat hier ook in de tuin.
Gr Esem
vrijdag 1 juni 2007 - 06:48
lywi

Lywi

Ja ik dacht ook aan Campanula Glomerata.

Groetjes Lywi
vrijdag 1 juni 2007 - 06:50
corrielat

Corrielat

Bij mij staat hij nog niet in bloei, zelfs nog geen knopjes
vrijdag 1 juni 2007 - 14:42
Esem

Esem

Ja raar,hier staat er ook nog maar enkele open en bij de andere zie ik ook nog niets.
Hier een foto van een enkeling.
Gr Esem,

[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 1 juni 2007 - 17:15
Ami

Ami

Campanula Glomerata ?!!!

Bedankt allemaal, nu ik dat weet, kan ik de specificaties en noden van de plant gaan opzoeken!

Esem, weer een héél prachtige foto van jou hoor . ('k Ga nog "sjarlloes" worden dat ik dat niet kan ) En zeggen dat mijn dochter de planten eruit wil omdat ze de bloemkleur te donker vindt... Maar allez, niet getreurd; ik mag het allemaal hebben. 'k Zal enkel nog de nodige tijd moeten wachten om ze over te planten. Zou dat eind september al kunnen?

Nu, bij mijn dochter staat ongeveer 2m² Campanula Glomerata en toch ook nog maar slechts drie stelen in bloei. Dus veronderstel ik dat het niet abnormaal is dat jullie ook nog niet meer bloem hebben.
zaterdag 2 juni 2007 - 05:31
Tomateboer

Tomateboer

Ja hoor, ben het helemaal eens
grt
Angelo
zaterdag 2 juni 2007 - 05:38
Nigella

Tekst aangepast

Nigella

ik denk zelfs dat het de 'Caroline' is
hier jammer genoeg weg
zondag 3 juni 2007 - 17:07

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon