menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Calla

Ga naar meest recente reactie

Kristien53

Kristien53

Beste tuinvrienden,
Ongeveer een half jaar geleden kreeg ik een paarsrode (kleine) calla in pot als geschenk.
Na enige tijd werden zijn blaadjes geel en stierven af waardoor ik hem in de koele veranda heb geplaatst. Nu heb ik gisteren alle resterende gele en droge blaadjes eraf genomen en de knol uit te potgrond gehaald. Ik zag dat er piepkleine groengele puntjes op de knol zaten dus ik vermoed dat de plant niet kapot is.
Zou het goed zijn om deze knol of bol ? zo een tijdje te laten liggen voor ik hem weer oppot? Graag uw ervaring...
Dank bij voorbaat,
Kristien
maandag 11 januari 2021 - 17:19
LT

LT

Dit gevonden...
Verzorgingstips voor Calla lelies Net zoals vele bloembollen, is het niet moeilijk om Calla lelies te verzorgen. Bloembollen hebben goed bemeste en waterdoorlatende grond nodig om goed te groeien. Calla lelies zijn zonminnende planten en groeien goed op een zonnige plek in de bloemborder. Het zijn ook uitstekend geschikte bloemen om in containers te planten, omdat Calla’s uitgroeien tot flinke planten. Het voordeel van planten in containers is dat Calla knollen dan eenvoudig te rooien zijn voordat het begint te vriezen. Bewaar ze in een vorstvrije omgeving tijdens de wintermaanden. In de lente kunt u ze weer uitplanten.
maandag 11 januari 2021 - 19:30
Kristien53

Kristien53

Hartelijk dank LT
Groetjes,
Kristien
dinsdag 12 januari 2021 - 11:51
Bas/zantedeschia

Bas/zantedeschia

Droog en koel bewaren, en vanaf maart weer meer temperatuur geven zodat je eind april kan gaan poten.
zaterdag 16 januari 2021 - 14:40
Kristien53

Kristien53

Dankuwel Bas!
grtjs,
Kristien
zondag 17 januari 2021 - 09:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon