menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Plantjes

Ga naar meest recente reactie

peke001

Peke001


Dag aan de mensen hier ,ik val onmiddelijk met de deur in huuis en vraag of er iemand mij kan helpen aan slaapgelu en mosroosje ik ben invalide en kan lij niet verplaatsen maar toch wil ik desnoods een kleine bijdrage leveren,ik wil geen medelijden hebben ik woon op een kleine kamer en wil toch een beetje kleur in m'n leven nog hebben alleen om er maar naar te kijken want tv heb ik niet en deze oproep via de pc kan ik doen via een gebuur van mij waar ik zeer dankbaar voor ben.Ik heb dit niet getypt want dat kan ik niet allesinds dank aan de mensen die mij kunnen helpen
woensdag 30 mei 2007 - 20:47
an

An

welkom op deze site
en hoop dat iemand je daar aan kan helpen ik heb het niet
gr an
woensdag 30 mei 2007 - 20:50
minouke

Tekst aangepast

Minouke

halo Peke001

is slaapkamergeluk geen kamerplantje? ik heb het niet maar misschien heb je meer geluk op een forum van kamerplanten, ik had het vroeger wel tenminste als het dat is wat je dedoeld (een plantje met lichtfelle groene kleine blaadjes soms zijn er verschillende groene bladjes) en het was een plantje die een hoge luchtvochtigheidsgraad verlangde , ik beschrijf het omdat iemand het misschien zo zou herkennen . Enkele jaren terug werd het verkocht in een witte hoofd-pot en deed het plantje dienst als haar. Ik heb het ooit gekocht in de Delhaize en soms zie ik het nu nog staan in de winkel

Hopelijk ben ik juist zoniet wil je het dan beschrijven ?

groetjes chantal

PS: (opgezocht) latijnse naam soleirolia ook gekend onder de naam helxine
woensdag 30 mei 2007 - 22:35
deHaan

DeHaan

Het zijn allebij kamerplanten die gewoon in de winkel te koop is.
donderdag 31 mei 2007 - 01:01
beertje

Beertje

Hallo Peke001,

ik heb deze week op uw vorige bericht bij allerlei vragen ivm de tuin een foto geplaatst van een koraalmosje als dit het plantje is wat je bedoeld .
Mvg beertje
donderdag 31 mei 2007 - 02:27
an

An

ik heb ook zoiets zien staan dat ging toen over dat het zo verschrikkelijk groot werd bij iemand en bij de ander niet
maar ik weet niet meer waar het stond
gr an
donderdag 31 mei 2007 - 03:42
Tortelduifjes

Tortelduifjes

PekeOO1,
ik ben nog maar pas lid en zie nu voor het eerst jouw vraag, maar sorry die 2 namen zeggen mij niets, dus kan ik jou ook niet helpen.
Maar misschien heb je jouw planten ondertussen al gevonden/gekregen ....... ik hoop het alvast voor jou.
maandag 6 augustus 2007 - 23:53
an

An

ja het is een kamerplantje het heeft iets van mos weg, maar ook weer niet .
succes,ik heb het ook gehad net wat minoeke zegt heeft een hoog vocht gehalte nodig.
gr an
dinsdag 7 augustus 2007 - 20:43
krissie

Tekst aangepast

Krissie

hallo ,
slaapkamergeluk is inderdaad een kamerplantje ,
het is er in verschillende tinten groen.
Het kan ook perfect buiten overleven ,het groeit heel vlug aan
en kan op enkele jaren een grote oppervlakte beslaan .
In de winter sterft het wat af (blaadjes verdrogen)
maar in de lente is het er vlug terug .
het groeit zelfs tussen steentjes ,
het maakt een mooi groen tapijt , maar als je het terug weg wil is het
een lastige klant .
je geraakt er niet vlug vanaf , een stukje dat blijft staan is er het volgend jaar
groter terug .
het is ook leuk als het juist achter een muurtje staat , het gaat dan van het muurtje
afhangen .


Groetjes ,
Krissie



woensdag 8 augustus 2007 - 18:15
an

An

hoi krissie
dat bedoelde ik iemand van het form had het ook in de tuin en die kreeg het haast ook niet meer weg
maar over een muurtje is wel leuk dat geeft een mooi efect succes er mee en laat een foto zien als het gelukt is
gr an
woensdag 8 augustus 2007 - 23:40

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon