menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Siergras red baron

van den eijnde peggy

Van den eijnde peggy

Hallo,


Het was de bedoeling dat ik alleen de ' Red Baron' als siergras in mijn plantenbak zou hebben. Ik krijg al gedurende enige jaren een groen gras ertussen. Is dit normaal ? of moet ik deze allemaal uitdoen?

Groetjes

peggy vde

Bloemen & Planten

dinsdag 5 oktober 2021 - 19:22
Tuinprins

Tuinprins

Heel soms heeft Imperata cylindrica 'Red Baron' de neiging terug te gaan tot de gewone Imperata cylindrica. Het beste met een riek het gedeelte waar de groene grassprieten zitten rooien en voorlopig even niets planten. In het late voorjaar kun je zie of je alles eruit hebt gehaald of dat er toch nog wat is blijven zitten. Indien er wat is achter gebleven dat ook weer verwijderen. Indien je er zeker van bent dat er geen gewone groene sprieten meer zijn dan opnieuw 'Red Baron' planten. Eventueel kun je ook de bestaande planten delen, dat is goedkoper dan nieuwe kopen.

Waarom je na het rooien even niets moet planten en het beste kunt wachten tot het late voorjaar? Zou je direct weer nieuwe 'Red Baron' planten en het blijkt dat je niet alle gewone Imperata cylindrica sprieten hebt verwijderd dan kun je weer opnieuw beginnen.

Gegroet, de tuinprins
woensdag 6 oktober 2021 - 07:35
van den eijnde peggy

Van den eijnde peggy

dank je wel voor je reactie
donderdag 7 oktober 2021 - 15:44

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon