menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Drachtplant voor bijen

Ga naar meest recente reactie

JovanDreumel

Tekst aangepast

JovanDreumel

Wie kent de naam van deze drachtplant? Het zaad heb ik gekregen en op de groentetuin uitgezaaid. De plant wordt ca. 1,00m - 1,20 m hoog. Ze heeft typische hauwen (vruchten). Het is een kruisbloemige.

http://img214.imageshack.us/img214/254/nr062wince9pg.jpg
woensdag 5 juli 2006 - 15:38
Tomateboer

Tekst aangepast

Tomateboer

is niet zo helemaal duidelijk,...
is het een groenbemester of voor wat word het gebruikt
?
grt
woensdag 5 juli 2006 - 15:45
Tomateboer

Tomateboer

een drachtplant voor bijen is ook de Phacelia
grt
woensdag 5 juli 2006 - 15:47
JovanDreumel

JovanDreumel

De plant zou als groenbemester gebruikt kunnen worden. Maar een imker ziet deze planten graag omdat de bijen er hun nectar vandaan halen. Het zaad van de plant zat in een mengsel van zaden dat door imkers uitgezaaid kan worden. De plant doet denken aan mosterd en koolzaad, maar die bloeien geel en deze bloeit wit. Heel graag zou ik de naam weten dan kan ik wel weer meer te weten komen van de plant. Er zitten veel hauwen en zaden aan. Graag zou ik bijv. weten of de vogels in de winterdag die zaden eten.
woensdag 5 juli 2006 - 15:55
Tomateboer

Tomateboer

en in welk kleur bloeit de plant?
grt
woensdag 5 juli 2006 - 15:57
Fabrice

Fabrice

Zowel de peulen als de bloemen doen mij aan radijs denken.
grt
woensdag 5 juli 2006 - 18:19
JovanDreumel

JovanDreumel

Radijs en deze plant zijn beiden familie van kool. Maar hier zijn geen radijsjes aan gekomen en radijs wordt ook niet zo hoog. Dus we moeten verder zoeken met z'n allen denk ik.
woensdag 5 juli 2006 - 19:16
Fabrice

Fabrice

Radijs 'Rat's Tails' (als ik mij niet vergis is de nederlandse naam Slangenradijs) is een soort radijs die gekweekt wordt voor de zaadpeulen (die smaken naar radijs). Ze vormt geen radijsjes, gaat vlug bloeien en groeit hoger dan de gewone radijs.
grt
woensdag 5 juli 2006 - 19:26
JovanDreumel

JovanDreumel

We zitten al dicht in de buurt. Zou het soms ook nog bladrammenas kunnen zijn. Dat is een soort groenbemester. De plaatjes die ik ervan op internet vind lijken er wel veel op. Maar ik ken bladrammenas alleen als onvolgroeide plant, die omgeploegd wordt als groenbemester. Ik heb het nog nooit in bloei gezien en dus ook niet als vrucht. Kan iemand de naam bladrammenas bevestigen?
woensdag 5 juli 2006 - 19:44
annis

Annis

Dit zal de Raphanus sativus var. mougri waarschijnlijk zijn. Er zijn veel variateiten van de Raphanus
[radijs rammenas rettich].
Ann
woensdag 5 juli 2006 - 21:24
JovanDreumel

JovanDreumel

Ja dat is hem, bedankt voor de hulp.
woensdag 5 juli 2006 - 21:55

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon