menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Anthracnose

Ga naar meest recente reactie

Juanitabanana

Juanitabanana

Heb een Cornus florida Cherokee Chief gepland vorige herfst, en klaarblijkelijk heeft ie een anthracnose besmetting opgelopen (zie foto) Is die in de staat waarin hij zich bevindt nog te redden?

Bloemen & Planten

woensdag 7 juni 2023 - 19:47
Tuinprins

Tuinprins

Anthracnose komt voor bij Cornus florida maar vaak betreft het dan een tak. Zo totaal als op bovenstaande foto heb ik nog niet gezien.

Ik denk dat je de Cornus kunt afschrijven. Bij herplant niet opnieuw een Cornus op die plaats zetten.

Gegroet, de tuinprins
donderdag 8 juni 2023 - 06:24
Peterplant

Peterplant

En de vraag is ook of het dat wel is. Wat voor grond heb je gebruikt om de Cornus te planten?
donderdag 8 juni 2023 - 13:12
Juanitabanana

Juanitabanana

Ik heb nieuwe hoog kwalitatieve grond gebruikt, en ik vermoed dat het anthracnose is omdat op die plek eerder een viburnum stond die daaraan is gesneuveld. Ik heb toen de hele zwik uitgegraven en verse grond gekocht, klaarblijkelijk is de Florida toch te gevoelig voor die ziekte.
donderdag 8 juni 2023 - 18:38
Juanitabanana

Juanitabanana

Welke zou ik in de plaats zetten? Ik zoek een goede ziekte resistente plant, goed wintervast, struik die volume van ong 1 m3 inneemt, en die kleurige bloemen geeft. Staat op westkant, maar is niet beschut tegen noordenwind.
donderdag 8 juni 2023 - 18:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon