menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Papaver Somniferum

Ga naar meest recente reactie

Gilbert

Gilbert

Ik heb een "Papaver Somniferum" staan. Graag zou ik deze zaaien , maar geen enkel zaadje komt er tevoorschijn. Op een andere website zegt men dat deze kan vermeerdert worden door wortelstek. Hoe moet men zoiets doen en wanneer??
zaterdag 26 mei 2007 - 04:34
Fons

Fons

Papaver somniferum ken ik niet maar bij papaver orientalis kan uit wortelstek nieuwe plantjes kweken en dit op de volgende manier,spit na de bloei en later de plant uit de grond, diep uitspitten zodat men lange wortels heeft, verwijder de grond aan de onderste wortels en knip de wortels af zodat er nog een 10tal cm wortels aan de plant blijft , deze kan men dan terug planten en flink aangieten.
De afgeknipte wortels knippen op een 8 cm lengte hou er wel rekening mee welke de bovenkant van de wortel is door bvb de onderkant schuin af te knippen , plant deze stekjes in een pot met stekgrond zodat de bovenkant van de stekjes juist zichtbaar is,bevochtigen en op een beschaduwde plaats wegzetten, ev. een folie zakje over plaatsen.
Ik doe dit werkje in het late najaar en plaats de stekjes op verwarming in een stekbak.
zaterdag 26 mei 2007 - 05:16
miema

Miema

[afbeelding verwijderd niet-https]
Gilbert bedoel je deze die zaait zich zelf ieder jaar opnieuw, als de bloem uitgebloemd is wordt er een zaadbol gevormd, en als die rijp is spingt die open en komen er nieuwe plantjes?
zaterdag 26 mei 2007 - 05:26
annis

Annis

Papaver somniferum zijn eenjarige die je het beste uit zaad kunt vermeerderen. Als hij gebloeid heeft zal er een zaadbol aan verschijnen en daar zitten vaak veel zaden in. Hij kan zichzelf uitzaaien of je vangt het zaad op en zaait het volgend jaar.

Annis
zaterdag 26 mei 2007 - 16:31
minouke

Minouke

Hij zaait zich zelf uit, alleen volgend jaar opletten ze niet te verwarren met een zeker onkruid die er fel oplijkt. Ik ken de naam niet van het onkruid, 't is een plat groeiend rozet, prikt lichtjes en de papaver niet, en er komen kleine gele bloempjes op ; het prikken is duidelijk -dan is het geen papaver. Meestal vind je ze een beetje overal in de tuin als ze er eens staan.
zaterdag 26 mei 2007 - 18:17
Gilbert

Tekst aangepast

Gilbert

Het is een papaver met een heel grote felrode bloem. Zie eens op Google.
maandag 28 mei 2007 - 02:55

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon