menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Eucalyptus

Ga naar meest recente reactie

Mascha65

Mascha65

Nieuwe eucalyptus gekocht staat nu zéker 1 week in de grond, goed water gegeven, dagelijks naar wordt bruin! Wat nu?????

Bloemen & Planten

zondag 17 juli 2022 - 15:01
Tuinprins

Tuinprins

Bruin worden zie ik niet. Wel onderaan de plant wat bladeren die geel verkleuren. Niet iets waar ik mij druk om zou maken. Veel wintergroene planten stoten periodiek wat blad af. We noemen dit bladrui. Veel mensen denken dat wintergroene planten ieder blaadje tot in de eeuwigheid vasthouden maar dat is niet zo.

Gewoon goed water blijven geven. Je kunt beter een keer goed water geven dan iedere dag een beetje. Deze Eucalyptus is in potgrond opgekweekt. Sommige soorten potgrond nemen, als deze is uitgedroogd, moeilijk water op. Uitgeplant in de volle grond heb je dat meestal niet zo snel in de gaten. Dit dus goed in de gaten houden.

Gegroet, de tuinprins
zondag 17 juli 2022 - 18:37
Mascha65

Mascha65

Dank! Heb inmiddels oom het tuincentrum aan de lijn gehad komt goed!????
maandag 18 juli 2022 - 15:04
PeterC

PeterC

Een Eucalyptus boom in volle grond hier, is dat wel een goed idee? Is Eucalyptus voldoende winterhard?
Een vriend had een Eucalyptus boom in de tuin staan. Het was al een stevige boom geworden, misschien 10m hoog zoiets.
Maar enkele jaren geleden hebben we zo een erg koude winterprik gehad en dat heeft die boom niet overleefd.
donderdag 28 juli 2022 - 12:53
Peterplant

Peterplant

Er zijn tegenwoordig aardig wat winterhardere soorten op de markt. Meest bekende is waarschijnlijk de Eucalyptus gunnii 'Azura' .
De gewone gunnii kan maar een graad of 10, 11, 12 vorst verdragen.
donderdag 28 juli 2022 - 13:20
PeterC

PeterC

Het was mij niet bekend dat er ook winterharde soorten beschikbaar zijn.
donderdag 28 juli 2022 - 18:07
Peterplant

Peterplant

Zo worden we elke dag wat wijzer.
donderdag 28 juli 2022 - 19:19
PeterC

PeterC

Zo is dat. En dat is de bedoeling toch, niet?
donderdag 28 juli 2022 - 19:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon