menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Yucca

Zonnetje76!

Zonnetje76!

Help, wie kan ons helpen met onze yucca, wij hebben een mooie grote yucca gekocht in het begin waarschijnlijk iets teveel water gegeven, en nu deze verschijnselen. Ik denk zelf dat het schimmel is maar wat kan ik hier aan doen en kan iemand mee kijken of dit het echt is. Hij is van boven nog vrij mooi maar andere plekken heel slecht van Geel naar zwart hangend blad.
Kan eventueel meer foto's sturen.
Willen nu de pot leegmaken vers aarde en korrels erin doen en de aangetaste bladeren weg knippen. Zou hij het dan nog redden?? Of kan ik nog meer doen zoals bladeren afnemen ect.

Bloemen & Planten

maandag 27 september 2021 - 13:32
ehiddi2

Ehiddi2

Oef, dat ziet er niet best uit…. Ik zou het volgende doen: de plant heel voorzichtig uit de pot halen en de aarde zoveel mogelijk verwijderen . Waarschijnlijk zijn de wortels aan het rotten. Rottende wortels eraf knippen. Dan in een binnenpot met gaten onderin oppotten met droge aarde. Die zet je in de sierpot op een laagje hydrokorrels. Al het aangetaste blad eraf knippen, eventueel een klein stukje laten zitten, dat droogt vanzelf in en kan je dan verwijderen. De eerste weken geen water geven. En op een lichte plek zetten. Eventueel bespuiten met een middel tegen meeldauw. Succes!
maandag 27 september 2021 - 16:50
Chrisvn

Chrisvn

Wij zijn ook ooit verleid tot het kopen van een (dure) Yucca. Helaas kregen wij dezelfde verschijnselen, wit poederachtig spul op alle bladeren, geel blad, verdord. Wij houden doorgaans alle kamerplanten prima in leven maar die yucca.. nog nooit zoveel problemen met een plant gehad.
woensdag 29 september 2021 - 07:51
lowieke

Lowieke

Ziet niet uit als meeldauw. Eerder een aanslag op het blad, afgegeven door luis.
woensdag 29 september 2021 - 14:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon