menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Krentenboompje wordt bruin

Ga naar meest recente reactie

WesleyidM

WesleyidM

Wij hebben in November vorig jaar een krentenboompje laten planten. Deze heeft prachtig gebloeid in het voorjaar en kreeg ook mooi groen blad. Ik zag ook wat nieuwe groei. Nu is alleen sinds een paar weken het blad inene aan het verkleuren. De bladeren worden bruin en krullen. Ik zie geen tekenen van een witte waas over de bladeren. De hovenier gaf aan dat door het warme en vochtige weer het mogelijk een schimmel kan zijn en ik me niet zo'n zorgen hoef te maken.

Ik maak me echter wel zorgen want we hebben hiervoor een sierappel boom op dezelfde plek gehad en die begaf het na 3 extreem droge zomers. Die gaf ik waarschijnlijk te weinig water. Maar dit voorjaar is redelijk vochtig geweest en ik heb nog wat extra water gegeven alsmede wat mest en kalk.

Moet ik gewoon even een seizoen wachten en verwachten dat hij volgend voorjaar gewoon weer opkomt?

Bloemen & Planten

zaterdag 31 juli 2021 - 15:41
WesleyidM

WesleyidM

Nog een foto

Bloemen & Planten

zaterdag 31 juli 2021 - 15:42
WesleyidM

WesleyidM

En zo stond de boom er 8 juli nog bij

Bloemen & Planten

zaterdag 31 juli 2021 - 15:45
Tuinprins

Tuinprins

Ik denk toch dat de boom te droog heeft gestaan. Het schadebeeld ziet er niet uit als een of andere bladaantasting zoals schurft.

Alhoewel het op veel plaatsen de afgelopen maand redelijk wat heeft geregend is dit echter niet overal het geval. Je zegt dat je de boom water hebt gegeven maar hoeveel? Het is beter om 1x per week goed water te geven dan iedere dag een klein beetje.

Gegroet, de tuinprins
zaterdag 31 juli 2021 - 17:33
WesleyidM

WesleyidM

Is het dan nu een kwestie van water blijven geven voor de rest van het seizoen en hopen op volgend jaar?
zaterdag 31 juli 2021 - 18:25
Tuinprins
zondag 1 augustus 2021 - 07:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon