menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Pioenrozen

Ga naar meest recente reactie

cornelia

Cornelia

Mijn pioenrozen staan er prachtig bij echter bloeien nog steeds niet. De knoppen zijn mooi groot en schoon (dus niet dichtgeplakt met luizen-lijm) en ze lijken nu al een maand lang ieder moment open te willen springen. Ze doen het echter maar niet terwijl ik overal al volop bloeiende, zelfs al bijna uitgebloeide pioenrozen zie staan. Zijn er mensen die dit herkennen?
woensdag 23 mei 2007 - 23:54
linde

Linde

Ja Cornelia,
Bij mij is het precies zo! Misschien heeft het te maken met de droogte, ik weet het niet, ik wacht het maar rustig af, zolang er geen ongedierte in het spel is zullen ze vanzelf gaan bloeien.
donderdag 24 mei 2007 - 00:51
Esem

Esem

Misschien hebben jullie de pioen te diep geplant,en dan wil het ook wel eens gebeuren dat de pioen niet in bloei komt.
Hij mag maar net onder staan met de wortels en het hart van de plant liefst niet onder de aarde zetten.
Probeer eens in het najaar de plant wat hoger te zetten.
Gr Esem,
donderdag 24 mei 2007 - 06:05
Spuddy

Spuddy

Wat Esem zegt zat ook in me kop
donderdag 24 mei 2007 - 07:36
Esem

Esem

Spuddy,
dan moet je het eruit laten rollen,maar ik was iets vlugger hé.
Volgende keer jij misschien.
Gr Esem,
donderdag 24 mei 2007 - 07:51
Nigella

Nigella

wij hebben er hier verschillende soorten en allemaal bloeien ze elk jaar; maar dit jaar is het me toch opgevallen dat er 1 soort die anders vroeger bloeit, pas nu aan de beurt is
reden?????
maar ik zie dat die wel minder licht krijgt door een boom die wat hoger geworden is

donderdag 24 mei 2007 - 15:24
nientje

Nientje

ik heb eens gelezen als een pioenroos in knop staat en niet wil bloeien je ze op de knoppen moet benevelen, is enkel gelezen, heb er zelf gene, maar kan altijd eens proberen hé
nientje
donderdag 24 mei 2007 - 16:23
Lucia

Lucia

Ik heb hier diverse soorten pioenen staan. De oude boere-dubbelerood is al uit gebloeid. De Roze Sorbet (enkelbloemig) Staat nu vol open. Maar de Dubbele-roze staat nog ik knop. Pas 1 zal misschien morgen open gaan. Andere jaren zijn ze allemaal tegelijk. Warmte, droogte?? Wie zal het zeggen.
donderdag 24 mei 2007 - 23:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon