menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Klimplant kamperfoeilie

Ga naar meest recente reactie

Max V

Max V

Beste

Ik heb sterjasmijn langs mijn muur groeien voor een groene wand die ik wil behouden. Vorig jaar wilde mijn vrouw kamperfoeli plaatsen, we hebben dit er gewoon tussen geplaatst.

Nu maak ik de bedenking of dit wel verstandig is? Gaat dit niet gewoon een grote warboel worden en verstrengelen?

Kan die er gewoon tussen groeien? Wat doe ik best?

Bedankt alvast!

Bloemen & Planten

zaterdag 22 maart 2025 - 13:47
Peterplant

Peterplant

Ik denk dat het een rommeltje wordt.
zaterdag 22 maart 2025 - 20:05
leerling

Tekst aangepast

Leerling

Hangt er vanaf wat je belangrijk vindt,

Vroeger was de norm "netjes".
Maar meer en meer mensen maken zich zorgen om ons mileu en klimaat en weten dat "netjes" meer problemen veroorzaakt dan dat het helpt.

Al onze tuinen (zelfs kleine stads- of balkontuinen) zijn belangrijk om het leven rondom ons in stand te houden. En dat leven wordt meer geholpen door inheemse planten.

En mocht dat je koud laten: kamperfoelie ruikt heerlijk - vooral 's avonds en 's nachts.
zondag 23 maart 2025 - 00:07
Tuinprins

Tuinprins

Het gaat waarschijnlijk een warboel worden maar ook dat kan zijn charme hebben.

Kamperfoelie is overigens redelijk gevoelig voor zwarte bonenluis. Het zit vooral in de malse toppen dus die wegsnoeien of de luizen dooddrukken.

Sommige mensen vinden de geur van de Toscaanse jasmijn te 'zwaar' en krijgen er hoofdpijn van, vooral op een warme, zwoele zomeravond.

Gegroet, de tuinprins
zondag 23 maart 2025 - 11:45
leerling

Leerling

Re. zwarte bonenluis

Je kan de luis ook gewoon laten zitten. De meeste planten gaan er niet aan dood. Luis is eten voor andere insecten en voor vogels.
zondag 23 maart 2025 - 13:33
Max V

Max V

Bedankt iedereen voor jullie hulp!
maandag 24 maart 2025 - 09:23
\n\n

Voeg een reactie toe

unkown error
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 3 + 5? (beveiligingscontrole) *