menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Witte tagetes

Ga naar meest recente reactie

minouke

Minouke

zijn de witte tagetes ook goed voor de rozenaaltjes (allez slecht voor hun ) , en welk is de latijnse benaming van de witte ?
Moest het zijn dat de gele beter zijn , moeten dan de bloemen eraan blijven om effectief te zijn?
Hoe lang moeten ze dan op die plaats staan vooraleer er weer rozen mogen staan , en hoeveel moet ik er dan planten? Als ik dit dan niet doe, hoelang moet ik dan wachten om op dezelfde plaats weer rozen te mogen zetten?
En mogen nieuwe rozen terzelfdertijd dan de tagetes geplant worden of moet ik daarmee wachten?

veel veel vragen hé
donderdag 24 mei 2007 - 00:40
cornelia

Cornelia

volgens mij maakt het echt geen verschil wat voor kleur de afrikaantjes hebben. Tagetes is volgens mij al de latijnse naam, in NL heten ze afrikaantjes (witte afrikaantjes dus) Ik zou de bloemen er wel gewoon aan laten zitten hoor. Ik heb ooit gehoord dat je een heel jaar lang (dus lente, zomer, hefst en winter) geen rozen kan planten maar heb ook ergens gelezen dat je 2 jaar moet wachten. Een andere opkossing (heb ik ook maar gelezen) is de grond waar de rozen hebben gestaan ruim en diep uit te spitten en ruilen tegen grond die je elders weg gehaald heb (uit een ander stuk van de tuin waar geen rozen hebben gestaan) Op die manier verplaats je het hele aaltjes probleem naar een plek waar je toch geen rozen wil. Het hele proces gaat dan natuurlijk veel sneller in die zin dat je wel meteen een nieuwe roos kunt planten.
Je laatste vraag begrijp ik niet zo, je moet dacht ik toch eerst wachten totdat de grond weer aaltjes vrij is (tenzij je de grondverwisselings truc doet) Dit gaat niet meteen als je er afrikaantjes neer zet. Als je dus beide tegelijk plant dan hebben je nieuwe rozen toch last van de aaltjes.

Enfin, ik heb het ook maar van lezen hoor en niet uit ervaring.

groeten
donderdag 24 mei 2007 - 02:21
minouke

Minouke

betreft laatste vraag : ik dacht (hoopte) op 2 vliegen in ene slag, zie je , aaltjes opruimen en nieuwe rozen.
Ik zou wel liever witte hebben maar zonder de juiste naam vind ik die niet , TAGETES .......wie weet gewoonweg alba
Nu, ik weet toch al iets meer hé

ne dikke merçi

chantal
donderdag 24 mei 2007 - 02:43
cornelia

Cornelia

ik heb het even voor je opgezocht.
De afrikaantjes met andere gewassen samen laten gaan verminderd de werking van de afrikaantjes tegen de aaltjes, dus puur alleen maar afrikaantjes planten is het beste. Als de afrikaantjes uitgebloeid zijn moet je ze door de grond mengen (dus kapot schoffelen en onderharken) en dan daar ter plekke laten composteren. Zo blijft de werking tegen de aaltjes gewoon door gaan. Je moet wel zorgen dat er geen onkruid tussen de afrikaantjes gaat groeien want de aaltjes zouden daarop kunnen overleven. De ordinaire afrikaantjes zouden echt de beste werking hebben.
Ik kan tav de gewonen huis, tuin en keuken afrikaantjes geen vinden met een witte kleur.
Ik heb nog geen antwoord gevonden of de aaltjes na 1 jaar verdwenen zijn.

groeten
donderdag 24 mei 2007 - 03:10
Bowie

Tekst aangepast

Bowie

donderdag 24 mei 2007 - 03:24
Bowie

Bowie

CITAAT:
">#666666;'>
Ik zou wel liever witte hebben maar zonder de juiste naam vind ik die niet , TAGETES .......wie weet gewoonweg alba
Nu, ik weet toch al iets meer hé

ne dikke merçi

chantal


Tagetes erecta Vanilla
donderdag 24 mei 2007 - 03:25
minouke

Minouke

Bowie en cornelia,

heel erg bedankt voor jullie hulp, nu kan ik met die gegevens op google

groetjes
donderdag 24 mei 2007 - 04:15

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon